ik wil mijnbumpers en skirts glad maken.
nu heb ik hier al wat over gelezen in het verleden maarkan dat niet meer vinden!
het schijn nogal een kl*te werk te zijn, dus wil ik graag weten hoe ik dit hetbest kan aanpakken;) en tips natuurlijk!
glad maken van skirts en bumpers
Moderator: webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 264
- Joined: WedNov21, 2007 2:12:43 PM
- Location: Texel
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Re: glad maken van skirts en bumpers
als je makkelijk wilt, dan moet je een aantal bussen Motip spuitplamuur kopen en net zoveel lagen er op spuiten tot de structuur weg is (wel eerst even kunstofpruimer erop ! en iig voordat je gaat naschuren goed laten drogen)homiethomie wrote:ik wil mijnbumpers en skirts glad maken.
nu heb ik hier al wat over gelezen in het verleden maarkan dat niet meer vinden!
het schijn nogal een kl*te werk te zijn, dus wil ik graag weten hoe ik dit hetbest kan aanpakken;) en tips natuurlijk!
dit is trouwens ook de duurste oplossing ....
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
Re: glad maken van skirts en bumpers
homiethomie wrote:ik wil mijnbumpers en skirts glad maken.
nu heb ik hier al wat over gelezen in het verleden maarkan dat niet meer vinden!
het schijn nogal een kl*te werk te zijn, dus wil ik graag weten hoe ik dit hetbest kan aanpakken;) en tips natuurlijk!
doe ik het heb gedaan is wel een beetje werk maar wel de goedkoopste
het ruwe met zo een afbreek stanlymesje weg schraapen en dan met schuurpapier 240 schuuren en word het super glad van
auto afgekeurt op las werk of wil je het gewoon goed hebben pb me
Ik heb het volgens de schuren, schuren en nog 's schuren methode gedaan. Hier twee foto's van de voorbumper:
link
link
Een schuurmachine met een ronde kop gebruikt en een familiepak schuurblaadjes.
Het profiel heb ik eruit geschuurd met afwisselend p60 en p120 en vervolgens verder glad opgeschuurd met achtereenvolgens 240, 400 en 600. Tussen de primer en verflagen p1000 gebruikt.
De spijltjes heb ik eruit gezaagd. Om die ook nog te gaan schuren vond ik geen werk. Zet ik wel een stukje racegaas in.
Voor een beetje afwisseling is met de hand schuren met het groene p60 sandblaster schuurpapier van 3M wel aardig, werkt wel lekker snel.
Ik heb nog overigens nog een skirtsetje liggen waarvan twee delen al glad zijn maar weg mag vanwege aanschaf van een glad setje.
Is jouw kleurcode trouwens ook EXY noir verni?
De hoogglans zwart van Flexa is exact dezelfde kleur, scheelt weer een hoop knaken bij de spuiter en Flexa heeft er een goede kunststof primer bij.
link
link
Een schuurmachine met een ronde kop gebruikt en een familiepak schuurblaadjes.
Het profiel heb ik eruit geschuurd met afwisselend p60 en p120 en vervolgens verder glad opgeschuurd met achtereenvolgens 240, 400 en 600. Tussen de primer en verflagen p1000 gebruikt.
De spijltjes heb ik eruit gezaagd. Om die ook nog te gaan schuren vond ik geen werk. Zet ik wel een stukje racegaas in.
Voor een beetje afwisseling is met de hand schuren met het groene p60 sandblaster schuurpapier van 3M wel aardig, werkt wel lekker snel.
Ik heb nog overigens nog een skirtsetje liggen waarvan twee delen al glad zijn maar weg mag vanwege aanschaf van een glad setje.
Is jouw kleurcode trouwens ook EXY noir verni?
De hoogglans zwart van Flexa is exact dezelfde kleur, scheelt weer een hoop knaken bij de spuiter en Flexa heeft er een goede kunststof primer bij.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- AX liefhebber
- Posts: 264
- Joined: WedNov21, 2007 2:12:43 PM
- Location: Texel