Goedemorgen,
Een tijdje geleden had ik me hier al eens gemeld met het probleem dat de AX van mijn vriendin niet mooi loopt. Bij stationair lopen en bij gas los, lijkt het of de motor op eigen houtje zelf gas geeft en dan weer gas terugneemt. Ik heb toen de ECU gereset, maar dat helpt niet veel, dat helpt dan 2 dagen.
Wat kan het probleem zijn ?
Motorische problemen 1.1i ('94)
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Starter
-
- AX Starter
-
- AX Starter
Het probleem met dealers is dat ze heel graag nieuwe onderdelen monteren... 
Zelf kun je voor een paar tientjes klaar zijn, ik zou geen moeite doen om te proberen een losse stappenmotor te vervangen (hoewel het ongetwijfeld in theorie zou kunnen...) maar gewoon het hele injectiehuis doen. In de HOWTO sectie staat een handleiding "injectiehuis vervangen" voor Bosch-injectiesystemen, en in de Haynes kun je vinden wat er anders is voor jouw auto als je een Magneti Marelli injectiesysteem hebt.

Zelf kun je voor een paar tientjes klaar zijn, ik zou geen moeite doen om te proberen een losse stappenmotor te vervangen (hoewel het ongetwijfeld in theorie zou kunnen...) maar gewoon het hele injectiehuis doen. In de HOWTO sectie staat een handleiding "injectiehuis vervangen" voor Bosch-injectiesystemen, en in de Haynes kun je vinden wat er anders is voor jouw auto als je een Magneti Marelli injectiesysteem hebt.
Kijk uit, een Cactussssss
zo uit mijn hoofd 4 torx schroefjes en injectie kan gewoon blijven zitten.pcrodent wrote:Het probleem met dealers is dat ze heel graag nieuwe onderdelen monteren...
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- AX Starter