Ik ben natuurlijk die 1.6 motor nu aan het proef draaien op een pallet.
Voor het starten had ik de motor op max afgevuld. Complete motor is uitelkaar geweest en nieuw filter geplaatst.
Nu heeft het blok denk 6 uur gedraaid... En mijn olie niveau is nu iets onder 3/4 vol. Geen blauwe rook of lekkage te zien.
De geschiedenis van het blok is voor de gene die het weten natuurlijk dat er maar erg weinig olie inzat toen ik hem kocht.
Kan het zijn omdat er nergens olie heeft gezeten in de motor en niet in het filter... Dat het klopt dat het niveau nu tot iets onder 3/4 gezakt is?
Of zal het blok toch gaar zijn. Hij loopt als een trein dat wel...
Olie hoeveelheid
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Olie hoeveelheid
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Volkomen normaal, er blijft in je cilinderkop al een kwartliter achter en idd het oliefilter vult zich ook en dat is dacht ik 275ml ongeveer.Kan het zijn omdat er nergens olie heeft gezeten in de motor en niet in het filter... Dat het klopt dat het niveau nu tot iets onder 3/4 gezakt is?
Gewoon weer bij vullen tot ie op peil is en dan moet ie goed blijven.
En als ie goed loopt, hup d'r in hangen dat ding
Vul hem eerst wel weer tot max. En dan laat ik hem nog wel wat uren draaien. Dan zou die niet meer mogen zakken.
Ik wil geen motor waarvan het peil binnen enkele uren zichtbaar zakt.
In de praktijk sta je dan continu bij te vullen.
Maar denk idd dat er gewoon veel olie ergens blijft hangen de eerste keer.
Ik wil geen motor waarvan het peil binnen enkele uren zichtbaar zakt.
In de praktijk sta je dan continu bij te vullen.
Maar denk idd dat er gewoon veel olie ergens blijft hangen de eerste keer.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Ja maar Mark, ik geloof echt wel dat ie goed is hoor, als ie namelijk zoveel olie zou verbruiken in 6 uur dan staat of de hal HELEMAAL blauw van de rook, of er ligt een flinke plas olie onder je blok en/of je hebt heel erg gesmeerde koelvloistof..............snappieMark wrote:Vul hem eerst wel weer tot max. En dan laat ik hem nog wel wat uren draaien. Dan zou die niet meer mogen zakken.
Ik wil geen motor waarvan het peil binnen enkele uren zichtbaar zakt.
In de praktijk sta je dan continu bij te vullen.
Maar denk idd dat er gewoon veel olie ergens blijft hangen de eerste keer.
Ik heb geen haast met het overhangen. Huidige motor is nog perfect.
Wil eerst met mijn contactslot die 106 motor buiten de auto kunnen starten. Dan is de kans dat ik opeens tegen kabelboom problemen aanloop na het ombouwen een stuk kleiner. Zit nog wel wat uitzoekwerk in.
Wil ook eerst een nieuwe APK met de oude motor. Kan ik in iedergeval een jaar rijden.
Wil eerst met mijn contactslot die 106 motor buiten de auto kunnen starten. Dan is de kans dat ik opeens tegen kabelboom problemen aanloop na het ombouwen een stuk kleiner. Zit nog wel wat uitzoekwerk in.
Wil ook eerst een nieuwe APK met de oude motor. Kan ik in iedergeval een jaar rijden.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.