Kilo-Utrecht-Tango verzekering

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Kilo-Utrecht-Tango verzekering

Post by Tijmen »

Omdat ik bij Univ? geen no-claim korting op de tweede ax krijg was ik van plan over te stappen. Dus ik maar es ff bellen wat de opzegtermijn van mijn huidige verzekering is. Blijkt die kudtverzekering net op 1 mei voor een jaar verlengd te zijn!

Grmbl :evil: :evil: :evil: :evil:

-------------------------------------------------------------------------------
ter info het verschil:
Ax 1.1i --- tweede AX
Unive ---43,08 p/m --- 48,80 p/m
Centraal Beheer ---32,61 p/m --- 27,66 p/m
AX GTI '91

Lucske
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Lucske »

Er is een mogelijkheid om er vanaf te komen. Dan moet je wel iemand hebben aan wie je 'm zogenaamd verkoopt. Je schrijft dan auto over naar hem/haar en krijgt zelf een vrijwaringsbewijs bij het postkantoor.

Met vrijwaringsbewijs kun je dus je verzekering opzeggen. Evt. kun je die auto wel weer bij het postkantoor op je eigen naam zetten.

Op naam zetten kost wel iets van 10 euro. Auto moet natuurlijk wel verzekerd worden, maar dit is misschien wel meteen te regelen bij je nieuwe verzekeringsmaatschappij, dat jij de verzekering van die auto toch op je neemt, ondanks ie op iemand anders naam staat.

Kwenie trouwens hoe jouw situatie is, maar voor mij is verzekeruzelf.nl erg goedkoop. Ik ben wel ouder dan 24 en heb het maximale kortingspercentage. Betaal dan ook maar 10 euro per maand premie voor de AX.
Zag laatst overigens wel dat Verzekeruzelf ook iets duurder is geworden. Geldt overigens niet voor mij, omdat ik voor die tijd de polis al afgesloten had. Je kunt ook heel makkelijk je verzekering online veranderen en opzeggen bij Verzekeruzelf. Ik kan 'm op elk moment opzeggen (zonder opzegtermijn), maar weet niet of dit nog steeds zo is bij Verzekeruzelf.

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

idd overschrijven lost het op

je hebt het zo terug verdiend.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Unive is idd wat zeikerig wat betreft de no-claim heb ik gemerkt....
Ik moest een jaartje inleveren vanwege een kras op een andere auto, premie bijna verdubbeld :?
En een WA+ eroverheen kost per jaar meer dan een nieuwe voorruit.
Ik mag 1 september weg, wat al groot in mijn agenda staat.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

ik zit nog ff te broeden op hoe ik dit aan ga pakken..... Verkopen aan een vriend is een optie. Vraag me wel af hoe het zit als je de auto schorst bij de RDW? Kun je dan ook van die verzekering af? Die 67 eurie voor het schorsen heb ik zo terugverdiend, helemaal gezien het feit dat er volgende week een tweede ax bij komt.

kl*te-univ?.. :evil:
AX GTI '91

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

je gaat toch niet schorsen! :?

gewoon naar het postkantoor gaan met moeder vader of weet ik veel.
overschrijven op zijn/haar naam
en vervolgens gelijk weer overschrijven op jouw naam.

dan heb je een vrijwaring voor opzeggen verzekering EN je kan gelijk een nieuwe verzekering in laten gaan op jouw naam. (Hoef je een ander niet mee op te zadelen)

Verders bij schorsen ben je idd niet meer verzekeringsplichtig MAAR
je AX mag niet meer op de openbare weg staan :!:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Post Reply