Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Moderator: webmasters
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Dat durf ik niet te zeggen. Een hoog jankend geluid is het. Klinkt niet prettig. 't Is wel de rechterkant. De auto stond niet scheef, beide mensen wogen ongeveer evenveel. Je zou zeggen dat 'ie links dan ook net zoveel had moeten aanslijten, maar dat deed 'ie niet.
Ik vermoed dus vulhals van de tank.
@Punaxio
'k Weet niet...Als een band aanslijt maak ik me daar wel zorgen over. Lijkt me alles behalve normaal en ook niet helemaal gezond voor zowel band als wielkast.
Ik vermoed dus vulhals van de tank.
@Punaxio
'k Weet niet...Als een band aanslijt maak ik me daar wel zorgen over. Lijkt me alles behalve normaal en ook niet helemaal gezond voor zowel band als wielkast.
Met 14" wielen en zo'n 150 a 180 kg extra achterin loopt dat wel aan ja
Een AX met rechte wielkasten staat standaard op 13".
Je kan even "droog" oefenen; maten achterin laten zitten en dan voelen waar het aanloopt.

Een AX met rechte wielkasten staat standaard op 13".
Je kan even "droog" oefenen; maten achterin laten zitten en dan voelen waar het aanloopt.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

Dank voor je reactie, Rio97.
't Is bovenkant wielkast, maar je kan je hand niet tussen spatbord en wiel krijgen als 'ie zo doorzakt... De bovenkant van de banden verdwijnt volledig in de wielkast en er is geen ruimte om in te veren...
Zitten er toch haast nooit met meer dan 3 man in, dus opzich is 't niet zo erg
.
Na verloop van tijd ben ik die GT-velgjes toch wel leuk gaan vinden, dus ik denk niet dat die 13" eronder komen.
't Is bovenkant wielkast, maar je kan je hand niet tussen spatbord en wiel krijgen als 'ie zo doorzakt... De bovenkant van de banden verdwijnt volledig in de wielkast en er is geen ruimte om in te veren...

Zitten er toch haast nooit met meer dan 3 man in, dus opzich is 't niet zo erg

Na verloop van tijd ben ik die GT-velgjes toch wel leuk gaan vinden, dus ik denk niet dat die 13" eronder komen.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Zo, dus je bent al aan je 3de witte AX bezig, lol!
Wel stoer dat je ' Mirka' nog niet gesloot hebt. Opzicht moet opknappen ook niet zoveel werk zijn....
Wel stoer dat je ' Mirka' nog niet gesloot hebt. Opzicht moet opknappen ook niet zoveel werk zijn....
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Dank voor de reacties, Mastenhose en Grietje
@Mastenhose
Aanslijten is alleen sporadisch, wanneer er mensen achterin zitten bij bochten naar links en hobbels (drempels en dergelijke). Kan zowel op de band, als wielkast, als vulopening geen slijtsporen zien. Het zal wel meevallen dan. Geeft alleen een onplezierig geluid...
@Grietje
Ja, en potverdorie allemaal Type 1 snertdingen...8)k Moet daar toch eens vanaf. Valt niks voor te vinden op de sloop.
Dus, de vierde AX wordt een type 2, maar dan een 1.0, want die zijn volgens mij carburateur, toch? Wel een witte, kan de motorkap van Mirka erop, want een logo hoort niet in het midden!. En een 5-deurs. Die zijn écht ruimer achterin...
Of een Type1, carburateur, wit, 5-deurs, met 1-spaaks stuur...Zeg maar, gewoon Bruinwitje, maar dan zonder roest...Want ik mis dat karretje nog steeds. Die Plaisirs zijn geinig, maar niets was zo leuk als m'n eerste AX...*zucht* Had Bruinwitje nooit moeten laten slopen. Spijt als haren op m'n hoofd. Ik weet dat het een boel roest was, maar toch...Was leuk geweest als ze nog in de garage stond, waar nu Mirka staat.
Hoe dan ook, volgende wordt géén injectie meer met vervelende sensoren die allemaal storing kunnen geven


@Mastenhose
Aanslijten is alleen sporadisch, wanneer er mensen achterin zitten bij bochten naar links en hobbels (drempels en dergelijke). Kan zowel op de band, als wielkast, als vulopening geen slijtsporen zien. Het zal wel meevallen dan. Geeft alleen een onplezierig geluid...
@Grietje
Ja, en potverdorie allemaal Type 1 snertdingen...8)k Moet daar toch eens vanaf. Valt niks voor te vinden op de sloop.
Dus, de vierde AX wordt een type 2, maar dan een 1.0, want die zijn volgens mij carburateur, toch? Wel een witte, kan de motorkap van Mirka erop, want een logo hoort niet in het midden!. En een 5-deurs. Die zijn écht ruimer achterin...
Of een Type1, carburateur, wit, 5-deurs, met 1-spaaks stuur...Zeg maar, gewoon Bruinwitje, maar dan zonder roest...Want ik mis dat karretje nog steeds. Die Plaisirs zijn geinig, maar niets was zo leuk als m'n eerste AX...*zucht* Had Bruinwitje nooit moeten laten slopen. Spijt als haren op m'n hoofd. Ik weet dat het een boel roest was, maar toch...Was leuk geweest als ze nog in de garage stond, waar nu Mirka staat.
Hoe dan ook, volgende wordt géén injectie meer met vervelende sensoren die allemaal storing kunnen geven


Vanmiddag de ruitenwisser schakelaar vervangen. Ook weer typisch Citroën, niet? Beide auto's zijn identiek, maar ze hebben verschillende schakelaars. Die-Andere had een Jaeger en Mirka had een 'Lumevision" of iets dergelijks? Wel beide 'Made in France'.
Enfin, de kapotte zit in Mirka, de goeie in Die-Andere. Op deze manier leer je wel snel, want als ik loop te klussen moet ik alles dubbel doen. Kan het nog niet over m'n hart verkrijgen Mirka in gedemonteerde staat te zien, dus alles wat ik eraf schroef, schroef ik ook plichtsgetrouw weer terug.

Het stuur van Mirka zit nu ook in Die-Andere. Nu gaat m'n knipperlichtje ook weer automatisch uit, want van dat andere stuur was 't haakje afgebroken.
En de accu vervangen voor die van Mirka. Mirka had namelijk een gloedjenieuwe Varta, en de accu van Die-Andere was al leeg als de koplampen een uurtje aanstonden. Uiteraard zit die andere accu nu in Mirka.
Dus: Knipperlicht werkt, stuur staat nu eindelijk volledig gecentreerd, bakje achter het stuur vervangen voor een onbekrast exemplaar, ruitenwisserschakelaar vervangen en accu vervangen.
En dat allemaal door een idioot met twee linkerhanden. Ben trots op mezelf...
En gelijk maar weer een vraag:
Sloten vervangen...Is dat moeilijk? Want het contactslot begint tegenwoordig erg moeilijk te doen. Moet veel priegelen voordat ik de sleutel om kan draaien. 't Is een kwestie van wachten vóórdat dat contactslot 't helemaal niet meer doet. Nu heeft Mirka uiteraard een prima setje sloten....Zou ik dat zelf kunnen of?...
(Dit bedacht ik me uiteraard nadat ik in beide auto's de boel weer teruggebouwd had....*zucht*)
Enfin, de kapotte zit in Mirka, de goeie in Die-Andere. Op deze manier leer je wel snel, want als ik loop te klussen moet ik alles dubbel doen. Kan het nog niet over m'n hart verkrijgen Mirka in gedemonteerde staat te zien, dus alles wat ik eraf schroef, schroef ik ook plichtsgetrouw weer terug.

Het stuur van Mirka zit nu ook in Die-Andere. Nu gaat m'n knipperlichtje ook weer automatisch uit, want van dat andere stuur was 't haakje afgebroken.
En de accu vervangen voor die van Mirka. Mirka had namelijk een gloedjenieuwe Varta, en de accu van Die-Andere was al leeg als de koplampen een uurtje aanstonden. Uiteraard zit die andere accu nu in Mirka.
Dus: Knipperlicht werkt, stuur staat nu eindelijk volledig gecentreerd, bakje achter het stuur vervangen voor een onbekrast exemplaar, ruitenwisserschakelaar vervangen en accu vervangen.
En dat allemaal door een idioot met twee linkerhanden. Ben trots op mezelf...

En gelijk maar weer een vraag:
Sloten vervangen...Is dat moeilijk? Want het contactslot begint tegenwoordig erg moeilijk te doen. Moet veel priegelen voordat ik de sleutel om kan draaien. 't Is een kwestie van wachten vóórdat dat contactslot 't helemaal niet meer doet. Nu heeft Mirka uiteraard een prima setje sloten....Zou ik dat zelf kunnen of?...
(Dit bedacht ik me uiteraard nadat ik in beide auto's de boel weer teruggebouwd had....*zucht*)

-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Deursloten heb ik een tijdje geleden gedaan.
Is niet moeilijk als je maar weet hoe het in elkaar zit.
Alleen een beetje gepriegel, vooral met het vorkje/wiggetje waarmee de slotcilinder op de deur zit vastgeklemd.
Is niet moeilijk als je maar weet hoe het in elkaar zit.
Alleen een beetje gepriegel, vooral met het vorkje/wiggetje waarmee de slotcilinder op de deur zit vastgeklemd.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
In de laatste foto die je hierboven post is het ongeveer een minuutje werk om het contactslot te vervangen.
Als je naar het contactslot kijkt kun je zien dat er tussen "uit" en "op contact zetten" nog een standje zit waar je de sleutel op kunt zetten.
In dat standje kun het slot zo uit de behuizing trekken.
Hier niet te lang mee wachten!
Mooi klusje voor zondagmiddag, deze zondagmiddag bij voorkeur.
Zelf al een keer om elf uur 's avonds bij een benzinepomp gestaan met een contactslot dat echt niet meer wilde werken...
Als je naar het contactslot kijkt kun je zien dat er tussen "uit" en "op contact zetten" nog een standje zit waar je de sleutel op kunt zetten.
In dat standje kun het slot zo uit de behuizing trekken.
Hier niet te lang mee wachten!
Mooi klusje voor zondagmiddag, deze zondagmiddag bij voorkeur.
Zelf al een keer om elf uur 's avonds bij een benzinepomp gestaan met een contactslot dat echt niet meer wilde werken...
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

Het feit dat iemand op de benaming "Die-Andere" komt vind ik echt briljant!
En dat dan ook consequent blijven intypen in plaats van "Die-Andere, voortaan aan te duiden met DA".
Wij hebben natuurlijk Elsje, Roos, Brockje, Witje, Nigel, Flodder, Brutus, Carlos en Flodder al als benaming gehad maar dat haalt het allemaal niet bij Die-Andere. Ooit wil ik een auto die gewoon k*t-Hok heet!
Succes met alle kleine klusjes!
En dat dan ook consequent blijven intypen in plaats van "Die-Andere, voortaan aan te duiden met DA".
Wij hebben natuurlijk Elsje, Roos, Brockje, Witje, Nigel, Flodder, Brutus, Carlos en Flodder al als benaming gehad maar dat haalt het allemaal niet bij Die-Andere. Ooit wil ik een auto die gewoon k*t-Hok heet!
Succes met alle kleine klusjes!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Mastenhose en JK; bedankt voor de reactie
Rio97: Super, bedankt! Ga eerst Raoel's tip even uitproberen. Even zien of WD-40 het slot weer soepel maakt. Zoniet, dan die van Mirka erin...
@2BLack
Tsja...Ik ben mijn inspiratie kwijt. De eerste heette Bruinwitje. In 1989 was ze volledig wit van kleur, maar toen ik haar in mijn bezig kreeg verkeerde ze in een hevige identiteitscrisis wat haar carosseriekleur betrof, en was ze hard op weg om bruin te worden.
De naam 'Mirka' heb ik echt lang over nagedacht: Mirka is de naam die inwoners van de Himalaya geven aan de Verschrikkelijke Sneeuwman. Mirka is een verschrikkelijk onbetrouwbare rotauto, en wit van kleur. Verschrikkelijk+wit=sneeuwman=Mirka...
En kan voor de huidige AX geen goeie naam verzinnen, dus tja...
@Degene
Tellerhuis gaat er binnenkort waarschijnlijk wel uit voor een origineel exemplaar...

Rio97: Super, bedankt! Ga eerst Raoel's tip even uitproberen. Even zien of WD-40 het slot weer soepel maakt. Zoniet, dan die van Mirka erin...
@2BLack
Tsja...Ik ben mijn inspiratie kwijt. De eerste heette Bruinwitje. In 1989 was ze volledig wit van kleur, maar toen ik haar in mijn bezig kreeg verkeerde ze in een hevige identiteitscrisis wat haar carosseriekleur betrof, en was ze hard op weg om bruin te worden.
De naam 'Mirka' heb ik echt lang over nagedacht: Mirka is de naam die inwoners van de Himalaya geven aan de Verschrikkelijke Sneeuwman. Mirka is een verschrikkelijk onbetrouwbare rotauto, en wit van kleur. Verschrikkelijk+wit=sneeuwman=Mirka...

En kan voor de huidige AX geen goeie naam verzinnen, dus tja...

@Degene
Tellerhuis gaat er binnenkort waarschijnlijk wel uit voor een origineel exemplaar...
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
????????????????????????????????????????????????????????????????????Ceristimo wrote: @Degene
Tellerhuis gaat er binnenkort waarschijnlijk wel uit voor een origineel exemplaar...
????????????????????????????????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????????????????????????????????
Groetjes, Henk
ps
Zoals al geschreven een bijzonder exemplaar (Sport fase 1)
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Dat is dan een van de paar AX Hit Service's geweest dan... Een Franse AX Hit die hier als bestel uitvoering is geleverd en inderdaad een carb... vinden zal je ze (bijna) niet meer omdat alle bestel AX'en zo'n beetje op de sloop zijn belandtCeristimo wrote:En ik meende wel eens op marktplaats een Type2 met choke-knop gezien te hebben, maar dan zal ik me wel vergist hebben...
