Mijn naam is Daniel en ik ben pas nieuw hier. Ik heb sindskort een rode Citroën AX 1.1i Volcane. Ik moet zeggen.. een klasse wagentje!

Het enigste waar ik me een beetje aan erger is de bumper. Het is een rode auto en de bumper is van kunstof. De bumper is lichter rood dan de auto zelf, en wat ik dan al een tijdje doe om hem toch op kleur te houden is automaten olie gebruiken. (goed ontvetten en dan netjes bijkleuren met automatenolie).
HELAAS gaat deze olie weer af als het gaat regenen en krijg ik vieze witte strepen op de bumper, met andere woorden ik blijf bezig...
Nou kwam ik op het idee om mijn bumper te spuiten in de kleur van de auto. MAAR.. ik heb totaal geen idee hoe ik dit moet gaan aanpakken..
Ik weet trouwens niet wat jullie beter lijkt.. laten spuiten of zelf spuiten (denk ook even aan de kosten dat het met zich meebrengt) en ALS ik het zelf ga spuiten hoe kan ik het beste te werk gaan ?
Misschien zou iemand mij advies kunnen geven wat ik ervoor moet gebruiken.. een kunstof primer.. welk merk spuitbus het beste is.. hoeveel lagen ik moet spuiten enz. ?
Groeten,
Daniel