Krukassensor loshalen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Djoeri
AX liefhebber
AX liefhebber

Krukassensor loshalen

Post by Djoeri »

Is misschien een stomme vraag, maar ik wil mijn krukkassensor loshalen om te kijken of deze erg vuil is en/of beschadigd omdat ie af en toe moeillijk aanslaat, start wel goed maar duurt ff voordat ie aanslaat.
Ik weet waar de sensor zit er zitten 2 plastic kapjes voor maar durf deze niet zomaar eruit te trekken zodat ik het sloop. En zit de sensor nog vast met een boutje o.i.d.?? Kan het niet echt goed zien.

Djoeri
Mercedes-Benz 190 '89
Voor foto's check mijn wie is wie:
BRUM-Ster

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

Als 'ie wel loopt nadat 'ie is aangeslagen, kan het (in princiepe) niet aan die sensor liggen. 'k Denk eerder aan een vuile injector (zeker als 'ie erg beroerd loopt als 'ie net is aangeslagen).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Djoeri
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Djoeri »

Als 'ie wel loopt nadat 'ie is aangeslagen, kan het (in princiepe) niet aan die sensor liggen. 'k Denk eerder aan een vuile injector (zeker als 'ie erg beroerd loopt als 'ie net is aangeslagen).
Maar als de krukassensor tijdens het starten geen signaal aan de ECU geeft dan weet hij niet wanneer je BDP-punt (bovenste dode punt van de zuigers) is bereikt waardoor hij ook niet weet wanneer ie moet inspuiten en misschien ook wel niet wanneer de bougie's moeten vonken. maar dat laatste weet ik niet zeker. Ben al een tijdje uit de benzinemotoren/Auto's.

Dus vandaar dat ik even de krukassensor wil bekijken.

En dat slechte lopen als ik hem net start is voornamelijk nadat de auto een dag of weekend stil heeft gestaan op mijn werk. Ik vermoed dat dat in mijn bougiekabels zit, had het eerst vaker maar na het vervangen van mijn bougie's deed ie het al beter.

Djoeri
Mercedes-Benz 190 '89
BRUM-Ster

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

Djoeri wrote:
Maar als de krukassensor tijdens het starten geen signaal aan de ECU geeft dan weet hij niet wanneer je BDP-punt (bovenste dode punt van de zuigers) is bereikt waardoor hij ook niet weet wanneer ie moet inspuiten en misschien ook wel niet wanneer de bougie's moeten vonken. maar dat laatste weet ik niet zeker. Ben al een tijdje uit de benzinemotoren/Auto's.
Klopt, maar zo'n sensor gaat het na een aantal kerek proberen starten niet "ineens" weer doen. ;)
En daarnaast: als die sensor zo onbetrouwbaar werkt, moet de hele motor ook tijdens rijden zeer regelmatig stotteren of zelfs compleet uitvallen.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Djoeri
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Djoeri »

het zou kunnen dat ie af en toe niet goed zijn signaal doorgeeft, maar uitvallen doet ie niet en stotteren doet ie alleen af en toe als ie koud is maar als ie warm is doet ie het goed, tenzij het erg vochtig is, maar dat is meer bougiekabels denk ik.

Maar dan weer even terug te komen op mijn eerste vraag, hoe haal je de sensor nou eigenlijk los?? :wink:
Mercedes-Benz 190 '89
BRUM-Ster

Post Reply