kabelboom verwijderen/herstellen
Moderators: vtspower, webmasters
kabelboom verwijderen/herstellen
aangezien ik de nodige storingen achter elkaar gevolgd krijg,
is de beste oplossing om de kabelboom helemaal na te lopen op breuken/corrosie/openliggende behuizing/etc.
ik kan solderen, met krimpkous knoeien, dus dat moet helemaal goedkomen.
echter nou heb ik op de sloop al 1 gedeelte van een kabelboom uit een volcane getrokken het gedeelte van de koelfan, naar de relais en wat richting de rechter koplamp loopt, aangezien dit volgens mij vrijwel hetzelfde is als in mijn furio, en hier zowiezo een breuk oid in zit.
nou heb ik toen de volgende handelingen verricht:
stekker koelfan los.
zekeringkastje op rechter veerpoot los, stekkers van relais hier losgetrokken.
kabels onder accu door motorsteun heen gehaald.
2 kabels lopen naar het voorfront net naast de radiateur, ook losgedraaid.
en dan lopen er kabels naar het gat in het zijscherm bij de rechter koplamp, waar kan ik dit loshalen? loopt dit helemaal door of?
is de beste oplossing om de kabelboom helemaal na te lopen op breuken/corrosie/openliggende behuizing/etc.
ik kan solderen, met krimpkous knoeien, dus dat moet helemaal goedkomen.
echter nou heb ik op de sloop al 1 gedeelte van een kabelboom uit een volcane getrokken het gedeelte van de koelfan, naar de relais en wat richting de rechter koplamp loopt, aangezien dit volgens mij vrijwel hetzelfde is als in mijn furio, en hier zowiezo een breuk oid in zit.
nou heb ik toen de volgende handelingen verricht:
stekker koelfan los.
zekeringkastje op rechter veerpoot los, stekkers van relais hier losgetrokken.
kabels onder accu door motorsteun heen gehaald.
2 kabels lopen naar het voorfront net naast de radiateur, ook losgedraaid.
en dan lopen er kabels naar het gat in het zijscherm bij de rechter koplamp, waar kan ik dit loshalen? loopt dit helemaal door of?
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Ah, de stekker op de snelheidssensor.
Euh, net als alle andere stekkers zit daar zo'n ijzeren ringetje omheen, waarmee de stekker vastklikt.
Je kunt eventueel ook 'even' de mechanische snelheidsmeterkabel los halen en de sensor in z'n geheel van de bak af halen (boutje met doppie
. Dan kun je er sowieso een stuk beter bij en kun je ten minste ook beter zien hoe die stekker nu eigenlijk vast geklikt zit. 
(LET OP dat er geen rommel in het gat in de bak kan vallen!!!)
Euh, net als alle andere stekkers zit daar zo'n ijzeren ringetje omheen, waarmee de stekker vastklikt.
Je kunt eventueel ook 'even' de mechanische snelheidsmeterkabel los halen en de sensor in z'n geheel van de bak af halen (boutje met doppie


(LET OP dat er geen rommel in het gat in de bak kan vallen!!!)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! 
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.

- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

die ene stekker die dus niet los ging, ik zag niet hoe die vast zat,
toen mijn camera maar gebruikt, en met flits foto's genomen, zo zag ik ook hoe het op de startmotor vastzat.
het is allemaal los, en hierbij de foto's:
Wat is dit?:

De stekker die eerst niet los ging:

Zo héj, dat ziet er lekker uit...

Normaal dat die benzineslang hier zo langs het ECU-plankje loopt en dus ook beschadigd kan raken ?

Is dit een brandstoffilter?

Deze wilden dus ook niet 1,2,3 los, en de grote had ook een draadbreuk.

Zoals hier de draadbreuk:

Verder zijn de brandstofslangen die dus langs de ECU lopen richting het injectiehuis erg hard, deze ga ik ook vervangen, evenals de km-teller-kabel.
stiekem wil ik de waterpomp/spanrol/distributieriem ook doen, mede ook omdat de helft nu eruit ligt en lekker toegankelijk is..
maar dan kan ik echt wel wat hulp gebruiken, iemand zin ??
toen mijn camera maar gebruikt, en met flits foto's genomen, zo zag ik ook hoe het op de startmotor vastzat.
het is allemaal los, en hierbij de foto's:
Wat is dit?:

De stekker die eerst niet los ging:

Zo héj, dat ziet er lekker uit...


Normaal dat die benzineslang hier zo langs het ECU-plankje loopt en dus ook beschadigd kan raken ?

Is dit een brandstoffilter?

Deze wilden dus ook niet 1,2,3 los, en de grote had ook een draadbreuk.

Zoals hier de draadbreuk:

Verder zijn de brandstofslangen die dus langs de ECU lopen richting het injectiehuis erg hard, deze ga ik ook vervangen, evenals de km-teller-kabel.
stiekem wil ik de waterpomp/spanrol/distributieriem ook doen, mede ook omdat de helft nu eruit ligt en lekker toegankelijk is..
maar dan kan ik echt wel wat hulp gebruiken, iemand zin ??
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
foto 1 = injectie weerstand ongeveer 3 Ohm zit in serie met de injector
foto 5 = magneetventiel
Trouwens kabelboom was wel toe aan wat liefde
Groetjes, Henk
foto 5 = magneetventiel
Trouwens kabelboom was wel toe aan wat liefde

Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
bedankt voor de antwoorden henk
magneetventiel, maar die laat toch brandstof door wat geregelt word door de ECU toch ?
en de kabelboom gaat de nodige liefde krijgen, het gehele stuk dat ik nu verwijderd heb heb ik in betere staat over kunnen nemen van B_iks, die ga ik 1 dezer dagen plaatsen, en de andere stukken kabelboom heb ik ook betere stukken voor, en deze zal ik erin solderen en afwerken met krimpkous.

magneetventiel, maar die laat toch brandstof door wat geregelt word door de ECU toch ?
en de kabelboom gaat de nodige liefde krijgen, het gehele stuk dat ik nu verwijderd heb heb ik in betere staat over kunnen nemen van B_iks, die ga ik 1 dezer dagen plaatsen, en de andere stukken kabelboom heb ik ook betere stukken voor, en deze zal ik erin solderen en afwerken met krimpkous.

Spreken is goud, Ductape is zilver.
dat is NIET je brandstof slang.
Die loopt rechts van je rembekrachtiger. onder de HRC naar het injectiehuis en terug.
die ene slang loopt naar je koolstoffilter als ik het goed heb (als naam) die zit in je zijscherm verstopt.
zo te zien was er echt werk te doen, best link zoals het eruit ziet.
Die loopt rechts van je rembekrachtiger. onder de HRC naar het injectiehuis en terug.
die ene slang loopt naar je koolstoffilter als ik het goed heb (als naam) die zit in je zijscherm verstopt.
zo te zien was er echt werk te doen, best link zoals het eruit ziet.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
zo, voor het herstel van sommige punten waar ik een nieuw stukje bedrading tussen moet knutselen heb ik een fijn soldeermaatje gehaald.
ik had al een soldeerbout gewoon voor in het stopcontact, maar voor bij de auto te solderen wou ik lekker 'draadloos' zijn.
na wat rondzoeken heb ik de Bernzomatic mini soldering torch gevonden:

net eventjes getest, en werkelijk een ideaal apparaat
ik had al een soldeerbout gewoon voor in het stopcontact, maar voor bij de auto te solderen wou ik lekker 'draadloos' zijn.
na wat rondzoeken heb ik de Bernzomatic mini soldering torch gevonden:

net eventjes getest, en werkelijk een ideaal apparaat

Spreken is goud, Ductape is zilver.