Ik heb maandag een lekker stoofpotje gemaakt!

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Job
AX liefhebber
AX liefhebber

Ik heb maandag een lekker stoofpotje gemaakt!

Post by Job »

Afstuderen is ook zo een sleur... dus afwisseling zoek je dan logischerwijs in volledig andere dingen. Koken bijvoorbeeld.

Dus samen met m´n afstudeermaat en tevens ax rijder quinten een potje gemaakt :D!! lekker johhhh....;

- 1 winterpeen;
- 8 uien;
- 1 prei;
- 8 tenen knoflook;
- 1 heel bakje champignons;
- 3 kipfilets;
- halve fles rode wijn;
- en wat smaakversterkers :)!

maaruh, koken is 1 ding... dus vervolgens maar met z'n 2 gegeten, beetje veel was 't wel :P; tezamen met 3 flesse wijn.
Oh en tevens een voornemen gedaan; namelijk elke dag naar de kroeg of iig stappen --> we zijn nog slechts 3 weken student :O!

Quinten
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Quinten »

gewoon alles lekker stukkoken in een uurtje of 3 :lol:

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

Waar ben je op aan het afstuderen als ik vragen mag?

Quinten
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Quinten »

Mag je best vragen hoor :arrow:
Ons afstudeer project beslaat het schrijven van een business plan voor een nog te openen upperscale restaurant in Westland. Het enig wat vastligt is dat het zich zal vestigen in 2 enorme monumentale panden, verder is nog niets bepaald.

Deadline op 3 december en dan januari 5 maandjes op stage naar.........hoogst waarschijnlijk Zanzibar 8) ga mn axje wel missen hoor daar!

Job
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Job »

Quinten wrote:Mag je best vragen hoor :arrow:
Ons afstudeer project beslaat het schrijven van een business plan voor een nog te openen upperscale restaurant in Westland. Het enig wat vastligt is dat het zich zal vestigen in 2 enorme monumentale panden, verder is nog niets bepaald.

Deadline op 3 december en dan januari 5 maandjes op stage naar.........hoogst waarschijnlijk Zanzibar 8) ga mn axje wel missen hoor daar!
Hotelschool Den Haag...

axje neem ik denk gewoon mee, naar zanzibar hoor ;)!

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

Hotelschool..... erg leuk om te doen! Het leukste stuk hotelschool wat ik in mijn opleiding heb meegekregen was de wijnproeverij, stokbrood eten en wijn zuipen. Uitspugen is voor mietjes :D Ow, de bezoeken aan een aantal prijzige hotelletjes in Amsterdam waren ook wel lollig

Ik ben nu ongeveer 4 maanden student af en ik kan maar één ding zeggen: Geniet van je vrijheid nu het nog kan! Werken betekent in mijn geval "eindelijk geld hebben, maar niet de tijd hebben om het leuk op te maken"

Veel succes met afstuderen en als je hulp nodig bent; er zijn zat AX-clubbers die ook (ooit) afgestudeerd zijn of daar mee bezig zijn.

(PS. upperclass restaurant in een monumentaal pand.. al eens naar De Librije in Zwolle gekeken? http://www.librije.com/#passie/nl Misschien leuk referentiemateriaal)
AX GTI '91

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Re: Ik heb maandag een lekker stoofpotje gemaakt!

Post by MNM(tm) »

Job wrote:- 1 winterpeen;
- 8 uien;
- 1 prei;
- 8 tenen knoflook;
- 1 heel bakje champignons;
- 3 kipfilets;
- halve fles rode wijn;
- en wat smaakversterkers :)!
Alleen dit gegeten, of kwam daar nog rijst ofzo bij?

8 tenen knoflook... En dan nog smaakversterkers erbij? :shock:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Post by 2Black »

De volgende keer de kip weglaten en vervangen door stukken runderlap...
was mijn gedachte bij het recept... :wink: (die je natuurlijk wel eerst heel even hebt aangebraden).

Overigens..., bij de Librije ging het andersom.
Er was al een fantastische kok en die ging uiteindelijk in een prachtig pand zitten :) .
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

2Black wrote:Overigens..., bij de Librije ging het andersom.
Er was al een fantastische kok en die ging uiteindelijk in een prachtig pand zitten :) .
Dus.... zoek een naamsbekende kok op die een redelijk stoofpotje in elkaar kan draaien en stop 'm in een leuk pand?
AX GTI '91

KMvrtr
AX Master
AX Master

Post by KMvrtr »

2Black wrote:De volgende keer de kip weglaten en vervangen door stukken runderlap...
was mijn gedachte bij het recept... :wink: (die je natuurlijk wel eerst heel even hebt aangebraden).
Great minds, think alike Colin!
Dat was ook mijn eerste reactie. :)

En een goeie lobbige aardappelpuree erbij is ook niet verkeerd.
Een of ander zelfgemaakt choco dessert erna en afronden met Grand Marnier (cordon jaune uiteraard) plus sterke koffie.

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Post by 2Black »

KMvrtr wrote:
2Black wrote:De volgende keer de kip weglaten en vervangen door stukken runderlap...

Een of ander zelfgemaakt choco dessert erna en afronden met Grand Marnier (cordon jaune uiteraard) plus sterke koffie.
Zullen we dan vooraf nog een glaasje Marc de Bourgogne nuttigen om de boel op gang te krijgen?
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

KMvrtr
AX Master
AX Master

Post by KMvrtr »

2Black wrote:
KMvrtr wrote:

Zullen we dan vooraf nog een glaasje Marc de Bourgogne nuttigen om de boel op gang te krijgen?
Nou.... vooruit!
Omdat je zo aandringt.
:)

Quinten
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Quinten »

Word nog eens een culinaire boel hier, haha

@Henry: Waar heb jij je hotelschool gedaan dan?

Post Reply