
Peter (GT 1.6 16v + BMW E30 325i cabrio)
Moderator: webmasters
is wel cool zo met de zwarte velgjes, mischien een idee om de oz's zwart te maken
is wel enorm orgineel en stoer.
mits ze niet raar onder de kap gaan kijken denk ik dat het wel meevalt bij de apk, remmen enzo kan je van te voren gelukkig overzien.
en het prob dat hij wat meer zuipt moet op te lossen zijn

mits ze niet raar onder de kap gaan kijken denk ik dat het wel meevalt bij de apk, remmen enzo kan je van te voren gelukkig overzien.
en het prob dat hij wat meer zuipt moet op te lossen zijn
Vanmiddag een telefoontje gehad van de dealer:
Afgekeurd
- ruitensproeier doet het niet - kabelbreukje
- koplampen staan te hoog
Peanuts dus, maar toen kwam de rest:
- remleidingen hadden blaasjes
- remschijven zijn voor meer dan de helft doorgeroest (kan dit uberhaupt binnen een jaar stilstaan?)
- stuurkogels zit speling op
- co-uitstoot (niet meetbaar, zover gaat hun apparatuur niet)
En het meest vervelende is wel dat ze de ecu weer niet konden uitlezen
. En dat ecu uitlezen moet gebeuren om de oorzaak van de uitstoot te achterhalen...
Mooi k*t dus
Geen Nieuwegein voor mij zondag...
Wat een dramabak deze GT
Afgekeurd

- ruitensproeier doet het niet - kabelbreukje
- koplampen staan te hoog
Peanuts dus, maar toen kwam de rest:
- remleidingen hadden blaasjes
- remschijven zijn voor meer dan de helft doorgeroest (kan dit uberhaupt binnen een jaar stilstaan?)
- stuurkogels zit speling op
- co-uitstoot (niet meetbaar, zover gaat hun apparatuur niet)
En het meest vervelende is wel dat ze de ecu weer niet konden uitlezen

Mooi k*t dus

Geen Nieuwegein voor mij zondag...
Wat een dramabak deze GT


Heb je je originele luchtfilter erop zitten peter? dat scheelt met de uitstoot, de ax heeft de laagste uitstoot met een lege originele luchtfilterbak.
Roest op de schijven is geen afkeur, of wat bedoel je met doorroesten?
De remslangen kun je vervangen door goodridge! prima spul en roestvrij en de rest is koper dus kan niet roesten
stuurkogel mag wat speling opzitten tenzij t echt ernstig is
gewoon ff doorbijten peter! Die bak moet op de weg blijven!!!
Roest op de schijven is geen afkeur, of wat bedoel je met doorroesten?
De remslangen kun je vervangen door goodridge! prima spul en roestvrij en de rest is koper dus kan niet roesten

stuurkogel mag wat speling opzitten tenzij t echt ernstig is
gewoon ff doorbijten peter! Die bak moet op de weg blijven!!!
Mzzls Geert

Wie niet snel is.......is laag!!

Wie niet snel is.......is laag!!
Er zit een airbox op, originele luchtbak heb ik niet. De schijven schijnen voor meer dan 50% doorgeroest (?) te zijn, geen idee hoe ze dat meten, oppervlakteroest kan ik me voorstellen, maar doorgeroest? Nee! Hij remt ook gewoon goed.AX_Powah wrote:Heb je je originele luchtfilter erop zitten peter? dat scheelt met de uitstoot, de AX heeft de laagste uitstoot met een lege originele luchtfilterbak.
Roest op de schijven is geen afkeur, of wat bedoel je met doorroesten?
De remslangen kun je vervangen door goodridge! prima spul en roestvrij en de rest is koper dus kan niet roesten![]()
stuurkogel mag wat speling opzitten tenzij t echt ernstig is
gewoon ff doorbijten peter! Die bak moet op de weg blijven!!!
De grijze GT gaat uit elkaar, en die remleidingen zijn z.g.a.n. dus die ga ik overzetten. En hoe erg het is met de stuurkogels weet ik niet, heb het zelf nog niet gezien.
@Rio97: De ecu zelf is wel goed, ik heb alleen het vermoeden dat de bedrading naar de diagnoseaansluiting mogelijk niet helemaal goed is aangesloten, dat heb ik ook aangegeven (kan namelijk op 3 manieren). Ik had er plugjes opgezet zodat ze heel gemakkelijk draden konden wisselen, maar blijkbaar heeft de monteur hier niet erg z'n best op gedaan. Al met al had ik er op gerekend dat hij afgekeurd zou worden. Alleen sta ik wel te kijken van de oorzaken, hier had ik zeker niet op gerekend.
Weet er mischien iemand of het merkbaar is als er teveel speling op de stuurkogels zit?
Nog wel een pluspuntje, de ombouw naar 16v was goed gedaan, geen op of aanmerkingen gehad


Je mag max 1 mm speling hebben op je stuurkogel...boven de fabrieksspeling.
Dus kortweg... als je meer dan 1 mm speling hebt, is hij afgekeurd.
Ff met een waterpomptang de kogel inknijpen.... kan je hem dan verder inknijpen dan 1 mm is hij afgekeurd.
Die remschijven.. daar bedoelen ze vast mee dat het oppervlak waar het remblok de remschijf raakt, dat daar meer dan 50% roest op zit.
Als het nou "vliegroest" is... dus easy om eraf te remmen... dan gewoon ff een stukje rijden.. en dan nog eens kijken of er veel roest op zit.
Dus kortweg... als je meer dan 1 mm speling hebt, is hij afgekeurd.
Ff met een waterpomptang de kogel inknijpen.... kan je hem dan verder inknijpen dan 1 mm is hij afgekeurd.
Die remschijven.. daar bedoelen ze vast mee dat het oppervlak waar het remblok de remschijf raakt, dat daar meer dan 50% roest op zit.
Als het nou "vliegroest" is... dus easy om eraf te remmen... dan gewoon ff een stukje rijden.. en dan nog eens kijken of er veel roest op zit.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Jammer dat de weg niet staat aangegeven