duff zijn kleppendeksel vraagtopic
Moderators: denny, vtspower, webmasters
duff zijn kleppendeksel vraagtopic
oke ik wil me kleppendeksel verven, alleen meerdere kleuren en ik moet het aanbrengen met penseel.
uit een spuitbus kan, dan spuit ik het eerst in een bakje, en dan breng ik het aan met penseel.
uit een blikje werkt beter denk ik.
welke verf is er geschikt voor het kleppendeksel?
hittebestendige verf? of kan normale verf ook?
naar mijn weten is het kleppendeksel van Bas_S gewoon meegespoten met zijn chassis toch?
en dat lijkt mij 2k-verf van de spuiter ?
ik zat zelf te denken aan die setjes om je remklauwen te verven... alleen 2 of 3 kleuren, is 2 of 3 setjes, = al gauw 70 euro en dat is mij net iets te duur.
wie heeft goeie tips over verfsoorten ?
uit een spuitbus kan, dan spuit ik het eerst in een bakje, en dan breng ik het aan met penseel.
uit een blikje werkt beter denk ik.
welke verf is er geschikt voor het kleppendeksel?
hittebestendige verf? of kan normale verf ook?
naar mijn weten is het kleppendeksel van Bas_S gewoon meegespoten met zijn chassis toch?
en dat lijkt mij 2k-verf van de spuiter ?
ik zat zelf te denken aan die setjes om je remklauwen te verven... alleen 2 of 3 kleuren, is 2 of 3 setjes, = al gauw 70 euro en dat is mij net iets te duur.
wie heeft goeie tips over verfsoorten ?
Last edited by DuFF on TueJan27, 2009 6:02:10 PM, edited 1 time in total.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Je hebt het tegen de verfkoning hier he .DuFF wrote:maarja bij hamerite hoor je meestal ook geen grondverf erop te doen.
en zowel dan moet je dus kijken dat de verf niet gaat reageren met de grondverf, en ga zo maar door.
Heb gedeeltelijk die sport zelf gespoten nl
Hamerite zuigt, zeker als het om roest gaat. roest onder de verf gewoon door. Gewoon proberen joh. In het ergste geval wip je even langs, pak ik de straler er maken we er weer blank metaal van
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
ik heb nou een blikje roestwerende menie, als ondergrond, dat word geadviseerd voor de witte radiatorlak.
en ik heb een potje met zwarte hoogglans-lak.
ik ga kijken of het lukt, en anders laat ik zoals denny al zegt, het weer eraf stralen
en wat heeft marc dan met het kleppendeksel van opa-GT gedaan?
en ik heb een potje met zwarte hoogglans-lak.
ik ga kijken of het lukt, en anders laat ik zoals denny al zegt, het weer eraf stralen
en wat heeft marc dan met het kleppendeksel van opa-GT gedaan?
Radiatorverf van een fatsoenlijk merk is volgens mij geschikt tot 200 °C.
Bij een merk als bijvoorbeeld Histor is er ook een bijpassende primer verkrijgbaar.
Let wel op dat alle verfsoorten die je neemt allemaal op alkydbasis zijn en niet op acrylbasis (waterverdunbaar). Hamerite kan prima over een alkyd primer heen.
Verdun de verf circa 10%, dan vloeit deze mooi uit en hou je minder afdrukstrepen van de kwast over. Pure owatrol olie is een goede verdunner en beschermt ook nog 's tegen roest
Ik denk dat het wel een mooi resultaat geeft als je de lichtste kleur als basiskleur kiest en daarmee met een lakrollertje het hele deksel verft.
Bij een merk als bijvoorbeeld Histor is er ook een bijpassende primer verkrijgbaar.
Let wel op dat alle verfsoorten die je neemt allemaal op alkydbasis zijn en niet op acrylbasis (waterverdunbaar). Hamerite kan prima over een alkyd primer heen.
Verdun de verf circa 10%, dan vloeit deze mooi uit en hou je minder afdrukstrepen van de kwast over. Pure owatrol olie is een goede verdunner en beschermt ook nog 's tegen roest
Ik denk dat het wel een mooi resultaat geeft als je de lichtste kleur als basiskleur kiest en daarmee met een lakrollertje het hele deksel verft.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
nog een geheel andere vraag, hij is nog niet geverft, ik ben nu zover dat ie goed past.
ik heb zo'n plastic geleidestuk waar de bougiekabels in gedrukt zitten,
dat met 2 moertjes op het kleppendeksel vast kan.
dat zit niet op het nieuwe kleppendeksel.
kan ik er simpelweg 2 gaten in boren en via de binnenkant 2 boutjes erin vastlassen ? of is er een andere oplossing ?
kan ik er simpelweg 2 gaten in boren en via de binnenkant 2 boutjes erin vastlassen ? of is er een andere oplossing ?
bougiekabels gewoon los laten, blijft echt wel zitten.DuFF wrote:nog een geheel andere vraag, hij is nog niet geverft, ik ben nu zover dat ie goed past.
-
- AX liefhebber
Hamerite wil gewoon , had ik ook gedaan op kleppendeksel saxo en zat er na 2 jaar nog keurig op.
Dus bij deze zou ik gewoon, even licht schuren ontvetten en spuiten maar.
In elk geval succes
Dus bij deze zou ik gewoon, even licht schuren ontvetten en spuiten maar.
In elk geval succes
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk