Gas blijft hangen in 1e en 2e versnelling
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Gas blijft hangen in 1e en 2e versnelling
Hallo ik heb nu al een tijdje het volgende probleem, dat ie blijft rijden in 1e en 2e versnelling zonder dat ik zelf gas geef. Volgens een kennis zou het kunnen zijn dat de choke blijft hangen, kent iemand dit probleem en een oplossing ervoor? Het is een 1.1 e2
91'Ax 1.1 First Injection Phase 2
tussen rijden en rijden is een groot verschil.
Maar de computer kent een soort rust stand dat je het gaspedaal niet gebruikt. Hierbij moet uiteraard de motor blijven draaien. ga je heel geleidelijk naar dit punt toe zal de motor blijven draaien in zijn versnelling.
Is dit ook zo bij hard rijden of dat hij zelf gasgeeft dan wordt het idd een andere zaak. dan kom je op het verhaal van Ivar (Browny) wat nog wel eens de boosdoener wil zijn.
Maar de computer kent een soort rust stand dat je het gaspedaal niet gebruikt. Hierbij moet uiteraard de motor blijven draaien. ga je heel geleidelijk naar dit punt toe zal de motor blijven draaien in zijn versnelling.
Is dit ook zo bij hard rijden of dat hij zelf gasgeeft dan wordt het idd een andere zaak. dan kom je op het verhaal van Ivar (Browny) wat nog wel eens de boosdoener wil zijn.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Ok bedankt voor jullie reactie Denken jullie niet dat het de choke kan zijn die blijft hangen, of komt dat alleen voor bij eerdere modellen die handmatige choke hebben?
Wat kan ik doen aan de stappenmotor, is dat een kwestie van schoonmaken of moet die helemaal vervangen worden en is het dan verstandig om een nieuwe of sloop te nemen, ook qua prijs? En waar zit die stappenmotor precies, ik geloof naast het luchtfilter, waar een witte stekker zit?
Wat kan ik doen aan de stappenmotor, is dat een kwestie van schoonmaken of moet die helemaal vervangen worden en is het dan verstandig om een nieuwe of sloop te nemen, ook qua prijs? En waar zit die stappenmotor precies, ik geloof naast het luchtfilter, waar een witte stekker zit?
91'Ax 1.1 First Injection Phase 2
je hebt geen choke je hebt injectiemarcelius wrote:Ok bedankt voor jullie reactie Denken jullie niet dat het de choke kan zijn die blijft hangen, of komt dat alleen voor bij eerdere modellen die handmatige choke hebben?
Wat kan ik doen aan de stappenmotor, is dat een kwestie van schoonmaken of moet die helemaal vervangen worden en is het dan verstandig om een nieuwe of sloop te nemen, ook qua prijs? En waar zit die stappenmotor precies, ik geloof naast het luchtfilter, waar een witte stekker zit?
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Als je hier ff kijkt:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=5522
Dan is het bij nummertje 14, iets naar beneden kijken, dat ding met het rode stikkertje.
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=5522
Dan is het bij nummertje 14, iets naar beneden kijken, dat ding met het rode stikkertje.
En als het de stappenmotor niet is, kan het ook nog je temperatuursensor zijn (als je voor de auto staat, de sensor die RECHTS in je cylinderkop gedraaid zit). Als deze stuk is (of de stekker niet goed contact maakt), geeft hij iets van -40 graden celsius door aan de ECU, waardoor deze de stappenmotor opdracht geeft het stationair toerental te verhogen.
Dit kun je testen door bij draaiende motor de stekker even los te trekken. Schiet het toerental dan omhoog, dan zal de sensor hoogstwaarschijnlijk wel goed zijn en zit het probleem vermoedelijk wel in de stappenmotor.
Suc6!
* EDIT: ik had eerst neergeschreven dat de tempsensor links in de cyl.kop zou zitten.... domdomdom! *
Dit kun je testen door bij draaiende motor de stekker even los te trekken. Schiet het toerental dan omhoog, dan zal de sensor hoogstwaarschijnlijk wel goed zijn en zit het probleem vermoedelijk wel in de stappenmotor.
Suc6!
* EDIT: ik had eerst neergeschreven dat de tempsensor links in de cyl.kop zou zitten.... domdomdom! *
Bedankt voor je antwoord Ik heb vandaag ff rondgereden met die temperatuursensor stekker eruit, hij loopt een stuk beter, ook stationair. Neem dus aan dat de temperatuursensor het probleem was/is. Kan het overigens kwaad nu dat ik ff rondrijd zonder die stekker erin, todat ik een andere sensor heb? Die sensor zelf kan ik eenvoudig door een andere erin te draaien neem ik aan?
91'Ax 1.1 First Injection Phase 2
Dat is nou weer vreemd eigenlijk... Als ik de stekker van de tempsensor lostrek, gaat hij juist heel hard stationair lopen... Uiteindelijk verzuipt hij dan en daarna start hij dus heel beroerd omdat hij eerst weer een overvloed aan benzine moet verbranden...
Ik zou zo in ieder geval niet rond blijven rijden, goeie kans dat je dan een keer stil komt te staan! Maar het blijft een vreemd verhaal...
Nou moet ik wel zeggen dat ik het zomerdag heb geprobeerd, bij hogere temperaturen dus... Misschien dat dat het verschil maakt.
Ik zou zo in ieder geval niet rond blijven rijden, goeie kans dat je dan een keer stil komt te staan! Maar het blijft een vreemd verhaal...
Nou moet ik wel zeggen dat ik het zomerdag heb geprobeerd, bij hogere temperaturen dus... Misschien dat dat het verschil maakt.
Uitlezen kan je ook zelf doen!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).