Vliegwiel eraf om krukaskeering te vervangen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Vliegwiel eraf om krukaskeering te vervangen
Ik moet het vliegwiel nog van het blok afhalen om de krukaskeering te vervangen. Moet ie weer op exact dezelfde manier terug of mag ie ook een slag gedraaid zijn?
Nee, die mag geen slag gedraaid zijn.
Er zit namelijk een tandkrans op waar 1 tand in ontbreekt, waaraan de ECU d.m.v. de BPD-sensor de stand van de krukas kan zien.
Daarnaast zit ook het blokkeergat in datzelfde vliegwiel, en die is weer van essentiëel belang voor het goed op tijd kunnen zetten van de distributie-riem.
Er zit namelijk een tandkrans op waar 1 tand in ontbreekt, waaraan de ECU d.m.v. de BPD-sensor de stand van de krukas kan zien.
Daarnaast zit ook het blokkeergat in datzelfde vliegwiel, en die is weer van essentiëel belang voor het goed op tijd kunnen zetten van de distributie-riem.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
ok thanks, ff markeren dus wat de bovenkant is en op dezelfde manier terugzetten.MNM(tm) wrote:Nee, die mag geen slag gedraaid zijn.
Er zit namelijk een tandkrans op waar 1 tand in ontbreekt, waaraan de ECU d.m.v. de BPD-sensor de stand van de krukas kan zien.
Daarnaast zit ook het blokkeergat in datzelfde vliegwiel, en die is weer van essentiëel belang voor het goed op tijd kunnen zetten van de distributie-riem.