Hallo,
De laatste weken heeft mijn AX First Impression uit '95 nogal wat problemen met het starten 's morgensvroeg als ik naar mn werk wil. Ik moet soms wel 10 keer de contactsleutel omdraaien voordat de motor eindelijk start. Omdat het probleem net wat anders lijkt dan voorgaande posts heb ik toch maar een nieuwe post aangemaakt.
Het gekke is dat het probleem zich niet voordoet als ik bijvoorbeeld 10 uur later vrij ben (wanneer ik om 7 uur begin). Dan start de motor in 1 keer zonder problemen.
Terwijl ik ook wel is 's nachts om een uur of 1 thuis kom en de auto 8 uur later, om 9 uur 's morgens, start met weer dezelfde startproblemen.
Ik weet dat het allemaal vaag klinkt, maar ik heb geen idee wat het kan zijn...
Heb gisteren al de bougies vervangen en de bougiekabels gecheckt. Hier kan het probeem dus (hoogstwaarschijnlijk) niet in zitten.
Wie kan mij helpen bij het oplossen van de (koude) startproblemen?
Alvast bedankt,
Vr. groet Koen
(koude) startprobleem...
Moderators: denny, vtspower, webmasters
(koude) startprobleem...
Citroën AX 1.1 First Impression 1995
Bedankt voor de reactie, ik zal het controleren!Radiant wrote:Mijn first had dit ook, totdat hij op een ochtend helemaal niet meer wilde starten. Toen was de bobine kapot. Bij mij zaten er op de onderkant van de bobine duidelijk kleine scheurtjes (waar vocht door naar binnen kwam), dus dat kan je even checken.
Citroën AX 1.1 First Impression 1995