hoog stationiar en mis wat kabels denk ik?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
stefannn
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: FriOct19, 2007 12:49:31 PM
Location: Klazienaveen
Contact:

hoog stationiar en mis wat kabels denk ik?

Post by stefannn »

de GT '92 die ik sins kort heb loopt als hij koud is stationair te hoog.
was ook al poosje bekend bij de vorige eigenaar.
vandaag het hele injectie systeem uitmekaar gehaald en gereinigd. (volgend de HowTo van MBa@NL, echt super handig)
daarna de stekker van de ECU erafgehaald en na paar minuten er weer opgezet en gestart. ik blij want hij bleef netjes rond 1000 toeren.
en zo 15 laten lopen zodat de ECU zich kon afstellen. daarna geef ik beetje gas en blijft het gas weer hangen rond de 2200/2500 toeren :evil:
en toen zag ik paar opmerkelijke dingen...
paar slangetjes die ontbreken en alsware zijn afgetapt


Image
Image
Image

foto's zijn niet van de beste kwaliteit maar khoop dat iemand mij hierbij kan helpen :)
Iedereen zegt altijd:"je moet ijzer smeden als het heet is", ik zeg altijd:"je moet bier drinken als het koud is"!!!
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

foto 1:
-achterste slangetje kan je afdoppen (stukje slang erop en schroefje erin)
is voor de vacuumklep die zorgt voor warme/koude lucht.. maar die buizen ehb je niet meer
-voorste slangetje moet terug naar de carterontluchting.. daar zit als het goed is een T splitsing met een gaatje over

foto 2:
klopt wel redelijk, meeste AX-en hebben die afgedopt..

foto 3: jeetje, dat zijn eerder teveel slangetjes :P maar het klopt dat er daar 1tje niet aangesloten is.. er komt er 1 vd achterkant van je injectiehuis en er gaat er 1 naar je vacuumvervroeger van je ontsteking.. de 3e mag helemaal kaal blijven
Image

stefannn
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: FriOct19, 2007 12:49:31 PM
Location: Klazienaveen
Contact:

Post by stefannn »

oke bedankt voor je reactie

maar nu..
dit heeft en kan niks te maken hebben met het te hoge toerental bij een koude moter?
wat dan wel? :P
Iedereen zegt altijd:"je moet ijzer smeden als het heet is", ik zeg altijd:"je moet bier drinken als het koud is"!!!
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

euhmm de slangetjes van Foto 1 wel... die zuigen nu valse lucht...
stom genoeg kan dat zo een 500rpm schelen op stationair..

owh w8, je hebt het ook over gasgeven en dan blijven hangen..
misschien je gaskleppositiesensor? dattie stiekem gasgeeft?
Image

stefannn
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: FriOct19, 2007 12:49:31 PM
Location: Klazienaveen
Contact:

Post by stefannn »

oke en welke sensor is dat?
gewoon nieuwe in doen?

en als je het injectiehuis eraf haald zie je die klep toch?
hoord deze dan ook helemaal dicht te zitten in normale toestand of zoals ik vandaag zag een klein beetje schuin open?
Iedereen zegt altijd:"je moet ijzer smeden als het heet is", ik zeg altijd:"je moet bier drinken als het koud is"!!!
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Koelvloeistofsensor.


Meer hoef ik niet te zeggen ;). en dan wel degene vervangen die op het thermostaathuis zit

stefannn
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: FriOct19, 2007 12:49:31 PM
Location: Klazienaveen
Contact:

Post by stefannn »

oh oke

de pakking bij het thermostaathuis lekt wel. wat ik binnekort wou gaan vervangen. kan dit ook een tegen zijn?
Iedereen zegt altijd:"je moet ijzer smeden als het heet is", ik zeg altijd:"je moet bier drinken als het koud is"!!!
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Dat zou verder geen problemen met het stationair draaien van de moter moeten geven.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

foto 3 is echt fout. daar horen er 2 van de 3 aangesloten te zijn en niets afgedopt
Image
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Guido_AXGT
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 199
Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM

Post by Guido_AXGT »

Blijft je gaskabel niet hangen?

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Mijn reaktie is kort: wat een knoeiboel! :evil:

Sowieso ontbreekt de vacuümslang naar de vacuümvervroeger.
Verder heb ik ook een paar keer de opmerking over carter-ontluchting gezien, maar als ik foto 2 zo bekijk, zit die gewoon goed (rechter dikke slang gaat naar kleppendeksel en linker iets dunnere slang gaat zo te zien gewoon netjes naar de voorkant van het inlaatspruitstuk. Nix mis mee dus.

Het afgedopte stukje slang op foto 3 hoort naar de vacuümvervroeger te gaan.

Dat afgedopte stukje slang dat op foto 2 omcirceld is, hoort -zover ik kan zien- naar de klep voor de tankontluchting (via koolfilter) te gaan.
Als het goed is, komt dat stukje slang vanachter het injectie-huis, en dan zit die op de rechter haakse slangaansluiting (aan bestuurderszijde dus).
Aan de linker haakse slangaansluiting achterop het injectie-huis zit een slang die naar de klep op foto 3 staat.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

MNM(tm) wrote:Verder heb ik ook een paar keer de opmerking over carter-ontluchting gezien, maar als ik foto 2 zo bekijk, zit die gewoon goed (rechter dikke slang gaat naar kleppendeksel en linker iets dunnere slang gaat zo te zien gewoon netjes naar de voorkant van het inlaatspruitstuk..
er word bedoeld dat links van de carterslang, dat slangetje met die T-splitsing, die weer helemaal naar rechts loopt, niet op z'n plek zit.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

DuFF wrote:
MNM(tm) wrote:Verder heb ik ook een paar keer de opmerking over carter-ontluchting gezien, maar als ik foto 2 zo bekijk, zit die gewoon goed (rechter dikke slang gaat naar kleppendeksel en linker iets dunnere slang gaat zo te zien gewoon netjes naar de voorkant van het inlaatspruitstuk..
er word bedoeld dat links van de carterslang, dat slangetje met die T-splitsing, die weer helemaal naar rechts loopt, niet op z'n plek zit.
Yup, je hebt gelijk! :oops: Die heb ik blijkbaar ff over 't hoofd gezien. :roll:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

stefannn
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: FriOct19, 2007 12:49:31 PM
Location: Klazienaveen
Contact:

Post by stefannn »

nou het toerental is nu gelukkig weer normaal ( zo rond de 900-1000 toeren)
waarschijnlijk doordat ik het hele injectiehuis heb schoongemaakt en de ECU heb reset.

alleen de slangetjes kan ik nog niet helemaal wijs uit worden maar daarvoor ga ik wel ff een keer op eem meting bij een ander GT onder de kap gleuren 8)

hartstikke bedankt voor jullie advies en info!!
Iedereen zegt altijd:"je moet ijzer smeden als het heet is", ik zeg altijd:"je moet bier drinken als het koud is"!!!
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

:) en als jouw motorkap omhoog gaat, hangen er zowiezo wel wat techneuten te loeren, dus die kunnen ook wel raad geven :) .
Spreken is goud, Ductape is zilver.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

stefannn wrote:alleen de slangetjes kan ik nog niet helemaal wijs uit worden maar daarvoor ga ik wel ff een keer op eem meting bij een ander GT onder de kap gleuren 8)
Hoeft niet eens specifiek een GT te zijn.
Kunt gewoon bij elke 1.4 injectie (met verdeler) kijken. 's allemaal 1-pot-nat.
(Keej, uitgezonderd de KDX blokken, die hebben iets andere / meer bedrading :roll: Trouwens, die hebben ook geen verdeelkap, dus die valt sowieso af.)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

DuFF wrote::) en als jouw motorkap omhoog gaat, hangen er zowiezo wel wat techneuten te loeren, dus die kunnen ook wel raad geven :) .
ja hoor, 1 meeting en alles zit weer op zijn plek ik hoor :) en als er iets ontbreekt ga je met heel veel tips naar huis en weet je precies wat je moet doen :)

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

't Gaat steeds meer op een sleutel-meeting lijken zo. ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Post Reply