Sinds zondag heb ik een GT-Bumper. Nu wil ik deze waarschijnlijk goed zwart gaan maken. Hoe kan ik dit het beste doen, spuiten of verfen? Wie heeft hiermee ervaring. Heb al beetje op het forum rondgekeken maar ben niet veel wijzer geworden.
Alvast bedankt
GT bumper, spuiten of verven?
Moderator: webmasters
Hoe maak je een bumper glad als ik het mag vragenq01z wrote:als je de bumper niet glad maakt, is rollen/verven net zo mooi als spuiten..
eerst goed schoonmaken/ontvetten
dan in de hechtprimer (kunstofprimer) of spuitplamuur zetten
en dan met de lak eroverheen.. wel een aantal lagen!

En wat voor verf is er nodig voor het verven/rollen, en wat voor lak voor spuiten (spuitplamuur, primer etc.?
Ik wil wel een mooi resultaat natuurlijk en zonder druipers

Verven met 'n rollertje he! enkel de stukken waar je niet bij komt met 'n kwastje (en daarna nog eroverheen rollen)
Ik heb ook m'n skirts en bumpers gerolt, en dat ging prima! Ik heb ze ruw gelaten (geen zin in dat schuur en plamuurwerk), en heb geverft met 'n speciale lak voor auto's (zie 't topic over monteren van skirts non-GT).
Op de voorbumper blijft 't prima zitten, op de achterbumper zitten er wel al 'n paar krassen in waar het originele rood erondervandaan komt (maarja dat heeft natuurlijk ook te maken met t feit dat je vaker graaft in de achterbak als in de motorruimte
Ik heb ook m'n skirts en bumpers gerolt, en dat ging prima! Ik heb ze ruw gelaten (geen zin in dat schuur en plamuurwerk), en heb geverft met 'n speciale lak voor auto's (zie 't topic over monteren van skirts non-GT).
Op de voorbumper blijft 't prima zitten, op de achterbumper zitten er wel al 'n paar krassen in waar het originele rood erondervandaan komt (maarja dat heeft natuurlijk ook te maken met t feit dat je vaker graaft in de achterbak als in de motorruimte
Bedankt voor de reacties. Ik heb gisteren de bumper nog eens goed bekeken. Ga hem eerst even heeel goed schoonmaken, en dan even kijken wat ik er mee doe. De bumper ziet er nog goed uit, alleen het sleepoogkapje niet meer! misschien dat ik deze nog schoon krijg of alleen deze moet spuiten!
Ik zal eens kijken. Anders rol ik heel mijn bumper zwart!
Ik zal eens kijken. Anders rol ik heel mijn bumper zwart!
-
- AX liefhebber
-
- AX Master Spammer
glad maken is idd heel wat werk, de spuiter die mijn bumpers heeft gedaan had zich dr ook op verkeken, was meer werk dan ie dacht, maar ze zijn hier wel lekker glad nu. Het spuiten is het werk niet, met de spluitplamuur e.d aan de gang zou ik idd ook door een spuiter laten doen als je de beschikking over zo iemand hebt