Leon aka TU2J2
Moderator: webmasters
Leon aka TU2J2
Hallo allen,
Aangezien de AX en de 106 in werkelijkheid niet zover uit elkaar liggen, en ik een bovenmatige interesse heb voor kleine snelle autotjes, ben ik vaak te vinden op het forum van Rallye.nl . Nu zie ik daar nogal eens een linkje staan naar dit forum, en lees ik hier af en toe wel eens mee. Daardoor voel ik mijzelf wel lichtelijk verplicht om me even voor te stellen hierzo, en niet als een anonieme gluurder af en toe hier rond te hangen
De naam is Leon, en ik woon in Oosterhout (NB). Jaren werkzaam geweest als automonteur bij Volvo personenauto's in Oosterhout,en nu sinds een goeie 2 jaar werkzaam als servicemonteur voor Still (heftrucks).
Zoals op ieder forum, zullen jullie hier ook wel gek zijn op foto's, en daar zal ik jullie dan ook maar even mee vervelen
Bij aankoop al in het achterhoofd gehad om 'm origineel te gaan maken, want zo is het geen porum:
De eerste upgrade destijds was het monteren van 'S2 steelies'
Daarna die belachelijke pimp my ride stickers maar eens verwijderd
De steelies maakten al snel plaats voor witte XSI velgen, waardoor de steelies als winterwielen gingen dienen
In de tussentijd had het originele uitlaatspruitstuk al plaatsgemaakt voor een spaghetti-spruitstuk van Devil. Het sparco luchtfilter is na 2 weken weer verruild voor een gemodificeerd origineel luchtfilterhuis, zodat ie iets meer rijwind oppakte.
Tussendoor moest ie af en toe even bewijzen dat het een Peugeot is, op zondagnacht bij Brussel bijvoorbeeld (originele stickerset intussen ook geplakt)
Na een tijdje met een (wat ik er ook aan deed) scheefhangende supersprint gereden te hebben, de einddemper verruild voor een OMP
Toen kwam er een setje OZ's op m'n pad (Citroën sport, werden gebruikt op de C2 super 1600)
Inmiddels is het idee om 'm origineel te houden een beetje gaan varen, en ga ik meer voor een rally-look. Verder geen ambities om te gaan racen, echt puur voor het zicht De achterbank en rest van de bekleding achter de stoelen is verdwenen, er is een iresa et40grn demper onder gegaan, icm kat/middendempervervanger (Knettert en ploft lekker ) en de gordels zijn vervangen door een setje Sabelt 3" gordels.
Ben nu rustig aan op zoek naar een setje kuipstoelen, het dashboard gaat er binnenkort uit om geflockt te worden, en er moet wat laswerk gedaan worden aan de kofferruimte, aangezien de roestduivel om het hoekje komt kijken
Gr. Leon
PS. Ik heb ook nog een BMW E30 318i, meer als lange afstands auto. Daar heb ik niet zoveel foto's van, maar 1tje kan ik jullie niet onthouden
Aangezien de AX en de 106 in werkelijkheid niet zover uit elkaar liggen, en ik een bovenmatige interesse heb voor kleine snelle autotjes, ben ik vaak te vinden op het forum van Rallye.nl . Nu zie ik daar nogal eens een linkje staan naar dit forum, en lees ik hier af en toe wel eens mee. Daardoor voel ik mijzelf wel lichtelijk verplicht om me even voor te stellen hierzo, en niet als een anonieme gluurder af en toe hier rond te hangen
De naam is Leon, en ik woon in Oosterhout (NB). Jaren werkzaam geweest als automonteur bij Volvo personenauto's in Oosterhout,en nu sinds een goeie 2 jaar werkzaam als servicemonteur voor Still (heftrucks).
Zoals op ieder forum, zullen jullie hier ook wel gek zijn op foto's, en daar zal ik jullie dan ook maar even mee vervelen
Bij aankoop al in het achterhoofd gehad om 'm origineel te gaan maken, want zo is het geen porum:
De eerste upgrade destijds was het monteren van 'S2 steelies'
Daarna die belachelijke pimp my ride stickers maar eens verwijderd
De steelies maakten al snel plaats voor witte XSI velgen, waardoor de steelies als winterwielen gingen dienen
In de tussentijd had het originele uitlaatspruitstuk al plaatsgemaakt voor een spaghetti-spruitstuk van Devil. Het sparco luchtfilter is na 2 weken weer verruild voor een gemodificeerd origineel luchtfilterhuis, zodat ie iets meer rijwind oppakte.
Tussendoor moest ie af en toe even bewijzen dat het een Peugeot is, op zondagnacht bij Brussel bijvoorbeeld (originele stickerset intussen ook geplakt)
Na een tijdje met een (wat ik er ook aan deed) scheefhangende supersprint gereden te hebben, de einddemper verruild voor een OMP
Toen kwam er een setje OZ's op m'n pad (Citroën sport, werden gebruikt op de C2 super 1600)
Inmiddels is het idee om 'm origineel te houden een beetje gaan varen, en ga ik meer voor een rally-look. Verder geen ambities om te gaan racen, echt puur voor het zicht De achterbank en rest van de bekleding achter de stoelen is verdwenen, er is een iresa et40grn demper onder gegaan, icm kat/middendempervervanger (Knettert en ploft lekker ) en de gordels zijn vervangen door een setje Sabelt 3" gordels.
Ben nu rustig aan op zoek naar een setje kuipstoelen, het dashboard gaat er binnenkort uit om geflockt te worden, en er moet wat laswerk gedaan worden aan de kofferruimte, aangezien de roestduivel om het hoekje komt kijken
Gr. Leon
PS. Ik heb ook nog een BMW E30 318i, meer als lange afstands auto. Daar heb ik niet zoveel foto's van, maar 1tje kan ik jullie niet onthouden
Medeleven, je noemt ze zelf perenkisten Ehm als de motorstoring opgelost is a.s zondag @ zandvoort en anders veluwe toertocht?TU2J2 wrote:Thnx, ik verwachtte al niet veel medeleven van je Wanneer is de 16v te aanschouwen?
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10