tis ook nog geen zomerkevin.broke wrote:Ghehe, ik maak ze gewoon met 1 boutje vast
Nee, viergaats onderstel is natuurlijk alweer geregeld! Winterbandjes ook, zomerbandjes moet ik nog h??l ff voor sparen.
Kevin.broke (AX 1.5D/S.Y. Korando/Suzuki Swift Cabrio)
Moderator: webmasters
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
Kerstcadeautje voor mezelf!
Vandaag ff van Piet geweest (je weet wel, van directband at gmail.com)
Tis weer supersnel gegaan! Donderdagochtend gemaild of ie iets had wat goed was en of ie nog voor het weekend kon leveren, werd binnen een uur teruggebeld dat ie deze had en dat idd kon. Hij zou me vandaag bellen als ze binnen waren.. dat gebeurde ook om 3 uur, om kwart over 4 was ik daar en een kwartiertje later liep ik de shop weer uit
Moest ff 10 minuutjes wachten en toen werden mijn 4 witte 106 Rallye velgjes in ongeveer ??n derde van de wachttijd voorzien van splinternieuwe winterbandjes in 't maatje 165/65R14 79T
Ik mag dus nog 190 km/h in de winter
Merk is trouwens Roadstone, type Eurowin.
Schijnen vrij goede bandjes te zijn en al helemaal voor 't geld.
Kosten weer ouderwets laag: 188 euro incl montage, en ik werd nog ff herinnerd aan het feit dat ik nog een tientje terugkreeg van een eerdere actie.. erg netjes!
Ik ga binnen een paar maandjes nog ff terug voor Toyo Proxes in 195/45R15 H.
Verder heb ik een nieuwe radiateur besteld, want die lekt als een malle (na de magnetronactie vervangen door een tweedehandse, maar die is dus bijna net zo gaar). Was het gelul een beetje moe en heb dus eens rondgebeld.. bij de dealer is zoiets voor een 1.5D dus dik 140 euro ex btw!
Uiteindelijk een oproep geplaatst op onderdelenlijn.. vermeld dat het echt de radiateur voor een 1.5D moest zijn dus, en kenteken enzo.. kreeg nog reacties voor 1.4D radiateurtjes maar goed.. ook ??n goeie, kon alleen nieuw leveren voor 75 ex btw.. Daar rijd ik dan wel weer ff voor naar Joure
Vandaag ff van Piet geweest (je weet wel, van directband at gmail.com)
Tis weer supersnel gegaan! Donderdagochtend gemaild of ie iets had wat goed was en of ie nog voor het weekend kon leveren, werd binnen een uur teruggebeld dat ie deze had en dat idd kon. Hij zou me vandaag bellen als ze binnen waren.. dat gebeurde ook om 3 uur, om kwart over 4 was ik daar en een kwartiertje later liep ik de shop weer uit
Moest ff 10 minuutjes wachten en toen werden mijn 4 witte 106 Rallye velgjes in ongeveer ??n derde van de wachttijd voorzien van splinternieuwe winterbandjes in 't maatje 165/65R14 79T
Ik mag dus nog 190 km/h in de winter
Merk is trouwens Roadstone, type Eurowin.
Schijnen vrij goede bandjes te zijn en al helemaal voor 't geld.
Kosten weer ouderwets laag: 188 euro incl montage, en ik werd nog ff herinnerd aan het feit dat ik nog een tientje terugkreeg van een eerdere actie.. erg netjes!
Ik ga binnen een paar maandjes nog ff terug voor Toyo Proxes in 195/45R15 H.
Verder heb ik een nieuwe radiateur besteld, want die lekt als een malle (na de magnetronactie vervangen door een tweedehandse, maar die is dus bijna net zo gaar). Was het gelul een beetje moe en heb dus eens rondgebeld.. bij de dealer is zoiets voor een 1.5D dus dik 140 euro ex btw!
Uiteindelijk een oproep geplaatst op onderdelenlijn.. vermeld dat het echt de radiateur voor een 1.5D moest zijn dus, en kenteken enzo.. kreeg nog reacties voor 1.4D radiateurtjes maar goed.. ook ??n goeie, kon alleen nieuw leveren voor 75 ex btw.. Daar rijd ik dan wel weer ff voor naar Joure
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
Owja, red de ombouw naar viergaats nu dus ff niet omdat ik nog geen remblokjes heb voor m'n 266mm schijven+klauwen.
Onderstel wordt ook nog gefixed, nieuwe lagertjes aan de voorkant erin en nieuwe fusees enzo.
Ik zoek ondertussen nog ff voorzichtig naar een achterasje met schijven die betaalbaar is, maar verwacht dat dat niet meer gaat lukken. Is ook meer voor de mooi dan wat anders, remmen doet ie straks toch wel
Onderstel wordt ook nog gefixed, nieuwe lagertjes aan de voorkant erin en nieuwe fusees enzo.
Ik zoek ondertussen nog ff voorzichtig naar een achterasje met schijven die betaalbaar is, maar verwacht dat dat niet meer gaat lukken. Is ook meer voor de mooi dan wat anders, remmen doet ie straks toch wel
probeer sloperij van bebberen in rijswijk (bij sleeuwijk dus niet die bij den haag).
Die hebben net een 106GTI binnengekregen, is al aardig kaal en as zit er nog onder.
Is een sloperij van de oude stempel, staan zelfs nog auto's van 1950...
die vent heeft totaal geen benul van de prijzen dus denk ik dat je die wel voor een leuke prijs mee kan nemen 
Die hebben net een 106GTI binnengekregen, is al aardig kaal en as zit er nog onder.
Is een sloperij van de oude stempel, staan zelfs nog auto's van 1950...

My Cars <98>.
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
met de beste wensen voor het nieuwe jaar...
...een leuke nieuwe update: versnellingsbak aan gort. zit - zomaar van de ene op de andere dag - muuuurvast in de 3. soms deed ie het heel even en dan vlogen de schakelstangen er weer af, waarna de vork die normaal te draaien is echt VAST zat, dat is nu permanent zo.
zag ook e.e.a. verbogen onder de auto.. misschien vuurwerk ofzo? ik weet 't niet.

...een leuke nieuwe update: versnellingsbak aan gort. zit - zomaar van de ene op de andere dag - muuuurvast in de 3. soms deed ie het heel even en dan vlogen de schakelstangen er weer af, waarna de vork die normaal te draaien is echt VAST zat, dat is nu permanent zo.
zag ook e.e.a. verbogen onder de auto.. misschien vuurwerk ofzo? ik weet 't niet.
klopt die zie wel vaker rijden... weinig bijzonders..kevin.broke wrote:@ Henri: Thanks voor de tip!
@ TTF: Was idd Schaap & Bron. Aardige gasten
Zag trouwens nog een GTI'tje rijden daar, FP-DP-74, met een madame achter het stuur!
je had wel langs kunnen komen voor een bakje.. joure is 10 km hier vandaan..
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
zo! we zijn weer schakelend
toch nog 400 km afgelegd in de 3e versnelling, best irritant 
misschien grappig om te weten: rijd nu met een bakje van 2004 en 86.000 km en het schakelt RETEstrak!
onderste schakelstangetje was ook gaar (daar zit er zo'n balljoint in een rubbertje in een grotere ring - die rubber was er zo goed als tussenuit) en er zit nu dus een nieuwe op.
typisch: 1-2-3 van deze bak zijn langer, met als gevolg dat ie slechter trekt maar wel ietsje zuiniger is.
gevlakt cilinderkopje doet 't nu ook goed en hij loopt loeihard, gisteren ff 177 op de teller gezet
misschien grappig om te weten: rijd nu met een bakje van 2004 en 86.000 km en het schakelt RETEstrak!
onderste schakelstangetje was ook gaar (daar zit er zo'n balljoint in een rubbertje in een grotere ring - die rubber was er zo goed als tussenuit) en er zit nu dus een nieuwe op.
typisch: 1-2-3 van deze bak zijn langer, met als gevolg dat ie slechter trekt maar wel ietsje zuiniger is.
gevlakt cilinderkopje doet 't nu ook goed en hij loopt loeihard, gisteren ff 177 op de teller gezet
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
Haha, op de teller he.. trek er een 7-8 kilometer vanaf en je hebt een kloppende topsnelheid (eerder al eens 167 op GPS gehaald).
Hij zal iets harder lopen dan origineel, ik heb nl. een gevlakte kop (meer compressie), geen EGR, geen middendemper (scheelt niks in geluid en wel in koppel), een open luchtfilter en een beetje gepolijst hier en daar.
Ik moet voor 177 op de teller wel een kilometer of 10 flink aandringen trouwens. Maar 160 staat redelijk vlot op de klok, dus hij rijdt lekker
Hij zal iets harder lopen dan origineel, ik heb nl. een gevlakte kop (meer compressie), geen EGR, geen middendemper (scheelt niks in geluid en wel in koppel), een open luchtfilter en een beetje gepolijst hier en daar.
Ik moet voor 177 op de teller wel een kilometer of 10 flink aandringen trouwens. Maar 160 staat redelijk vlot op de klok, dus hij rijdt lekker
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
-
arnie
- AX super weirdo

Gek he, weet je wat zo'n Espace (refoslee) weegtkevin.broke wrote:Hahah, op 't moment dat ie net bijna klaar is? Zou zonde zijn
Komt goed hoor. nieuw pompje erin en we zijn weer betrouwbaar. Ja en de koppeling is niet zo geniaal. Espace opslepen vond ie niet grappig
Freude am Fahren.
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
jawel. Alleen m'n rode GT was "bijna klaar" en die is verkocht voor een net bedrag. Alle andere was het lopende project bijna klaar van.
Een redelijk nette 1.5d vind je gewoon niet dus ik blijf hiermee doorrijden.
En ja, zo'n Espace weegt 1537 kg. Maar vond 't beetje lullig om m'n min of meer ex-vriendin+vader langs de snelweg te laten staan
En 't kan wel w?t hebben als je niet te lang doorgaat.
Een redelijk nette 1.5d vind je gewoon niet dus ik blijf hiermee doorrijden.
En ja, zo'n Espace weegt 1537 kg. Maar vond 't beetje lullig om m'n min of meer ex-vriendin+vader langs de snelweg te laten staan
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer