overal olie
Moderators: denny, vtspower, webmasters
overal olie
Nou het zoveelste mankement is een feit. Die 1.6 hoest nogal wat olie op uit het peilgat. Weet iemand waardoor dit komt?
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Carterdruk heb je altijd daarom heb je ook carterventilatie. Oftewel dat pijpje op je kleppendeksel. Zit bij mij trouwens een filtertje op. Ga zometeen maar es mn kleppendeksel eraf halen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Nee hij loopt dan het zelfde. wat ik persoonlijk ook vreemd vind is dat zowel met warme als met koude motor het oliepeil bij de stook hetzelfde blijft. Dit lijkt me niet goed aangezien het bij die 1.1 zo is dat als je met koude motor het goeie peil hebt. Je met warme motor geen olie meer op je peilstok vind.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Nou nieuwe peilstok is in de bestelling. Voelde niet echt enorme druk ofzo uit het peilgat. En mn huidige stok heeft geen afdichting meer dus het zou hieraan kunnen liggen. Wel raar maar goed. Nu maar even een weekje met een klomp oliedoordrenkt wc papier om mn peilgat rijden.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
[quote="peter"]Mijn pa heeft me eens verteld dat dit gebeurd als je carterdruk hebt, wat weer betekend dat de motor in verregaande staat van slijtage is.... maar ik heb dit ook maar van horen zeggen[/quote]
Jou pa heeft het wel bij het rechte eind.
Mijn monteur zegt namelijk hetzelfde.
Hoeveel km heeft het blok gedraaid??
Jou pa heeft het wel bij het rechte eind.
Mijn monteur zegt namelijk hetzelfde.
Hoeveel km heeft het blok gedraaid??
Probleem is al reeds opgelost. De kleppendekselpakking dicht gewoon niet goed af en dat olie ophoesten uit de peilpijp is niets ernstigs. Moet nou wel ff een nieuwe thermostaat in. Ach ja het houd je van de straat.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
het kan ook zijn dat de olie niet uit het peilgat lekt, maar uit het blok lekt en op je ventilator van de dynamo drupt en zo tegen je motorkap aan wordt geslingerd. ik dacht ook dat m`n peilstok lekte tape omheen gedaan, maar nog steeds olie?????????? toen lekte m`n blokje dus een beetje olie.
Moed is niet de afwezigheid van angst, maar het oordeel dat iets belangrijker is dan die angst.
Hij lekt nog steeds onder de kleppendeksel door. Geloof dat het tijd wordt voor siliconenpakking. Als ik dan ook nog een nieuwe peilstok heb dan is het de oliecrisis ook weer voorbij.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX liefhebber
- Posts: 158
- Joined: ThuJun12, 2003 9:53:28 PM
- Location: Dendermonde, Beeeelgie !!!!
- Contact:
oppassen met silicone, als je teveel gebruikt en het komt in je oliekanalen terecht kan het veel schade aanrichten.
voor de rest veel geluk nog met je olieperikelen.
voor de rest veel geluk nog met je olieperikelen.
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk
www.saxoclubvlaanderen.tk
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 79
- Joined: TueApr06, 2004 4:18:16 PM
- Location: eindhoven
- Contact:
In plaats van een nieuw topic te openen zet ik mijn probleem maar even hier neer:
Ergens lekt er olie in mijn motor(geen plasje op de grond). De symptomen zijn:
Ik beschrijf het even aan de hand van dit plaatje:
http://citroeny.cz/servis/axser/mazani_mot_C1A.gif
-het zwarte blok links vooronder zit onder de olie
-ook boven het punt waar deze bak zit vastgeschroefd zit olie
-rechts achter dit blok zit ook overal olie
-de bovenkant(waar je de olie bijvult--> heet dit het kleppendeksel?) is droog
-de distributieriem is droog
-als je naar de distributieriem kijkt, dan zit deze aan de voorkant vast aan een rond geval(met draadjes erin). De rechterkant en onderkant van dit geval zit ook onder de olie.
Mijn idee is dat er ergens olie lekt en dat deze ergens rond wordt geslingerd. Het lijkt alsof die zwarte bak linksonder lekt op de naad waar hij vastzit aan het bovenste gedeelte.
Heeft iemand een idee waar dit vandaan kan komen en hoe ik het verhelp? Het oliepeil is wel goed en loopt niet snel terug.
Ergens lekt er olie in mijn motor(geen plasje op de grond). De symptomen zijn:
Ik beschrijf het even aan de hand van dit plaatje:
http://citroeny.cz/servis/axser/mazani_mot_C1A.gif
-het zwarte blok links vooronder zit onder de olie
-ook boven het punt waar deze bak zit vastgeschroefd zit olie
-rechts achter dit blok zit ook overal olie
-de bovenkant(waar je de olie bijvult--> heet dit het kleppendeksel?) is droog
-de distributieriem is droog
-als je naar de distributieriem kijkt, dan zit deze aan de voorkant vast aan een rond geval(met draadjes erin). De rechterkant en onderkant van dit geval zit ook onder de olie.
Mijn idee is dat er ergens olie lekt en dat deze ergens rond wordt geslingerd. Het lijkt alsof die zwarte bak linksonder lekt op de naad waar hij vastzit aan het bovenste gedeelte.
Heeft iemand een idee waar dit vandaan kan komen en hoe ik het verhelp? Het oliepeil is wel goed en loopt niet snel terug.
1.1 spot, bj 1996, 9700 km!
-
- AX Starter
- Posts: 10
- Joined: MonOct13, 2003 10:52:52 AM
- Location: Arendonk
- Contact:
olie lekkage
he jongen maak gewoon is heel je motor schoon met ont vetter en kijk dan eens waar hij lekt nu kun je blijven zoeke het is overal olie. Je moet je keeringen is goed na kijken krukas en nokkenas enz
mijnax GT houd bij de 185 in wat kan dit zijn ?/?????/
Als je een foto of wat zou kunnen maken dat zou al heel erg helpen denk ik. Indien niet. Check aan de passagierszijde van je motor aan de voorkant. Als het daar lekt (wat vaak voorkomt) is het de koppakking. Anders moet je kijken of het bij een opening van de motor vandaan komt. Passagierszijde komen 2 assen de motor uit aan de andere kant 1tje. Wat ook zou kunnen is dat je uit je oliepeilstokgat spattert das ook een oliebad dan. Of misschien dat je olievuldop lekt. succes
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
als ik hem schoon heb waar zitten de keerringen, krukas, nokkenas
als je hebt vastgesteld waar hij lekt, lijkt me het verstandig je ax weg te brengen naar een garage want als je bijvoorbeeld pakkingen of lagers moet gaan vervangen en je weet niet waar /wat je aan het doen bent dan kunnen er grote ongelukken gebeuren en kan t zomaar afgelopen zijn met je ax!
ax powah
Mzzls Geert

Wie niet snel is.......is laag!!

Wie niet snel is.......is laag!!
-
- AX Starter
- Posts: 10
- Joined: MonOct13, 2003 10:52:52 AM
- Location: Arendonk
- Contact: