kevin.broke wrote:ff goed kijken welke commandant je moet hebben Lin! Commandant 4 is een stuk grover dan 5.
Commandant moet je eigenlijk nooit als zelfstandig product gebruiken.
Het is een "systeem" dat je met opeenvolgende producten gebruikt.
Weet niet hoe smerig de auto is in dit geval, of wat de staat van de lak is, maar meestal is een quick polish product gevolgd door een wax voldoende.
Hoewel ikzelf dus net 3 dagen heb staan poetsen met 3 verschillende polishes zowel met de hand als een echte polijstmachine om m'n BX 19 GTi 16v sprankelend rood te krijgen....
Ikzelf gebruik een Turtlewaxsetje om alles op te poetsen. En idd Commendant eens in het half jaar.
Laatste keer had ik er geen zin in, m'n pa de schuurmachine omgebouwd, dikke doek eromheen, commendant erop en gaan op het dak Was in 10 minuten gedaan En netjes
Commandant is een polijstmiddel. Hiermee haal je dus een heel klein laagje van de lak weg. Let maar op de kleur van je poetsdoek na het poetsen. Als je lak niet verweerd is, geen Commandant gebruiken dus, maar gewoon iets van Turtlewax of zo.
Heb je wel een verweerde lak, dan eerst commandant gebruiken, en daarna goed in de was zetten. Commandant polijst namelijk ook de beschermlaag van de "oude" wax weg...
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)
Ricardo wrote:Commandant is een polijstmiddel. Hiermee haal je dus een heel klein laagje van de lak weg. Let maar op de kleur van je poetsdoek na het poetsen. Als je lak niet verweerd is, geen Commandant gebruiken dus, maar gewoon iets van Turtlewax of zo.
Heb je wel een verweerde lak, dan eerst commandant gebruiken, en daarna goed in de was zetten. Commandant polijst namelijk ook de beschermlaag van de "oude" wax weg...
commandant hoeft niet perse polijstmiddel te zijn.
commandant hoeft niet perse polijstmiddel te zijn.
je hebt nog meer spul van commandant.
Daar heb je inderdaad gelijk in. Commandant is natuurlijk een merknaam, ik associeer dat altijd gelijk met die groene blikken cleaner...
Voor de duidelijkheid, die groene blikken cleaner (volgens mij nr. 4) bedoel ik dus in mijn eerdere post!
Thankx DuFF!
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)
De lak van m'n dieseltje is toch al naar de kl*te, dus ik heb de vette vingerafdrukken van Kevin er maar gewoon met (de GROENE KANT van) een schuursponsje af geboend.
Moet zeggen: op de geboende stukken blinkt 'ie wèl!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Mijn auto eerst met commadant 4 gedaan en daarna met turtle wax.. In totaal 7 uur werk (3.5 uur x 2 man). Het voordeel is wel, dat die auto nog steeds zo vet is als maar kan.. Auto wassen is redelijk lastig, omdat al het water er gelijk weer afloopt...
Tip:
Zorg dat je met die commadant 4 niet op sierstrips en ander zwart spul komt (bumpers, dakraam omlijsting, raamkozijnen enz) dat gaat namelijk niet echt makkelijk weg...
Ik gebruik alles Autoglym, is een erg goed merk vergelijkbaar met maguier's alleen stukken goedkoper.
En is tevens het huismerk van Rollsroyce en Aston martin.