Ivar /Browny, Citroën AX Sport, 2CV, Peugeot 106, 306 en J7
Moderator: webmasters
Bij de invoerkeuring van mijn blauwe waren die booskijkers bij de RDW geen enkel probleem, dus apk mag dan ook geen probleem zijn!Browny wrote:idd, kom je niet mee door de apk, maar ik heb nog een kapje met deukjes staan en motorkap verwisselen is voor de apk 3 minuten werk, na de apk 5 minuten ivm netjes passen.

Neehoor, is nog lang niet het percentage wat afgedekt wordt ! Deze kap is niet zo extreem hoor !Browny wrote:officieel gezien is het een flink te groot gedeelte van de koplamp wat wegvalt, dus met steekproef komt ie er zowieso niet door.
Is 100 procent zeker gewoon APK goedkeur, ook bij een steekproef. Als ze je anders vertellen hebben ze geen verstand van zaken.

My Cars <98>.
En vandaag weer wat tegenslag, er breekt gewoon een drukgroepboutje die nog amper vastzat (nog niet op 15Nm iig) af in het vliegwiel. Ff een ander vliegwiel regelen dus.
Ik heb nu wel alle tijd tot 5 feb. om te klussen dus ik hoop een stuk verder te komen met het blok of het zelfs af te krijgen, al zal dat wel weer niet lukken.

Ik heb nu wel alle tijd tot 5 feb. om te klussen dus ik hoop een stuk verder te komen met het blok of het zelfs af te krijgen, al zal dat wel weer niet lukken.
Dankzij Chris, Aad en Marc zit nu eindelijk alles rondom de krukas op z'n plek. Vandaag het "nieuwe" vliegwiel van Chris gemonteerd en de koppelingsplaat en de drukgroep er tegenaan geknald. Nou ben ik alleen op m'n tube loctite gaan staan en die is nu leeg, wel zonde want hij was heel duur. Gelukkig had ik de boutjes van het vliegwiel al wel ff in de loctite gezet.
Nu dus nog de kop monteren en de d-riem en spanrol erop, dan is het blokje klaar. Bij de bak wil ik nog iets vervangen (Chris, hoe heet dat ook alweer?) en dan kan ook die ertegenaan. Ik hoop eigenlijk wel nog ff hulp te krijgen bij de laatste montage van de d-riem enzo want hoe dat op tijd zetten gaat weet ik niet.
Nu dus nog de kop monteren en de d-riem en spanrol erop, dan is het blokje klaar. Bij de bak wil ik nog iets vervangen (Chris, hoe heet dat ook alweer?) en dan kan ook die ertegenaan. Ik hoop eigenlijk wel nog ff hulp te krijgen bij de laatste montage van de d-riem enzo want hoe dat op tijd zetten gaat weet ik niet.
niet zo groot als bij AadDuFF wrote:Browny wrote:Ik hoop eigenlijk wel nog ff hulp te krijgen bij de laatste montage van de d-riem enzo want hoe dat op tijd zetten gaat weet ik niet.
heb je een loods en frikandellen?

Ik heb ook nog ff een foto geschoten want ik heb hem gisteren even goed gewassen. (velgen niet echt, ik weet het)

Gisteren een dynamo probleem opgelost.
Ik kreeg een knipperende kerstboom.
Meten, spannnig varieerde tussen de 13,5 en 14,5 volt en was heel onregelmatig, dus dacht ik de spanningsregelaar te vervangen.
Gedaan, nu stabiel 11,9 volt met een nieuwe spanningsregelaar. Nou, het zal wel niet goed wezen, ff 2e hands spanningsregelaar gepakt. Ook stabiel 11,9 volt. (ook na een stukje rijden)
Ik was het helemaal zat natuurlijk. Dus maar ff een compleet andere 2e hands dynamo en spanningsregelaar gepakt en gemonteerd en ja hoor, stabiel 14V, weg knipperende kerstboom.
Maar intussen dus aardig vaak die dynamo eronderuit gehad in ong. 1,5 uur tijd. Ja, ik weet het, kan sneller, laatste poging heb ik er nog geen 10min. over gedaan.
Ik kreeg een knipperende kerstboom.
Meten, spannnig varieerde tussen de 13,5 en 14,5 volt en was heel onregelmatig, dus dacht ik de spanningsregelaar te vervangen.
Gedaan, nu stabiel 11,9 volt met een nieuwe spanningsregelaar. Nou, het zal wel niet goed wezen, ff 2e hands spanningsregelaar gepakt. Ook stabiel 11,9 volt. (ook na een stukje rijden)
Ik was het helemaal zat natuurlijk. Dus maar ff een compleet andere 2e hands dynamo en spanningsregelaar gepakt en gemonteerd en ja hoor, stabiel 14V, weg knipperende kerstboom.
Maar intussen dus aardig vaak die dynamo eronderuit gehad in ong. 1,5 uur tijd. Ja, ik weet het, kan sneller, laatste poging heb ik er nog geen 10min. over gedaan.
hahaha, ja, die maakt een herrie he!! zo hey!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).