gti motorblok

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
michel21
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 120
Joined: ThuFeb28, 2008 8:13:05 PM
Location: enschede

gti motorblok

Post by michel21 »

hallo ax leden ...!

ik heb een ax gti blok gekocht ! .
nou is me opgevallen dat er geen labdasensor bij zit en ook geen aansluiting er voor .
zo ver ik weet is die van 92 .
is het normaal of ...> > > > ? ? ?

het blok heeft hier op de club te koop gestaan uit de kros auto
auto afgekeurt op las werk of wil je het gewoon goed hebben pb me

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

het blok uit belgie? bij ax_crosser?

de belgen hadden inderdaad geen lambda, maar een regelbare weerstand (zit onder de ECU).. dit had mijn oude GTI (huidige van vincent) ook!
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Mijn GTI heeft een Lambdasonde. Ie is uit 10/93 en Belgisch.
AX-kopen is verslavend.

michel21
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 120
Joined: ThuFeb28, 2008 8:13:05 PM
Location: enschede

Post by michel21 »

q01z wrote:het blok uit belgie? bij ax_crosser?

de belgen hadden inderdaad geen lambda, maar een regelbare weerstand (zit onder de ECU).. dit had mijn oude GTI (huidige van vincent) ook!
ja kan wel kloppen ..
wat kan je met zo een regelbaare weerstand doen ?
en wat is beter lambda of regelbaar weerstand ?

hebben jullie iets meer info over de verschillen van een gti blok

bedankt alvast
auto afgekeurt op las werk of wil je het gewoon goed hebben pb me

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

michel21 wrote:
q01z wrote:het blok uit belgie? bij ax_crosser?

de belgen hadden inderdaad geen lambda, maar een regelbare weerstand (zit onder de ECU).. dit had mijn oude GTI (huidige van vincent) ook!
ja kan wel kloppen ..
wat kan je met zo een regelbaare weerstand doen ?
en wat is beter lambda of regelbaar weerstand ?

hebben jullie iets meer info over de verschillen van een gti blok

bedankt alvast
beter is natuurlijk een lambasonde omdat die zelfregulerend is. Maar als je een N-group chip van MnM in de ecu plakt, dan heeft ie er kompleet maling aan en loopt het blok prima!!
en hij loopt dat iets van 990tpm net geen 1000
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

de belgische GTI blokken hebben meer vermogen, maar dat komt ook door het gebrek aan katalysator daar...
Image

Post Reply