The facts:
- blokje liep en trok vooral voor een originele 1.4 erg hard;
- blok heeft 223.000 km gedraaid en gebruikt wel wat olie;
- nu krijg je met moeite 180 op de teller en 0-100 is lang niet meer wat het geweest is;
- bij plotseling gasgeven loopt ie soms ineens even op 3 cilinders voordat er koppel komt.
wat ik geprobeerd heb:
- luchtfilter vervangen, bougiekabels vervangen, verdelerkap gecontroleerd (maar is in orde), injectiehuis en inlaatspruitstuk helemaal schoongemaakt, injector vervangen, computer uitgelezen (geen storingen) en gereset.
Opmerkelijk is: Zodra de computer gereset is loopt het blokje weer als vanouds, ik ging even de snelweg om te testen en had tussen twee afslagen (hooguit 3 km) 195 op de teller staan met nog een beetje over. Van het inhouden bij plotseling gasgeven is dan ook geen sprake meer en hij trekt in één teug door tot 7KRPM (in de toerenbegrenzer idd..).
Opgelost, dacht ik... maar na 150 km is het oude gedrag weer terug (en jawel, opnieuw resetten helpt idd... maar om dat nu vol te houden lijkt me niet helemaal de bedoeling )
Ik weet 't effe niet meer... iemand een idee?
Monopoint houdt in...
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Spaster Mammer
Keej, nu doe jij doorgaans 10 minuten over 150km...
Maar ff serieus: om die 150 km af te leggen, hoe lang heb je dan gereden? Misschien is dat juist de tijd die de ECU nodig heeft om in te regelen en gaat 'ie pas daarna over op de zelf aangeleerde tabellen (die mogelijk nergens op slaan omdat er een sensor niet goed is).
Maar ff serieus: om die 150 km af te leggen, hoe lang heb je dan gereden? Misschien is dat juist de tijd die de ECU nodig heeft om in te regelen en gaat 'ie pas daarna over op de zelf aangeleerde tabellen (die mogelijk nergens op slaan omdat er een sensor niet goed is).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- AX Spaster Mammer