Prijzen laten spuiten van je Skirtset

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
AphexTwiins
AX liefhebber
AX liefhebber

Prijzen laten spuiten van je Skirtset

Post by AphexTwiins »

Hey,
ik heb dus nu mijn skirtset binnen, met rechte achterkant. Maar nu is mijn vraag wat het nu eigenlijk allemaal kost om het te laten spuiten inclusieft mijn GT voorbumper, en achterbumper.

Kost dit dan ook extra in welke kleur je het wilt hebben, en om ze 'glad' te laten maken? en, wat zou het kosten als ik het zelf zou doen, hoeveel verfspuitbussen heb je dan ongeveer nodig?

Ik hoop op wat duidelijke antwoorden!
Image
Citroën AX 1.1i TGE

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Prijs van de verf is voornamelijk afhankelijk van of het metallic of non metallic is, het eerste is altijd duurder, je zit dan ook aan blanke lak vast die dr daarna overheen moet.

Prijzen, tsja, laatste keer dat ik het hoorde was het rond de 150? per deel, bv motorkap/scherm etc etc, maar dat is al weer even geleden.

Glad maken van de AX bumpers is veel werk, de spuiter die de mijne onder handen nam had zich dr ook op verkeken, maar het resultaat mag er zijn in mijn ogen.

MrBBQ
AX Master
AX Master

SCURTSET + Bumpers spuiten

Post by MrBBQ »

Hallo AphexTwiins,

Je moet effe een Pbtje sturen naar Duff, hij heeft zijn voor en achterbumper laten spuiten en dat ziet er erg mooie uit !

gr MR Dean 8)
Saxo style is sexy style....

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

of nog makkelijker Mr-Dean,

ik lees gewoon dit topic en plaats het hier :wink:

ik heb mijn voorbumper + achterbumper + sideskirts allemaal goed aangepakt met een borstel en een emmer met allesreiniger-sopje.

hierna ben ik flink aan de slag gegaan met het ontvetten dmv. Thinner (draag handschoenen, als je er niet als een uitgedroogde tomaat wilt uitzien, mondkapje is ook wel fijn en mischien wel een bril, je weet nooit hoe actief je bezig bent en waar het heen vliegt, mischien t? overdreven, maar ik heb het iig gemeld !)

vervolgens koop je wat spuitbussen primer (ik heb ze gewoon bij de action gehaald, 2 euro per stuk, had 8 of 9 bussen nodig voor alles.)

hiermee spuit je op alles 2 tot 3 lagen, tot het goed dekt, goed laten drogen tussentijds.

hierna pak je het voorzichtig in, en vervoer je het naar een spuiter.

ik heb het glans-zwart laten spuiten, ik was 250 euro kwijt.

let op :!: : het is dus niet door mij, of door de garage glad geschuurd, de textuur zit er nog gewoon in,(die echt nauwelijks zichtbaar is, ja vanaf 10 cm.. maar waar gaat dat over :roll: )

resultaat:
Image
Image
Spreken is goud, Ductape is zilver.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

volgens mij was ik ook zoiets kwijt, kan iets meer zijn geweest ivm gladmaken, maar weet het allemaal niet meer, is alweer ff geleden.

AphexTwiins
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by AphexTwiins »

lekker genaait dan. Hopelijk is het zelf spuiten ook makkelijk...

hoeveel bussen heb je dan ongeveer nodig denk je? En om het zo te laten glimmen als je auto moet je dan hoogglans zwarte lak nemen + blanke lak

of alleen matzwart + blanke lak?
Image
Citroën AX 1.1i TGE

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

AphexTwiins wrote:lekker genaait dan. Hopelijk is het zelf spuiten ook makkelijk...

hoeveel bussen heb je dan ongeveer nodig denk je? En om het zo te laten glimmen als je auto moet je dan hoogglans zwarte lak nemen + blanke lak

of alleen matzwart + blanke lak?
nee, valt wel mee, mijn bumpers zijn volledig gladgemaakt en gespoten door een professionele spuiter, dus niet met spuitbussen e.d.

Normaal zal alleen hoogglans voldoende moeten zijn, maar als je het wat sterker wilt maken kan je dr wat blanke lak op doen.

AphexTwiins
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by AphexTwiins »

denk dat blanke lak dan wel voldoende is, want het moet natuurlijk niet te erg van de auto afglimmen dat is dan ook weer niet mooi;)

het wordt in iedergeval de kleuren combinatie bordeaux rood met zwart.

Image

zoiets eigenlijk. (even snel gephotoshopped)
Image
Citroën AX 1.1i TGE

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

Hihi, m'n GT'tje met nieuwe kleurencombi :D

Als je dit een 'snelle photoshop' noemt.. ben je wel 'n ervaren shopper :P

Maar k ben benieuwd, op deze shop ziet dat zwart er wel subtiel uit onder de ?paarse? lak van de carosserie, maar is dat straks in t echt ook zo?Dat is vaak maar afwachten..

Succes met de uitvoering! 8)

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

Glenn@nl wrote: Als je dit een 'snelle photoshop' noemt.. ben je wel 'n ervaren shopper :P
ervaren shoppers maken bomen niet paars :lol: :shock: :D :wink:

en had dan dat lieveheersbeestje op de achtergrond weggeshopt :twisted: :P
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

ach kleinigheidjes :wink:

AphexTwiins
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by AphexTwiins »

haha inderdaad het is zoals ik al zei een snelle photoshop, meer om te laten zien hoe die kit eruit ziet;) en evare, mwa wat noem je evaren he;) er valt altijd nog meer te leren!

t moet er wel zo uit komen te zien, ik vind het wel vet iig :)
Image
Citroën AX 1.1i TGE

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Pixels66 »

kijk anders bij mij... ik heb ook bordeaux rood met zwart... alleen nog origineel zwart, en ik ga binnenkort zelf een keer een skirtsetje spuiten... laten doen is me te duur, kan je beter zelf ff wat aanrommelen...

AphexTwiins
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by AphexTwiins »

ja dat vind ik nu dus ook. Ik denk dat het gewoon rally zwart wordt. Heeft iemand een site waar de prijzen van die motip verfbussen opstaan?
Image
Citroën AX 1.1i TGE

Post Reply