Problemen, vervangen of tunen alles kan.
Moderators: denny , vtspower , webmasters
RichardRR
prof AX driver
Posts: 200 Joined: ThuSep30, 2004 12:42:57 AM
Location: Hapert
Post
by RichardRR » MonMay07, 2007 5:09:25 PM
Hey,
Ik heb een vraagje over het volgende; wat zijn de symptomen/verschijnselen bij erge slijtage aan de rubbers en het lager boven op de veerpoten. Ik hoor graag van jullie wat hierover zeggen, natuurlijk heb ik "iets" maar ik hou van open minded denken
Wie heeft deze wel eens vervangen, en waarom? en wat veranderde er toen??
Thanx!
Ax is back
Mark
AX Master Spammer
Posts: 2265 Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven
Post
by Mark » TueMay08, 2007 3:30:36 PM
Als het bovenste lager gaar is kun je dat op een aantal manieren testen / horen.
Als je een bocht maakt moet het stuur weer automatisch rechttrekken. Zo niet zijn je veerpootlagers slecht.
Met sturen een knarsend krakend geluid. Dan zijn de naaldlagers verroest.
Als je ze vervangt stuurt het weer wat lichter. Die veerpootsteunen kan eigenlijk weinig aan verrot gaan.
Mochten je lagers gaar zijn. Ik heb nog een splinternieuwe in verpakking liggen. Ik had ze besteld voor mijn stuurkloenk. Maar dat was wat anders...
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Mark
AX Master Spammer
Posts: 2265 Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven
Post
by Mark » WedMay09, 2007 9:24:31 AM
Edit: Die lagers kon ik wel annuleren. Heb nog 1 splinternieuwe schokbrekersteun liggen. Dat ding met die 2 taps en dat rubber.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.