Hallo allemaal!
Ik sinds een paar dagen een AX 1.1 tge uit 1990.
Nu heb ik nogal een stomme vraag:
Ik kan de ontgrendeling van de motorkap niet vinden!
Dacht eerst dat het hendeltje misschien was afgebroken, maar dan moet er natuurlijk nog steeds een kabel liggen.
Dit is mijn eerste AX en ook nog eens mijn eerste Citroën.
Wie kan me op weg helpen?
jeroen
Motorkap ontgrendeling
Moderator: webmasters
-
- Welkom nieuw AX lid
Ey Jeroen!
je forumnaam doet het goed, 'doehetzelf' want dat kan gelukkig goed bij een ax!
welkom dus!
euhmm je hendeltje voor de motorkap, dat zit onder bij je knieen, een klein hendeltje wat idd erg goed verborgen kan zijn! net achter waar het plastic ophoud en dan aan de linkerkant.
bij de motorkap zit het als je ervoor staat links, (dus bij je rechterkoplamp) ongeveer 10a15cm vd lamp vandaan!
succes!
en veel plezier met je ax natuurlijk!
je forumnaam doet het goed, 'doehetzelf' want dat kan gelukkig goed bij een ax!
welkom dus!
euhmm je hendeltje voor de motorkap, dat zit onder bij je knieen, een klein hendeltje wat idd erg goed verborgen kan zijn! net achter waar het plastic ophoud en dan aan de linkerkant.
bij de motorkap zit het als je ervoor staat links, (dus bij je rechterkoplamp) ongeveer 10a15cm vd lamp vandaan!
succes!
en veel plezier met je ax natuurlijk!

Ik heb deze maar in de FAQ gezet 
Bij de type 2 en 3 zit het hendeltje ook linksonder op het dashboard, maar daar zie je 'm w?l zitten. Hij zit een stukje rechts van de zekeringen, er zit daar een "gat" in het dash en daar zit het hendeltje. Het gat zit aan de onderzijde van de stuurkolom (thanx MNM).
Deze is op slot om het topic geen zooitje te laten worden met allerlei reacties, omdat het antwoord op deze vraag niet aan discussie onderhevig is (althans, hoeft te zijn).
Bij opmerkingen etc. PB mij.
Als iemand een foto heeft: ook welkom!
kevin.broke dank voor je opmerking!

Bij de type 2 en 3 zit het hendeltje ook linksonder op het dashboard, maar daar zie je 'm w?l zitten. Hij zit een stukje rechts van de zekeringen, er zit daar een "gat" in het dash en daar zit het hendeltje. Het gat zit aan de onderzijde van de stuurkolom (thanx MNM).
Deze is op slot om het topic geen zooitje te laten worden met allerlei reacties, omdat het antwoord op deze vraag niet aan discussie onderhevig is (althans, hoeft te zijn).
Bij opmerkingen etc. PB mij.
Als iemand een foto heeft: ook welkom!

kevin.broke dank voor je opmerking!
Kijk uit, een Cactussssss