Steeds als ik harde dan 50 rij gaat dit lampje branden:
Hoewel hij er in mijn dashboard ietjes anders uitziet maar daar kon ik geen plaatje van vinden Bij het starten dan brand hij even en dan gaat hij netjes uit na een paar seconden. Maar zodra ik dan 50 rij dan gaat hij weer branden.
Het lampje gaat dan ook niet meer uit. Heel soms brand hij dan tussendoor een paar seconden niet.
Weet iemand waar het mee te maken heeft en wat er aan te doen is?
Lampje zit links boven, naast de het lampje van de richtingaanwijzers.
[/
Last edited by Lovely Linda on ThuMar01, 2007 3:22:01 PM, edited 1 time in total.
Ambition is the path to success. Persistence is the vehicle you arrive in.
dat lampje stelt een katalysator voor.
is voor het injectiesysteem.. en vandaar uit kan het vanalles zijn. gedraagt ie zich anders als het lamjpe brandt?
ws probleem met de lambda of injectiehuis.
of gewoon even de ecu resetten en kijken wat hij dan doet
bij mijn oude oude 205 ging hij af toe branden maar na een reset was dat ook weg.
Hoi,
Is inderdaad van de katalysator maar hoeft daar niets mee te meaken te hebben. Was bij mij de watertemeratuurmeter die stuk bleek (en de radiator lek), daarna is lampje tijdens rijden nooit meer aangegaan.
Gr. Remko
milwaukee wrote:Hoi,
Is inderdaad van de katalysator maar hoeft daar niets mee te meaken te hebben. Was bij mij de watertemeratuurmeter die stuk bleek (en de radiator lek), daarna is lampje tijdens rijden nooit meer aangegaan.
Gr. Remko
jij hebt het over koelvloeistofdruk/niveau, die lijkt er idd op
Lovely Linda wrote:...meneer van de garage denkt dat het een lopertje is.
Wat is een lopertje?
dat vind ik nou ook een goeie vraag
Moet ik dat weten? Ik dacht dat jullie de experts waren...
Tja, wat zei hij ook alweer.... Het had te maken met gasgeven.
Er zitten allemaal "lopertjes" op een rijtje en als er dan eentje kapot is, dan pakt ie hem niet gaat het storingslampje branden en het kan dan ook dat de motor gaat inhouden. (Net als bij een ritssluiting, dat ding waar je hem mee dicht trekt is ook een lopertje)
Ik weet niet meer waar ze zitten.
Ambition is the path to success. Persistence is the vehicle you arrive in.
Nou hij brand dus nog steeds elke keer.
Maar het wordt nog beter!!
Bij koude motor branden in de A of M stand alle lampjes braaf, zoals ze dat geleerd hebben.
Bij warme motor wil het lampje van de accu en het lampje van de koelwatertempratuur niet branden.
Ook als de motor nog warm is en ik start dan gaat het lampje van de accu heel klein beetje gloeien.......
zucht Vanmiddag maar even langs de expert.
Ambition is the path to success. Persistence is the vehicle you arrive in.
Klinkt als... slechte massa, zwerfstroompjes en andere elektronica-ellende die je standaard bij oude fransjes krijgt. Dus, schoonschuren en inspuiten met spuitvaseline:
- massa-aansluiting tussen minpool accu en koets (zit onder de accu op de koets)
- massa-aansluiting tussen bak en minpool accu (zit onder de accu op bak/koppeling)
- de stekkers op je injectiehuis
- de massa-aansluitingen onder je dashboard (want het kan ook nog zijn dat er lampjes zwakjes gaan branden omdat de massa van je klokken- lampjeswinkel niet meer goed is).
- alle aansluitingen op de ECU
Je accu moet eruit om er fatsoenlijk bij te kunnen, en daarna er weer in natuurlijk. ECU resetten.
Goede kans dat dit een hoop oplost, en kwaad kan het zeker niet. Is ook niet veel werk. Het kan best zijn dat er echt iets aan de hand is en dat het geld gaat kosten, maar dit even doen helpt je met een beetje geluk van het probleem af, en anders weet je ook zeker dat dit het niet is.
?t Lampje waarmee ?t begon is het storingslampje van het motormanagement. Begon bij mij ook eens te branden boven bepaalde snelheid, ging niet meer uit. Volgens diagnosecomputer lag het aan de gaskleppotmeter, maar contactjes schoonmaken loste alles op, daarna geen last meer gehad. Succes!
menno wrote:Klinkt als... slechte massa, zwerfstroompjes en andere elektronica-ellende die je standaard bij oude fransjes krijgt. Dus, schoonschuren en inspuiten met spuitvaseline:
- massa-aansluiting tussen minpool accu en koets (zit onder de accu op de koets)
- massa-aansluiting tussen bak en minpool accu (zit onder de accu op bak/koppeling)
- de stekkers op je injectiehuis
- de massa-aansluitingen onder je dashboard (want het kan ook nog zijn dat er lampjes zwakjes gaan branden omdat de massa van je klokken- lampjeswinkel niet meer goed is).
- alle aansluitingen op de ECU
Je accu moet eruit om er fatsoenlijk bij te kunnen, en daarna er weer in natuurlijk. ECU resetten.
hahaha....ikke niet begrijpen...
Maar er zit een andere dynamo in en nu brand alleen het storingslampje nog. Mijn massa is inderdaad niet goed. mijn remlichten knipperen mee met mijn richtingaanwijzers en mijn storingslampje met het lampje van de richtingaanwijzer
Ambition is the path to success. Persistence is the vehicle you arrive in.
Lang verhaal kort: oud fransje, lekker veel in de buitenlucht, dus slecht contact op allerlei plaatsen (tijd+lucht+vocht+metaal = roest = slecht of geen contact).
Is bekende oorzaak van veel storingen in de elektronica.
Ga er eens een zaterdagmiddag voor zitten met dopsleutelset, schuurpapier en spuitvaseline, en leef je uit.
Goede kans dat al je storingen verdwenen zijn als je klaar bent. Zo niet, dan is er wellicht echt wat aan de hand.
Je knipperende remlichten zijn waarschijnlijk te wijten aan slechte massa bij je achterlichten. Maar dat heeft niets met je motorstoringslampje te maken.