Code: Select all
De PBV is een soort benzinedrukregelaar, echter met 2 drukmembramen, waarvan de eerste regelaar is en de tweede altijd +/- 0.8 BAR hoger staat.
Hij neemt de functie van de standaard regelaar over.
Eenmaal gemonteerd en afgesteld werkt hij op de volgende manier:
Als men rustig rijdt of een constante snelheid aanhoudt dan werkt hij op de standaard afgestelde druk.
Als men ineens gas geeft schiet de druk in de benzine-rail met 0.8 BAR omhoog.
Het gevolg is, dat de motor niet alleen meer benzine krijgt, maar vooral sneller (1,7keer), zodat de acceleratie van onderuit tot wel 20% kan toenemen.
Verder, als een auto een vlak gedeelte in het toerental heeft (bijv. Alfa) wordt dit ook opgevangen.
In de top trekt een auto 15 tot 20 km/h langer, sterker door.
Als een auto stationair wat slecht loopt, wordt dit ook beter.
Dus de PBV verbetert aanmerkelijk de (rij-) prestaties van de auto.
komt dit ipv het injectiehuis?
kan iemand mij dat uitleggen?
en dit werkt zeker pas alleen goed in combi met de kent-cams nokkenas, of is dat niet noodzakelijk?
en heeft dit een goeie werking, of is het dagdag koppakking door de 0.8bar meer druk ?

(even om iets uit te sluiten, ik hoef geen 1.6i blok. het lijkt me alleen een leuke mini-upgrade
