Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)
Moderator: webmasters
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
En alweer goed nieuws!
Ik heb dus de motorcode min of meer leesbaar kunnen maken met wat handigheid. Vandaag kon ik de auto eindelijk gaan tonen naar het keuringsstation.
Twas dus direct in orde, en ik moest zelfs niet meer betalen, dus das goed hé
Vanaf nu mag ik hem officieel afbreken en herbouwen als rallywagen
Nog enkele laatste foto's van hoe hij nu staat:
Optisch staat ie redelijk en de koets is nu ook vrij goed, maar technisch is er wel een pakje werk aan. Het motorblok ga ik niet meer gebruiken want het is echt op. Rookt olie...
Binnenkort meer over deze auto
Gisteren trouwens nog wat zitten beunen (verlagen etc) aan een 106 van een kameraad. Leuk om af en toe kleine verschillen en gelijkenissen te ontdekken
Er zaten S2 veerpoten onder met standaard veren, dus die stond echt hoog Nadien nog ff mee gereden en het zijn toch ook leuke bakjes
Ik heb dus de motorcode min of meer leesbaar kunnen maken met wat handigheid. Vandaag kon ik de auto eindelijk gaan tonen naar het keuringsstation.
Twas dus direct in orde, en ik moest zelfs niet meer betalen, dus das goed hé
Vanaf nu mag ik hem officieel afbreken en herbouwen als rallywagen
Nog enkele laatste foto's van hoe hij nu staat:
Optisch staat ie redelijk en de koets is nu ook vrij goed, maar technisch is er wel een pakje werk aan. Het motorblok ga ik niet meer gebruiken want het is echt op. Rookt olie...
Binnenkort meer over deze auto
Gisteren trouwens nog wat zitten beunen (verlagen etc) aan een 106 van een kameraad. Leuk om af en toe kleine verschillen en gelijkenissen te ontdekken
Er zaten S2 veerpoten onder met standaard veren, dus die stond echt hoog Nadien nog ff mee gereden en het zijn toch ook leuke bakjes
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Geweldig dat het toch nog gelukt is, en zo'n 106 Rally is ook wel leuk hé
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
dankje allen!
Ik was ze eigenlijk al min of meer aan het wissen om er met slagletters een nieuwe in te slaan *-) (niet vervalsen hé, enkel er her in slaan )
Reeds wat verder gebeund aan de ax. Ff wat foto's:
Hier wat roest:
maar tvalt wel mee...
Vandaag nix gedaan, want we hadden bezoek
rest: http://s741.photobucket.com/albums/xx59 ... 0-12-2010/
ohja, en stuart moet toch maar eens leren parkeren...
Ik had een paar puntjes bijgemaakt waar het moeilijk leesbaar was met een puntslag, maar het was nog steeds niet echt leesbaar. Dan een laatste poging ondernomen met een staalborsteltje op een boormachine, en toen kwam ze (mede door m'n nieuwe puntjes) tevoorschijn.Pgoddijn wrote:Wow! Wat heb je er nou nog aan kunnen doen dat het nu wel is gelukt? Krijgen we iig een echte gehomologeerde AX ertussen!
Ik was ze eigenlijk al min of meer aan het wissen om er met slagletters een nieuwe in te slaan *-) (niet vervalsen hé, enkel er her in slaan )
Reeds wat verder gebeund aan de ax. Ff wat foto's:
Hier wat roest:
maar tvalt wel mee...
Vandaag nix gedaan, want we hadden bezoek
rest: http://s741.photobucket.com/albums/xx59 ... 0-12-2010/
ohja, en stuart moet toch maar eens leren parkeren...
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Vandaag nog eens wat gedaan! Samen met Stino. Hij is carrossier en haalt vaak interieurs uiteen, dus voor hem is dit easy
Zetels er uit:
Tapijt, en isolatie er uit:
wtf-rolgordel:
Dit zijpaneel is niet meer origineel:
Wel hersteld geweest zoals het hoort!
Het viel op omdat de andere kant meegespoten is:
Ramen en plastiek er uit:
Het dakraampje ook:
rara, wat is dit:
Om niet hetzelfde voor te hebben als Bossie hebben we snel ff de siliconeresten verwijderd:
Hier nog wat roest gevonden:
(plastiekje van remleiding geloof ik, maar het is niet zo erg)
Kooi getestplaatst:
Hier ook nog een beetje roest, maar niets ergs:
Hier moet ook nog aan gelast worden: (zetelpunt)
Hier had ik geloof ik nog geen foto van geplaatst:
Bijna alles wat wit is, is nieuwe plaat
en nog een foto, omdat het kan:
En hier nog wat roest, maar ook niet zó erg:
Next up: motorruimte verder leeg maken, achteras en benzinetank weg
Dan beginnen schuren...
Zetels er uit:
Tapijt, en isolatie er uit:
wtf-rolgordel:
Dit zijpaneel is niet meer origineel:
Wel hersteld geweest zoals het hoort!
Het viel op omdat de andere kant meegespoten is:
Ramen en plastiek er uit:
Het dakraampje ook:
rara, wat is dit:
Om niet hetzelfde voor te hebben als Bossie hebben we snel ff de siliconeresten verwijderd:
Hier nog wat roest gevonden:
(plastiekje van remleiding geloof ik, maar het is niet zo erg)
Kooi getestplaatst:
Hier ook nog een beetje roest, maar niets ergs:
Hier moet ook nog aan gelast worden: (zetelpunt)
Hier had ik geloof ik nog geen foto van geplaatst:
Bijna alles wat wit is, is nieuwe plaat
en nog een foto, omdat het kan:
En hier nog wat roest, maar ook niet zó erg:
Next up: motorruimte verder leeg maken, achteras en benzinetank weg
Dan beginnen schuren...
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
In die tijd werden regelmatig hele series auto's naar NL gehaald om alle dealers van een auto te voorzien. Citroën vroeg dan al de kentekens aan. Zodra een dealer dan de auto verkocht, werd de auto daadwerkelijk op kenteken gezet. Ergo, het kenteken was al bekend, maar de 1e toelatingsdatum nog niet geregistreerd.