poreus buisje bij luchtfilter

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
eracoon
AX Starter
AX Starter

poreus buisje bij luchtfilter

Post by eracoon »

Ik heb in de auto van mijn vriendin gemerkt dat het buisje die de luchtfilter verbind met de motor blok poreus is.
het is het buisje helemaal links in de foto die blauw is.
Image
foto is van de howto openluchtfilter
deze was helemaal vochtig van een of ander soort olie. en was helaas versleten aan de onder kant.
Ik heb het een beetje opnieuw kunnen aansluiten... maar deze moet vervangen worden.

Ik heb dit gezien op SKG tuning.
Welke diameter heb ik nodig... en
zijn er nog ander oplossingen of tips hiervoor?

wat is het gevaar als dat buisje niet goed verbonden is?

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

dat buisje, wat een slang is, is een ontluchting.

AXen gooien vaak olie daardoor naar buiten

T is niet zon ramp als t poreus is of niet goed aansluit, maar je kan het ook vervangen voor die silicone dingen (dacht alleen dat die niet zo goed tegen olie konden, maar dat kleine beetje van de ontluchting maken vast niet uit.

Als je je injectiehuis niet meer vies wil hebben kan je er ook een ' oil catch tank' aan hangen, zie wie=wie van duff (ergens in de laatste paar pagina's)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Even verplaatst naar Technisch.

Even je huidige slangetje opmeten of op de sloop uit een andere AX trekken.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Post Reply