ik denk dat dat er idd ook veel mee te maken heeft. Je bent er zekerder van dat je harder de bocht ik kan, omdat ie ver overhelt.. en dan kan je gerust weer de uitleg boven volgenraoel wrote:is het niet gewoon zo dat je met standaard onderstel de auto al voelt inveren, wat bij stug onderstel niet zo is, dus je veels te makkelijk het gevoel hebt dat het wel veilig is? normaliter kan een beetje inveren wel, maar als de boel stug is, is inveren eigenlijk al vrij laat...
Happytree [306 1.6 Break '00]
Moderator: webmasters
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Raoul, dat hangt ervan af wat je wilt als bestuurder (oftewel de reden waarom je die stuggere veren/dempers onder je AX hebt geschroefd).
Wil je racen? Dan moet je gewoon gebruik maken van die extra snelheid die je erin kan houden.
Wil je veilig en/of rustig rijden? Dan moet je gewoon rustig blijven rijden.
Jazeker, je kunt nu een stuk harder dankzij je onderstel porno. Maar het grensgebied, waarin je als chauffeur de boel nog kunt redden, wordt wel kleiner. Een glijdende AX wordt steeds iets lastiger om weer op te vangen. Daar moet je je wel bewust van zijn.
Overigens hebben we het nu over het onderstel. Maar Jordi heeft een knappe kooi. Da's heel wat anders.
Ik wilde met 'Duits' rijden alleen aangeven dat je voelt dat de koets veel stijver is geworden. Niet dat de auto opeens een betere/andere wegligging heeft.
Wil je racen? Dan moet je gewoon gebruik maken van die extra snelheid die je erin kan houden.
Wil je veilig en/of rustig rijden? Dan moet je gewoon rustig blijven rijden.
Jazeker, je kunt nu een stuk harder dankzij je onderstel porno. Maar het grensgebied, waarin je als chauffeur de boel nog kunt redden, wordt wel kleiner. Een glijdende AX wordt steeds iets lastiger om weer op te vangen. Daar moet je je wel bewust van zijn.
Overigens hebben we het nu over het onderstel. Maar Jordi heeft een knappe kooi. Da's heel wat anders.
Ik wilde met 'Duits' rijden alleen aangeven dat je voelt dat de koets veel stijver is geworden. Niet dat de auto opeens een betere/andere wegligging heeft.
Vind het wel een leuke discussie!
Het grens gebied word indd kleiner maar door een stugger onderstel veranderen je wielstanden ook een stuk minder waardoor het contact opvervlak dus op hogere bochten snelheden groter blijft.
Dat is waarom het met dit onderstel dus ook geen zin heeft om bijv. semi's te monteren, je gaat doordat dat auto zo erg overhelt op de buitenkant van de wang rijden en je dus een kleiner contact oppervlak hebt, dus lager + stugger = meer camber en minder bodyroll waardoor je veel meer contact opervlak houd.
Nadeel als je te stug gaat is dat de auto gaat stuiteren/naar buiten dribbelen omdat je straat banden steeds wel/geen contact hebben, dus mijn onderstel keuze word afhankelijk van met wat voor banden ik ga rijden.
Het grens gebied word indd kleiner maar door een stugger onderstel veranderen je wielstanden ook een stuk minder waardoor het contact opvervlak dus op hogere bochten snelheden groter blijft.
Dat is waarom het met dit onderstel dus ook geen zin heeft om bijv. semi's te monteren, je gaat doordat dat auto zo erg overhelt op de buitenkant van de wang rijden en je dus een kleiner contact oppervlak hebt, dus lager + stugger = meer camber en minder bodyroll waardoor je veel meer contact opervlak houd.
Nadeel als je te stug gaat is dat de auto gaat stuiteren/naar buiten dribbelen omdat je straat banden steeds wel/geen contact hebben, dus mijn onderstel keuze word afhankelijk van met wat voor banden ik ga rijden.
Dan valt ergens aan te raden om gewoon rally te gaan rijden. Fair enough, de gemiddelde mens die zich rally kan veroorloven rijdt niet in een AX (geloof dat er 1 clublid rally rijdt of gaat rijden, maar dan alsnog in een 205
). Leer je een hoop van, evenals een gerechtvaardigde racelicentie (dus niet een waar je alleen de regeltjes leert) en statistieken hebben ook nog eens aangetoond dat rallyrijders die overstappen op circuitrijden het vaak veel beter doen!
Just so you know, maar blijf oefenen en probeer je auto op ieder type wegdek te leren kennen. En ook na iedere aanpassing van het onderstel, kooi, banden, noem het maar! Want dat is het enige voordeel van motorisch tunen: Je auto gaat alleen sneller rechtdoor, handling van de auto veranderd daarmee echt niet (kilo of 10 maakt pas uit als je auto echt niets meer weegt)!

Just so you know, maar blijf oefenen en probeer je auto op ieder type wegdek te leren kennen. En ook na iedere aanpassing van het onderstel, kooi, banden, noem het maar! Want dat is het enige voordeel van motorisch tunen: Je auto gaat alleen sneller rechtdoor, handling van de auto veranderd daarmee echt niet (kilo of 10 maakt pas uit als je auto echt niets meer weegt)!
die 10kg maakt heel veel uit, het is alleen heel erg afhankelijk waar het zit..KMvrtr wrote:En je ook nog eens een verdomd goede coureur bent....Pgoddijn wrote: (kilo of 10 maakt pas uit als je auto echt niets meer weegt)!
zo denk ik bijv dat die 10-15kg aan accu die bij oa. mij r.a. de kofferbak staat, niet echt positief is voor het beinvloeden van het rijgedrag

zo is het verwijderen van de bitumenlaag aan de ene kant gewichtsbesparing.. maar verminder je ook wel de stijfheid van het plaatwerk (ook al is het flexibele meuk), dus het blijft denk ik toch een beetje afwegen.. (goede woordkeuze he?


Daar ben ik het wel mee eens natuurlijkq01z wrote:die 10kg maakt heel veel uit, het is alleen heel erg afhankelijk waar het zit..KMvrtr wrote:En je ook nog eens een verdomd goede coureur bent....Pgoddijn wrote: (kilo of 10 maakt pas uit als je auto echt niets meer weegt)!

-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Losroyos wrote:Volgens mij is der iemand verslaafd![]()
Maar toch wel gaaf. En dat het rustig is alleen maar gunstig, Weet niet of het ergens staat maar wat kost dat nou 1 rondje daar? Of kan je ook dagkaarten halen ofzo
1 rondje € 22, en 8 € 145
@ Jordi
Kan het niet goed zien maar heb je nu zelf ook eindelijk eens een keer een helm op

Ik neem aan van wel ja als je met kooi rijdsaxo100 wrote: @ Jordi
Kan het niet goed zien maar heb je nu zelf ook eindelijk eens een keer een helm op


Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.