Saxo achteras/schijven achter

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Saxo achteras/schijven achter

Post by Bas_S »

Aangezien ik m'n remcilinder rechtsachter gesloopt heb, lijkt het met leuk om m'n remmen te upgraden door er een Saxo achteras met schijven.

Is het in een weekendje te doen? :P
In hoeverre is het orginele remsysteem hierop berekend?
Geeft dat problemen met de rembalans? (of sta je omgekeert staat als je hard remt), ik wil voor de standaard geventileerde schijven houden.
Zit er uberhaubt een remkrachtbegrenzer in een AX? Zoja, waar?
Kan dit met dezelfde hoofdcilinder?
Hoeveel remt het eigenlijk beter?

Is het de moeite waard? :P
Altijd meer PK's dan jou!

edwin ss50
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 363
Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
Location: st.nyk
Contact:

Post by edwin ss50 »

kwa remmen ga je er weinig op vooruit, achterremmen doen niet veel.
maar, kwa vering en kwa overhellen in bochten ga je er heel erg op vooruit, heel stug.

als je handig bent is het in een weekend wel te doen ja, maar het neemt meer tijd dan je denkt.

je moet een andere hoofdremcilinder hebben, dezelfde bijv. die bij de achteras hoort dus die van een 106 gti of saxo vts.
je moet twee nieuwe remleidingen naar achteren trekken, deze zijn anders.
er zit ook een last afhankelijke remdruk begrenzer op, die zit aan de as vast, soms verkopen ze hem ook los, bij mij hadden ze de remleidingen achter ook doorgeknipt dus ik moest hier ook nog nieuwe remleiding op maken.

de originele remkracht verdelerS zitten in de remcilinderS achter.

je moet ook opnieuw ontluchten nog, en zon asje is niet echt goedkoop.

ik vind het wel de moeite waard, het ziet er iedergeval veel beter uit, en het rijd sportiever.

oja, handrem moet je ook veranderen, hebben andere handremkabels, dus je moet bijv de handrem zelf van de saxo er dan ook bij hebben.
ik heb mijn eigen verbouwd met een van een Peugeot 306.
en je moet waar de buiten kabel op de auto in een "houder" zitten zeg maar ook veranderen, de saxo buitenkabels zijn ietsje korter dus je moet het "houdertje" wat naar achter zetten.

en als je het dan toch doet kun je de voorste stabilisator er ook wel onder zetten, dan wordt hij lekker stug, heb ik ook gedaan.

Post Reply