Hallo iedereen,
Ik heb me deze middag weer eens vermaakt met het doorspitten van dit forum. 'k Heb weer enkele zaken geleerd. Maar nu kwam ik ook iets tegen met betrekking tot lood in de benzine.
In dat topic stond dat lood in de benzine niet mag voor een AX, behalve als je een carburateur motor hebt.
Nu heb ik een AX uit '89, met dus inderdaad een carburateur. Ik gooi er, net als de vorige eigenaar ook altijd deed, gewoon '95 in, en daar loopt 'ie prima op.
Is dit schadelijk ('k had iets gelezen over verbranding van de kleppen) en moet ik in het vervolg het duurdere '98 goedje erin mikken of is dit niet van toepassing op dit model motor?
Wat moet ik eigenlijk tanken? '95 of '98?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Als je te laag in de toeren zit (te snel schakelt) gaat ie sneller pingelen (dan hoor je kleppen ratelen, alsof je op een klinkerweg rijdt). Dat vinden je kleppen minder fijn...
Als ik het goed begrepen heb: 98 verbrand wat sneller, dus heeft wat minder moeite met lage toeren.
Maar als ie prima loopt op 95.. dan is het allemaal goed
Als ik het goed begrepen heb: 98 verbrand wat sneller, dus heeft wat minder moeite met lage toeren.
Maar als ie prima loopt op 95.. dan is het allemaal goed