Ax Crash

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Ax Crash

Post by Mark »

Nou das een heel bekende ax. Mijn basis model... Exact hoe ik hem gekocht heb 6 jaar terug.

Image

Image

Image

Valt me wel op dat de deuren nog open gaan. Zwaar kl*te natuurlijk voor de betrokken personen. Maar zou eigenlijk wel eens een foto willen zien hoe het dashboard er nu bij staat. En de beenruimte. Tis toch een flinke wagen waar die op is geklapt.

Edit: ff verder googlen leverde nog wat meer foto's op.

Image

Image

Image

Image

Image

Dacht heel even van nou dat valt me nog mee hoe de AX zich houd. Maar als je nu ziet dat ie bij die andere auto recht in zijn deur is geklapt... Dat is toch het zwakste punt tegen het sterkste van de ax. Bij deze ook al te zien dat hetzelfde punt door is gevouwen wat mij ook heel licht was gevouwen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

DLS
AX Master
AX Master

Post by DLS »

pff dat is ff heftig zeg.. Ziet er zeker niet goed uit :S
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

de reclame eronder:
"foto's nabestellen?? dat kan! klik hier voor de prijzen"

wrang :S

zonde!!

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

Ongelooflijk!

Valt me wel op dat er vanaf de voorportieren eigenlijk niets aan de hand is... enkel het motorruim is van 0,8m naar 0,4m gegaan. Ben ook wel benieuwd wat er met het schutbord is gebeurt na die klap.. die zal toch aardig naar binnen gevouwen zijn.

Bestuurder/ster zal het wel slecht hebben gehad, gezien het dak eraf is gehaald. En gezien het infuuszakje wat op een van de foto's omhoog wordt gehouden :shock: Hopen dat hij/zij er nog bovenop komt! (evenals de bestuurder van de andere auto natuurlijk!)

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Damn zeg die witte kom je nooit levend uit. En zowel zit je de rest van je leven in een rolstoel...

Die deuren dat weet wat. Je zou toch mogen verwachten dat dat bij het type2 een aanpassing had kunnen zijn. Nou ben je tegen een vrachtwagen in elke auto wel de zwakste partij maar toch. Als ik zulke dingen zie denk ik altijd weer terug aan mijn eigen klapper. En dan denk je weer even aan de volvo440...

Vraag me af wat een rolkooi in zo'n situatie doet. Kan ook in je nadeel werken doordat je tussen nog meer balken geklemd kan worden.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak

Wie ben ik.... Klik.

Image

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Zooo, dat zijn forse klappen geweest...
Ik hoop echt dat hier niemand blijvend letsel aan heeft overgehouden of erger.
Maar het inzittende gedeelte ziet er niet zo heel erg ingedeukt uit.

Tja, als er vlak voor je op de provinciale weg iemand opeens invoegt, dat rem je met een standaard AX niet meer aan... :roll:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

u wilt een cabrio?

wij regelen het.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

Ik moet zeggen dat mijn eerste sport nog korter was dan deze grijze en daar ben ik ook gewoon uitgestapt (impact @ 75km/h). Dat kwam door een toyota die geen voorrang gaf. echter moest ik de auto door de raam verlaten langs een stuur wat nog maar 10 cm van mijn borstkas afzat. Deze bestuurder zal dus wel het bewustzijn zijn veloren anders vind ik dit wel erg vlot om een dak eraf te knippen. Zal er wel eens een foto van plaatsen binnenkort.

Heb er helaas wel een nieuw talent aan overgehouden en dat is dat mijn nek nogal de neiging heeft te kraken de eerste keer dat ik sochtends mijn hoofd draai :S
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

MrBBQ
AX Master
AX Master

Dat hoeft niet

Post by MrBBQ »

denny wrote:Ik moet zeggen dat mijn eerste sport nog korter was dan deze grijze en daar ben ik ook gewoon uitgestapt (impact @ 75km/h). Dat kwam door een toyota die geen voorrang gaf. echter moest ik de auto door de raam verlaten langs een stuur wat nog maar 10 cm van mijn borstkas afzat. Deze bestuurder zal dus wel het bewustzijn zijn veloren anders vind ik dit wel erg vlot om een dak eraf te knippen. Zal er wel eens een foto van plaatsen binnenkort.

Heb er helaas wel een nieuw talent aan overgehouden en dat is dat mijn nek nogal de neiging heeft te kraken de eerste keer dat ik sochtends mijn hoofd draai :S
Tegenwoordig knippen ze redelijk snel het dak eraf als ze er niet goed bij kunnen komen, nieuwe auto kan je zo open en nieuwe mens niet!

Is het lange geleden dat je het ongeluk gehad hebt ????

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Re: Dat hoeft niet

Post by denny »

jaartje of 5 a 6. Heb er verder ook geen enkele last van alleen. Alleen ben ik vergeten destijds langs de dokter te gaan. Dus mocht ik er op lange termijn last van krijgen is het mijn eigen probleem helaas.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

denny wrote:Ik moet zeggen dat mijn eerste sport nog korter was dan deze grijze en daar ben ik ook gewoon uitgestapt (impact @ 75km/h). Dat kwam door een toyota die geen voorrang gaf. echter moest ik de auto door de raam verlaten langs een stuur wat nog maar 10 cm van mijn borstkas afzat. Deze bestuurder zal dus wel het bewustzijn zijn veloren anders vind ik dit wel erg vlot om een dak eraf te knippen. Zal er wel eens een foto van plaatsen binnenkort.

Was dat een standaard sport? In de zin van, standaard stoelen en gordels?Opzich lijkt het mij echt niet fijn, maar ik heb wel het gevoel dat die 4 punts mij beter op mn plek gaan houden dan de standaard gordels...

En hoe had je toen nog beenruimte? ik ben er altijd bang voor dat mn benen geplet gaan worden, alhoewel (type 1) dat onderste plankje hangt nu al niet zo stevig dus grote kans dat dat bij aanrijding gewoon losschiet... maar nee, brr, moet er niet aan denken met een ax frontaal ergens op in te rijden :S

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

grietje wrote:

Was dat een standaard sport? In de zin van, standaard stoelen en gordels?Opzich lijkt het mij echt niet fijn, maar ik heb wel het gevoel dat die 4 punts mij beter op mn plek gaan houden dan de standaard gordels...

En hoe had je toen nog beenruimte? ik ben er altijd bang voor dat mn benen geplet gaan worden, alhoewel (type 1) dat onderste plankje hangt nu al niet zo stevig dus grote kans dat dat bij aanrijding gewoon losschiet... maar nee, brr, moet er niet aan denken met een AX frontaal ergens op in te rijden :S
alles standaard. Maar je moet jezelf niet bang gaan maken he. 4punts gordels zijn altijd beter mits op de juiste wijze gemonteerd. Verkeerde montage kan leiden tot een gebroken rug. Zo mag de hoek tussen schouders en gordelbevestiging eigenlijk maximaal 45graden zijn. Dus de shouders moeten minimaal op de punten van de achterbankgordels vastzitten en niet dichterbij de voorstoel.
geld trouwens ook voor driepunts etc etc. je wilt vookomen dat de schouders een te grote kracht naar beneden te verwerken krijgen bij een aanrijding.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

denny wrote:
grietje wrote:

En hoe had je toen nog beenruimte? ik ben er altijd bang voor dat mn benen geplet gaan worden, alhoewel (type 1) dat onderste plankje hangt nu al niet zo stevig dus grote kans dat dat bij aanrijding gewoon losschiet... maar nee, brr, moet er niet aan denken met een AX frontaal ergens op in te rijden :S
alles standaard. Maar je moet jezelf niet bang gaan maken he. 4punts gordels zijn altijd beter mits op de juiste wijze gemonteerd. Verkeerde montage kan leiden tot een gebroken rug. Zo mag de hoek tussen schouders en gordelbevestiging eigenlijk maximaal 45graden zijn. Dus de shouders moeten minimaal op de punten van de achterbankgordels vastzitten en niet dichterbij de voorstoel.
geld trouwens ook voor driepunts etc etc. je wilt vookomen dat de schouders een te grote kracht naar beneden te verwerken krijgen bij een aanrijding.
okok, heb je daar nog meer hoeken/regels voor? Dan kan ik zorgen dat alles juist zit...

Ik heb inderdaad de schouders op de bevestiging van de achterbank gordels (de hoge..) ... Die zitten hoog dus dat zou iiig goed moeten zijn?

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

valt me op dat beide auto's opengeknipt zijn.
overigens zijn de deuren bij een AX het zwakste punt, bij moderne auto's worden daar hoge eisen aan gesteld en is dat dus zeker niet meer zo.

zijn er hier meer mensen die weleens gezien hebben wat er aan balkenwerk in zo'n deur zit?

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

Balkenwerk in een AX-deur? Waar? :roll:
AX GTI '91

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Aspeve »

Mooie naam Kevin, balken, voor een paar nauwelijks zichtbare ijzerenstrookjes, die proberen het plastwerk bij elkaar te houden ;)
"Experience is what you get when you didn't get what you wanted."

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

kevin.broke wrote:overigens zijn de deuren bij een AX het zwakste punt, bij moderne auto's worden daar hoge eisen aan gesteld en is dat dus zeker niet meer zo.
Euhm.... jullie lezen niet goed.... AX =/= moderne auto...

En over die paar strookjes metaal gesproken: Heb laatst een Golf V deur van binnen gezien (die waar het plaatwerk aan de buitenkant vanaf kan inderdaad). Daar heeft m'n voet liever geen ruzie mee, dat weet ik wel...

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

kevin.broke wrote:[En over die paar strookjes metaal gesproken: Heb laatst een Golf V deur van binnen gezien (die waar het plaatwerk aan de buitenkant vanaf kan inderdaad). Daar heeft m'n voet liever geen ruzie mee, dat weet ik wel...
Euhm... in het kader van: daar trap je zelfs met kisten nog geen deuk in?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Dat is natuurlijk ook 1 van de redenen geweest dat de Saxo er is gekomen. Multipoint wat beter voor het milieu is.

En stevigere deuren wat fijn voor jezelf is. Bij Saxo's zie je trouwens soms dat de deur zo zwaar is dat deze van het chassis af begint te scheuren.

4 deuren heeft eigenlijk ook wel weer een voordeel. Zijn de deuren kleiner en de ruimte tussen de 2 deuren is meestal wat steviger.

De deuren van de ZX die ik gestript hebt 3 jaar terug voor de motor waren trouwens ook loodzwaar. Ook bouwjaar 94 maar wel met balken.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak

Wie ben ik.... Klik.

Image

Post Reply