Goeienavond allen.
Ik ben momenteel voor iemand een ph1 Berlingo 1.4i met gebarsten onderblok aan het swappen.
Huidig blok:
Niet te herstellen dus. (hoe krijg je dat voor elkaar?...)
Er is voor mij een 1.6i-blok geregeld uit een xsara. Ik krijg het er wel in, maar zal wat moeten aanpassen...
=>
- Ontsteking xsara blok:
Ze zeiden dat als ik het vliegwiel (voor die sensor) en de ontsteking van mijn 1.4i-blokje overzette, het zou gaan. (ok, lukt me wel)
- Thermostaathuis lukt ook wel.
- Kabelboom: Ik heb geen ECU bijgekregen, en de 2 ronde stekkers zijn toch helemaal anders. Dus ze raadden me aan om de kabelboom van het oude blok over te zetten op het nieuwe blok. Beiden blokken zijn multipoint, maar die stekkertjes zullen waarschijnlijk niet passen.
1.4i:
1.6i:
Kan ik gewoon het gehele multipointding overzetten van het 1.4 naar het 1.6-blok?
- koppeling: kan ik die overzetten van 1.4 naar 1.6?
Hopelijk kunnen jullie me helpen aangezien het niet over ax gaat
ps, vind niet direct kabelboomschema's. Iemand enig idee waar ik die best haal?
thx!
[BERLINGO] swappen van 1.4 naar 1.6
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
[BERLINGO] swappen van 1.4 naar 1.6
AX-kopen is verslavend.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
1.6blok staat momenteel kaal en alles lijkt te passen
Zou het slim zijn om de 1.4-injectoren van het oude blok over te plaatsen op het 1.6blok zodat ik die kan houden?
(en als ik gans dat 1.6-boeltje + injectoren op een 1.4 MPI van een AX GTI zou monteren, wat zou dat opleveren?)
De Berlingo hoeft niet sneller dan voordien te zijn...
Zou het slim zijn om de 1.4-injectoren van het oude blok over te plaatsen op het 1.6blok zodat ik die kan houden?
(en als ik gans dat 1.6-boeltje + injectoren op een 1.4 MPI van een AX GTI zou monteren, wat zou dat opleveren?)
De Berlingo hoeft niet sneller dan voordien te zijn...
AX-kopen is verslavend.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
dus zolang injector bij de motor past, kan je gewoon een "minder" systeem gebruiken? handig
zal in de hogere toeren misschien armer gaan lopen,
aangezien mijn naar 1.4 omgebouwde injectie op een 1.1 motor gewoon neerkomt op "hij houdt langer koppel op hogere toeren", zal het omgekeerde bij jou het geval zijn.. denk ik?
zal in de hogere toeren misschien armer gaan lopen,
aangezien mijn naar 1.4 omgebouwde injectie op een 1.1 motor gewoon neerkomt op "hij houdt langer koppel op hogere toeren", zal het omgekeerde bij jou het geval zijn.. denk ik?
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ik weet natuurlijk niet of hij even goed trekt als met een 1.6-injectiesysteem, maar hij is iig merkelijk sneller dan met het 1.4-blok. De inlaatpoorten van de 1.6-kop zijn wel groter, dus volgens mij heb ik wel verlies door het gebruik van de 1.4 inlaat. Ik heb wel al een enkel hikje gemerkt in lage toeren, maar erg hinderlijk was het niet.raoel wrote:dus zolang injector bij de motor past, kan je gewoon een "minder" systeem gebruiken? handig
zal in de hogere toeren misschien armer gaan lopen,
aangezien mijn naar 1.4 omgebouwde injectie op een 1.1 motor gewoon neerkomt op "hij houdt langer koppel op hogere toeren", zal het omgekeerde bij jou het geval zijn.. denk ik?
Ik heb gewoon gepuzzeld en het werkte. En 1.4 is nu ook niet zoveel kleiner dan 1.6 qua cilinderinhoud.
Ik weet nu wel dat ik ook 1.6 wil
AX-kopen is verslavend.