Aankooptips AX diesel

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Ernst23
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Aankooptips AX diesel

Post by Ernst23 »

Mijn ouders zoeken een AX diesel. Een paar maanden geleden hebben ze nog 1 een jaar gereden met een 1.4D. Fijn wagentje.
Nu zijn ze de R19 benzine al beu en wilen weer een AX diesel.

Ik ken alle normale punten bij een auto, maar waar moet je nu bij een AX D speciaal op letten? Ik hoor verontrustende berichten over een zwakke koppakking, maar is dit nu echt zo erg? Zijn er voortekenen te zien voor een lekke koppakking, behalve de aanstekertip enzo?

Mijn ouders willen gaan voor een 1400. De 1500 zijn heel zeldzaam en zitten een belastingklasse hoger. Verder zijn ze ook duuder in aanschaf.

Alle AX diesel tips welkom!
Water is een feest als het in de brouwerij is geweest (Opa Beelen)

Ernst
www.ernst.ontheweb.nl
Citroën CX Gti 2400 1982 - Bleu Nuit
Citroën CX 2.0 Familiale 1984 - Gris Perl?
Constructam Coral 1 caravan 1973 - Wit
BMW R100/7 1977 - Wit

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

zoek even over het forum Ernst, hier is al een hoop over geschreven. een blikje in mijn wie=wie is ook de moeite waard.

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

zwakke koppakking schijnt idd vrij ernstig te zijn en DE reden, naast meer vermogen, om te zoeken naar een 1.5.
Je hebt gelijk dat ze duurder zijn, maar als je daardoor minder onderhoudt hebt verdien je die investering wel makkelijk weer terug.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Koppakking is idd een bekend punt, de pakking is niet zozeer het probleem, ik vermoed dat bij mijn dieseltje een van de cylinderbussen wat verzakt was waardoor elke keer de pakking dr uit vloog.

Symptomen waren bij mij iig druk in het koelsysteem, gooide het water via de overloop er uit, motortje liep dr verder perfect om.

Post Reply