Problemen, vervangen of tunen alles kan.
Moderators: denny , vtspower , webmasters
mesang
Beginnend AX liefhebber
Posts: 67 Joined: MonMar09, 2009 3:18:02 PM
Contact:
Post
by mesang » FriMar20, 2009 7:46:37 PM
Heb ik weer, wil ik de remblokken vervangen, zitten die borgpennetjes zo verschrikkelijk vast, is geen beweging in te krijgen!
Iemand enig idee hoe ik deze loskrijg zonder de boel te slopen?
WYD
AX liefhebber
Posts: 186 Joined: SatJan24, 2009 7:56:07 PM
Location: Renkum
Post
by WYD » FriMar20, 2009 8:10:54 PM
De hoekijzers kun je er met een schroevendraaier en een lichte hamer naar buiten toe uittikken. Bij het monteren insmeren met kopervet zodat je de volgende keer niet weer met het probleem zit
To finish first, you'll first have to finish!
Mark
AX Master Spammer
Posts: 2265 Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven
Post
by Mark » FriMar20, 2009 8:11:39 PM
Je moet er een slagpen opzetten. En dan een goeie mep geven. Ik heb ze ook al is zowat een 0.5cm korter gemept. Gewoon nieuwe erin zetten.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
mesang
Beginnend AX liefhebber
Posts: 67 Joined: MonMar09, 2009 3:18:02 PM
Contact:
Post
by mesang » FriMar20, 2009 8:45:02 PM
Heb al met een stangetje die er precies in pas, en plat is van voren, op lopen rammen met een hamer. Gaat echt níet los!
Wat zijn hoekijzers?
WYD
AX liefhebber
Posts: 186 Joined: SatJan24, 2009 7:56:07 PM
Location: Renkum
Post
by WYD » SatMar21, 2009 8:30:40 PM
Hoekijzers zijn de borgingen voor de remblokken. Dit zijn namelijk hoekprofielen van metaal.
De hoekprofielen zitten zelf ook nog geborgd met een klein veerpennetje in het hoekprofiel aan de binnenkant van de klauw.
Ik neem aan dat je al ruim met WD40 hebt gespoten? Anders moet je dat natuurlijk altijd als eerste doen.
To finish first, you'll first have to finish!
mesang
Beginnend AX liefhebber
Posts: 67 Joined: MonMar09, 2009 3:18:02 PM
Contact:
Post
by mesang » SatMar21, 2009 11:45:03 PM
Vandaag even de garage laten checken aangezien alles gewoon vast zat, maar zelfs zij kregen hem niet los!
Maandag maar even laten fixen dan, hoop dat het dan afgelopen is met het gedonder zodat ik wat tijd heb om hem mooier te maken!
Sander
Clubmonteur
Posts: 4082 Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:
Post
by Sander » FriMar27, 2009 2:50:22 AM
Grotere hamer
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
WYD
AX liefhebber
Posts: 186 Joined: SatJan24, 2009 7:56:07 PM
Location: Renkum
Post
by WYD » FriMar27, 2009 6:26:02 PM
Of langs een echte garage gaan
Ik durf er een Limburgse vlaai op te zetten dat ik ze wel los krijg
To finish first, you'll first have to finish!
mesang
Beginnend AX liefhebber
Posts: 67 Joined: MonMar09, 2009 3:18:02 PM
Contact:
Post
by mesang » SatMar28, 2009 11:49:50 AM
WYD wrote: Of langs een echte garage gaan
Ik durf er een Limburgse vlaai op te zetten dat ik ze wel los krijg
Een bekende garage (zo beter??
)kon het ook!
Slechts 200,- verder voor nieuwe blokken, schijven en klauw-revisie
Last edited by
mesang on SatMar28, 2009 1:49:25 PM, edited 1 time in total.
WYD
AX liefhebber
Posts: 186 Joined: SatJan24, 2009 7:56:07 PM
Location: Renkum
Post
by WYD » SatMar28, 2009 1:14:59 PM
Klauw revisie kan ook best een rotwerk zijn.
200euro voor de onderdelen en uren valt opzich best mee. Alleen jammer dat je de naam van dat bedrijf aan je AX linkt
To finish first, you'll first have to finish!