Ombouw 1.4
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Ombouw 1.4
Hey,
Vandaag even met mijn broer overlegd, en ik denk dat er toch een 1.4 blok in komt. De kans is er dat deze van een zx komt, maar kan ook van een ax zijn, als het maar magneti marelli is...
Hierbij hoor ik graag tips, ervaringen, meningen etc van jullie.
als het ingebouwd wordt, wordt wel alles vervangen, zoals distributie, spanrol, bougies, koppeling, de hele mikmak. Klepjes stellen.
Wordt wel een prijzig project, dus ik weet ook niet of ik er verstandig aan doe, want ik kan ook een 1.4 injectie en een spaghetti spruitstuk op me 1.1 zetten...
De twijfels zijn er nog wel.
Als het wel gebeurt, verkoop ik het 1.1 blok, met (nu) 47.000 km op de teller. Zou hier interesse voor zijn?
groetjes Sander
Vandaag even met mijn broer overlegd, en ik denk dat er toch een 1.4 blok in komt. De kans is er dat deze van een zx komt, maar kan ook van een ax zijn, als het maar magneti marelli is...
Hierbij hoor ik graag tips, ervaringen, meningen etc van jullie.
als het ingebouwd wordt, wordt wel alles vervangen, zoals distributie, spanrol, bougies, koppeling, de hele mikmak. Klepjes stellen.
Wordt wel een prijzig project, dus ik weet ook niet of ik er verstandig aan doe, want ik kan ook een 1.4 injectie en een spaghetti spruitstuk op me 1.1 zetten...
De twijfels zijn er nog wel.
Als het wel gebeurt, verkoop ik het 1.1 blok, met (nu) 47.000 km op de teller. Zou hier interesse voor zijn?
groetjes Sander
Re: Ombouw 1.4
Pixels66 wrote: Klepjes stellen.
lol
overigens over de rest;
om je zoektoch te vergemakkelijk.. pak gewoon een willekeurig 1.4gt blok.. en dan dus ook gewoon ALLES van de bosch2.2. injectie.. tegen de tijd dat je alles voor magnetti hebt gevonden hoef je al geen ax meer te rijden..
-
- AX liefhebber
DuFF wrote:magnetti marelli is r alleen voor de volcane in 1.1i versie,
dacht dat er geen 1.4i magnettispul bestaat
wel voor zx..
over die lol;
klepjes stellen is een vaker terugkoment ritueel.. niet alleen met het vervangen van je blok.. net zoiets als ontsteking timen.. (al hoeft dat met dis weer neit)
Mijn 1.4i ZX heeft Bosch 3.0 injectie. Daar is toch sowieso niets mis mee om die injectie mee te nemen? De toerenteller van een ZX past in je AX tellerbak. Zo heb ik het ook opgelost.
En als je het goedkoop wilt houden. Doe het dan op dezelfde manier als ik het gedaan heb. Zoek goed naar een ZX 1.4i schade auto. Ik heb 450 euro betaald voor een ZX uit 1994. Met 60000km op de teller. Ze kwamen hem zelfs thuis brengen. Alle resterende onderdelen inclusief mijn oude motor verkocht voor 750 euro. Prijzig project? Hoeft helemaal niet.
En als je het goedkoop wilt houden. Doe het dan op dezelfde manier als ik het gedaan heb. Zoek goed naar een ZX 1.4i schade auto. Ik heb 450 euro betaald voor een ZX uit 1994. Met 60000km op de teller. Ze kwamen hem zelfs thuis brengen. Alle resterende onderdelen inclusief mijn oude motor verkocht voor 750 euro. Prijzig project? Hoeft helemaal niet.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
kijk het probleem is gewoon dat ik dus niet ga beginnen aan een compleet andere kabelboom. En aangezien joris voor mij magneti spul heeft, kan ik netzo goed magneti nemen toch?
Het hoeft inderdaad niet duur te zijn, want het is dan alleen nog een kwestie van een goed blok vinden, dan kan ik het gewoon met de normale kabelboom en alles doen...
Waarschijnlijk is er een mooi ZX blok op de garage te koop van m'n broer...
vandaag hoor ik er meer over, en of het doorgaat weet ik nog niet, het blijft wel duur, aangezien ik ook alles aan het blok wil vernieuwen...
groetjes Sander
Het hoeft inderdaad niet duur te zijn, want het is dan alleen nog een kwestie van een goed blok vinden, dan kan ik het gewoon met de normale kabelboom en alles doen...
Waarschijnlijk is er een mooi ZX blok op de garage te koop van m'n broer...
vandaag hoor ik er meer over, en of het doorgaat weet ik nog niet, het blijft wel duur, aangezien ik ook alles aan het blok wil vernieuwen...
groetjes Sander
Ik had ook magneti marelli op mijn 1.1i First.
Ben benieuwd wat meer werk is. De kabelboom van de ZX motor pas maken op de stekker van de AX naar de binnenkant van de auto. Of het hele injectiesysteem ombouwen. Op het moment dat je de motor van de ZX eruit takelt heb je de hele kabelboom er al uit. Het enige wat je pas moet maken is stroom voor de benzinepomp en die stekker naar binnen.
En dat is wel ff uitzoek werk ja. Schema's heb ik allemaal nog.
Het is wel heel slim om van de ZX motor gewoon alles al te vervangen. Als dat blok ernaast staat is het zo gebeurd. Had ik ook moeten doen... Had gewoon meteen die koppakking moeten vervangen. Maar ja... Kan het helaas niet meer overdoen.
Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. Ben ik niet meer de enige met een ZX motor. Vooral veel foto's maken!
Ben benieuwd wat meer werk is. De kabelboom van de ZX motor pas maken op de stekker van de AX naar de binnenkant van de auto. Of het hele injectiesysteem ombouwen. Op het moment dat je de motor van de ZX eruit takelt heb je de hele kabelboom er al uit. Het enige wat je pas moet maken is stroom voor de benzinepomp en die stekker naar binnen.
En dat is wel ff uitzoek werk ja. Schema's heb ik allemaal nog.
Het is wel heel slim om van de ZX motor gewoon alles al te vervangen. Als dat blok ernaast staat is het zo gebeurd. Had ik ook moeten doen... Had gewoon meteen die koppakking moeten vervangen. Maar ja... Kan het helaas niet meer overdoen.
Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. Ben ik niet meer de enige met een ZX motor. Vooral veel foto's maken!
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
ik zoek al jaar naar 1.4 van magnetti... Waar haal je dat zo vandaan!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
q01z wrote:Pixels66 wrote:volgens mij passen de motorsteunen van de 1.4 niet? hoe is dit op te lossen?
groetjes Sander
jongen.. al deze info staat allang op het forum.. ff zoeken eerst aub!
hallo, dit is toch mijn topic waar ik die dingen gewoon in mag vragen? als ik "motorsteunen" intyp bij zoeken krijg ik zoveel pagina's, ik kan het net zogoed even hier vragen...
q01z wrote:en over dat injectiesysteem op een zx..
niet ALLE zx-en hebben dat en wist je dat niet voordat het hier verteld werd..
ja dus, mag ik het hem dan niet vertellen omdat ik het nog niet wist voordat het hier verteld werd? klinkt logisch toch als je iets niet weet dat je het vraagt, anders vraag ik het niet...wat een onzin zeg....
waar maak jij je druk om...