hoi mense,
ik stond laatst in duitsland aan de pomp en mij viel op dat ik pe ongeluk v power getankt had, nou valt mij op dat de auto nog pittiger rijd en ook nog veel zuiniger geworden is. ligt dit nou aan mij of is dit werkelijk zo?
gr liquidsammy
v power???
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Ik heb daar verschillende meningen over gehoord en ook zelf ervaren.
Een collega tankt al jaar en dag niets anders meer vanwege dezelfde redenen als jij.
Mijn eerste AX, een injectie 1.1, reageerde behoorlijker pittiger op V-power maar niet echt merkbaar zuiniger.
Met mijn huidige GT heb ik een maandje op v-power gereden (ik tank één keer per week) en daar merkte ik geen enkel verschil bij op.
Een collega tankt al jaar en dag niets anders meer vanwege dezelfde redenen als jij.
Mijn eerste AX, een injectie 1.1, reageerde behoorlijker pittiger op V-power maar niet echt merkbaar zuiniger.
Met mijn huidige GT heb ik een maandje op v-power gereden (ik tank één keer per week) en daar merkte ik geen enkel verschil bij op.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
v power
Je merkt echt wel verschil. Je moter reageerd wat sneller, is wat zuiniger.
Ik heb ervaren dat de uitstoot minder is geworden. Ik tank voor iedere keuring een keertje v power. Mijn pa zweert erbij. rijdt subaru forester, en die rijdt twee tot drie kilometer meer op een liter v power. en dat met een caravaan.
Kan dus geen kwaad, een keertje de motor goed schoonbranden met v. power.
pechie. (niet letterlijk )
michael.
Ik heb ervaren dat de uitstoot minder is geworden. Ik tank voor iedere keuring een keertje v power. Mijn pa zweert erbij. rijdt subaru forester, en die rijdt twee tot drie kilometer meer op een liter v power. en dat met een caravaan.
Kan dus geen kwaad, een keertje de motor goed schoonbranden met v. power.
pechie. (niet letterlijk )
michael.
Eens een Citroën, altijd een Citroën. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.
-
- AX liefhebber
- Posts: 199
- Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM
Duitse V-Power, zo heb ik me laten vertellen, is inderdaad 100. In Nederland was het volgens de Shell-mevrouw 97, maar ze mogen alleen 95 of 98 op de pomp zetten en het is geen 98 dus staat er 95 op. (ik vroeg het omdat ik 98 moest tanken...)
Overigens zie ik er het nut niet van in om in Nederland V-power te tanken (nóg duurdere benzine)...
Overigens zie ik er het nut niet van in om in Nederland V-power te tanken (nóg duurdere benzine)...
Kijk uit, een Cactussssss
Zolang mijn Volcane het uitstekend naar z'n zin heeft en dat ook fijn laat merken door een lieve 1:18,82 te halen, blijf ik lekker Euro95 bij Berkman Energie tanken!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!