van 1.4 mono naar 1.4 multipoint

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
harderwykr
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 61
Joined: SunMar15, 2009 9:25:53 PM
Contact:

van 1.4 mono naar 1.4 multipoint

Post by harderwykr »

hallo allemaal,
ik heb ff een vraagje
ik heb een 1.4gt inj. met een tu blok en mono point injectie
as het goed is kan ik er toch gewoon multipoint op van een gti (wel andere ecu erop natuurlijk... of zit ik er helemaal naast?

gr maurice

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Daar komt wel iets meer bij kijken. Je hebt een ontsteking met verdelerkap, je moet dan ook ombouwen naar een DIS-ontsteking. Daarvoor moet je ook een vliegwiel met extra vertanding plaatsen voor de BDP sensor (die moet er ook bij komen).

Complete kop, met inlaat, kabelboom en ECU. Ik weet niet hoe plug-and-play de GTI kabelboom aan te sluiten is op de kabelboom van de auto.. Je brandstof pomp is waarschijnlijk ook niet toereikend. Waarschijnlijk ben ik nog wel wat vergeten.
Image Image Image

harderwykr
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 61
Joined: SunMar15, 2009 9:25:53 PM
Contact:

Post by harderwykr »

mmm..
jammer as dat zo is

ik heb er nu al op zitte met de mono point:
andere brandstofpomp en andere ecu (voor een groter mengsel)
is ie op vooruit gegaan +- 5pk :P maja kan meer

ma ik dacht voor dat ik ga lope kloten vraag ik het ff..

dus ik dacht (mischien iets te simpel :P en zeg ik nu wel iets Héél stoms )
ik zet as eerste het complete multipoint huis erop inlaat injetore enz.. er op (dit past zoiezo)
nou dan de ecu vervange en klaar is kees i
het zijn allemaal de zelfde aan sluiting as ik het allemaal goed bekeken heb hier
ik kwam opt idee omdat de 1.4 GT-inj. tu en de 1.4gti echt bijna het zelfde zijn op de multipoint na

groete

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Nogmaals, zoals Bossie al zei,

dat gaat niet werken, omdat de ECU van een multipoint bepaalde sensoren nodig heeft om te kunnen functioneren.

Sowieso vraag ik me sterk af of je hem mechanisch kan laten ontsteken, ik denk dat alles over de zeik gaat en je eindigt het een super brak lopende motor.

En daarbij, zoveel PK win je er helemaaaaaaaaaal niet mee.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

harderwykr
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 61
Joined: SunMar15, 2009 9:25:53 PM
Contact:

Post by harderwykr »

ja dat dacht ik al wel
kheb nu iets van 80/84 pk ofzo miss.. gaat wel leuk vooruit daar nie van(8,1sec met warme bandjes :P ) (toch stiekem opzoek na meer vermogen...)
toen dacht ik ik zet er weber carb. op maja dan moet ik weer voor elke keuring me inj er op zetten.. toen dacht ik kmaak dr een gti van zegmaar
ik had al zoon idee dat het moeilijke was, ma het leek zo makkelijk:P
ik denk toch maar dat ik heb dan ma ga swappe ofzo met een saxo bokje
ben ik wel in 1 keer klaar.

maar in iedergeval bedankt tot zo ver :wink:
scheelt weer een hoop zoekken..

Post Reply