ik heb pas geleden een Citroën AX 1.1inj image u9 gekocht. hele fijne auto maar op een gegeven moment begint hij in de 4 of in de 5 bij constant gas te bokken. Er is niet echt een patroon in te herkennen af en toe doet die het af en toe gewoon niet. mijn buurman die zelf een beetje into Citroën is zij dat het eraan kon liggen dat er tegenwoordig geen lood meer in de benzine is en daardoor de injection af en toe een beetje droog loopt (geen smering ofzo).Hij rade mij aan om een flesje benzine reiniger of injection reiniger te kopen. Klopt dit of kan het nog aan iets anders liggen ben namelijk niet zo`n autotechneut,
alvast bedankt
hulp gezocht
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Op zich is het inderdaad waar dat de huidige loodvrije benzine wat minder goed is voor oudere auto's. Maar dat gaan het wèl over OUDE auto's, en in die categorie valt de AX nog lange niet!
Als ik het goed heb, zijn het vooral motoren met carburateur en mechanische (door motor aangedreven) brandstofpomp die soms wat moeite hebben met loodvrije benzine. Injectie-motoren hebben er sowieso geen enkele moeite mee.
Ik deel dan ook de mening van van q01z dat de ontstekingsmodule en/of bobine wel eens aan vervanging toe kan zijn.
Controle van verdeelkap en rotor en bougie-kabels is ook aan te raden.
Als ik het goed heb, zijn het vooral motoren met carburateur en mechanische (door motor aangedreven) brandstofpomp die soms wat moeite hebben met loodvrije benzine. Injectie-motoren hebben er sowieso geen enkele moeite mee.
Ik deel dan ook de mening van van q01z dat de ontstekingsmodule en/of bobine wel eens aan vervanging toe kan zijn.
Controle van verdeelkap en rotor en bougie-kabels is ook aan te raden.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!