Mijn ouders zoeken een AX diesel. Een paar maanden geleden hebben ze nog 1 een jaar gereden met een 1.4D. Fijn wagentje.
Nu zijn ze de R19 benzine al beu en wilen weer een AX diesel.
Ik ken alle normale punten bij een auto, maar waar moet je nu bij een AX D speciaal op letten? Ik hoor verontrustende berichten over een zwakke koppakking, maar is dit nu echt zo erg? Zijn er voortekenen te zien voor een lekke koppakking, behalve de aanstekertip enzo?
Mijn ouders willen gaan voor een 1400. De 1500 zijn heel zeldzaam en zitten een belastingklasse hoger. Verder zijn ze ook duuder in aanschaf.
Alle AX diesel tips welkom!
Aankooptips AX diesel
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 3
- Joined: TueApr04, 2006 10:32:10 PM
- Location: s-Hertogenbosch
- Contact:
Aankooptips AX diesel
Water is een feest als het in de brouwerij is geweest (Opa Beelen)
Ernst
www.ernst.ontheweb.nl
Citroën CX Gti 2400 1982 - Bleu Nuit
Citroën CX 2.0 Familiale 1984 - Gris Perl?
Constructam Coral 1 caravan 1973 - Wit
BMW R100/7 1977 - Wit
Ernst
www.ernst.ontheweb.nl
Citroën CX Gti 2400 1982 - Bleu Nuit
Citroën CX 2.0 Familiale 1984 - Gris Perl?
Constructam Coral 1 caravan 1973 - Wit
BMW R100/7 1977 - Wit
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Koppakking is idd een bekend punt, de pakking is niet zozeer het probleem, ik vermoed dat bij mijn dieseltje een van de cylinderbussen wat verzakt was waardoor elke keer de pakking dr uit vloog.
Symptomen waren bij mij iig druk in het koelsysteem, gooide het water via de overloop er uit, motortje liep dr verder perfect om.
Symptomen waren bij mij iig druk in het koelsysteem, gooide het water via de overloop er uit, motortje liep dr verder perfect om.