Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
Moderator: webmasters
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Tjonge jonge jonge.... tis je echt niet mee he marc... Nou ik denk aan je hoor en ik zal gelijk voro duimen dat het snel afgelopen is met al die tegenslagen. Tis tijd dat ie rijdt!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Open trekken en uit elkaar halen, dan zou je het moeten kunnen zien. Daarna weer opnieuw opbouwen en eventueel het nodige vervangen. Dan weet je wat je hebt.Pgoddijn wrote:Gedeeltelijk, kon hem in ieder geval zonder problemen draaien... Weet niet of je daarbij iets zou kunnen merken?Bossie wrote:Nog wel, heb je die al open getrokken?Pgoddijn wrote:
Maar heb zelf ook een blok van Johan Nolte, die is prima! Zelfs nog uit m'n poten laten vallen.
Pff, had niets anders te doen... Weet nog niet zoveel van het interne van blokjes... Wankel, ok, de rest is nog niet helemaal duidelijkBossie wrote:Die zou ik ook compleet uit elkaar halen, alles goed schoon maken, kleppen opnieuw inslijpen en nieuwe klepseals en keerringen.Pgoddijn wrote:Denk dat ik alleen de kop ga nodig hebben

Zal eens kijken of ik er dan meteen goeie plaatjes en een how-to van kan maken

Kop zit niet zo ingewikkeld in elkaar. Als je het goed doet, moet het er ongeveer zoals dit uit gaan zien: http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... &start=427Pgoddijn wrote:Pff, had niets anders te doen... Weet nog niet zoveel van het interne van blokjes... Wankel, ok, de rest is nog niet helemaal duidelijkBossie wrote:Die zou ik ook compleet uit elkaar halen, alles goed schoon maken, kleppen opnieuw inslijpen en nieuwe klepseals en keerringen.Pgoddijn wrote:Denk dat ik alleen de kop ga nodig hebben.
Zal eens kijken of ik er dan meteen goeie plaatjes en een how-to van kan maken

Aha! Do you mind als ik die plaatjes ga verwerken in een pdf?Bossie wrote:Kop zit niet zo ingewikkeld in elkaar. Als je het goed doet, moet het er ongeveer zoals dit uit gaan zien: http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... &start=427Pgoddijn wrote:Pff, had niets anders te doen... Weet nog niet zoveel van het interne van blokjes... Wankel, ok, de rest is nog niet helemaal duidelijkBossie wrote:Die zou ik ook compleet uit elkaar halen, alles goed schoon maken, kleppen opnieuw inslijpen en nieuwe klepseals en keerringen.Pgoddijn wrote:Denk dat ik alleen de kop ga nodig hebben.
Zal eens kijken of ik er dan meteen goeie plaatjes en een how-to van kan maken
Geen probleem, ga je gang.Pgoddijn wrote:Aha! Do you mind als ik die plaatjes ga verwerken in een pdf?Bossie wrote:Kop zit niet zo ingewikkeld in elkaar. Als je het goed doet, moet het er ongeveer zoals dit uit gaan zien: http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... &start=427Pgoddijn wrote:Pff, had niets anders te doen... Weet nog niet zoveel van het interne van blokjes... Wankel, ok, de rest is nog niet helemaal duidelijkBossie wrote:Die zou ik ook compleet uit elkaar halen, alles goed schoon maken, kleppen opnieuw inslijpen en nieuwe klepseals en keerringen.Pgoddijn wrote:Denk dat ik alleen de kop ga nodig hebben.
Zal eens kijken of ik er dan meteen goeie plaatjes en een how-to van kan maken
en om weer even on-topic te komen:
Marc, da's mooi k*t. Hopelijk ook hier snel weer een oplossing voor, hij moet weer rijden.
godver het is ook niet te filmen he.q01z wrote:soms zit het mee, maar voor alsnog ff niet!
net mn krukaspoelie gemonteerd op het blok.. zodat ik voor het eerst met de hand het blok rond kon draaien!
en je raad het al, tis niet goedals 2/3 boven staan.. kan je cilinder 3 gewoon een stukje naar beneden duwen *plok* en ook als je wat sneller draait (nog steeds met de hand/ratel) dan hoor je gewoon plok plok plok plok
straks het carter er maar es af en kijken of het stuk is, of gewoon niet goed in elkaar gezet door de vorige eigenaar
sorry marc , dit wist ik ook niet.
heb zo'n vermoeden dat het cup blok ook helemaal uit elkaar gaat voordat ik het in mijn auto lepel..
Zo is het ook met die kreukelzone op wielen die ze de Citroën AX noemen. Die won het hart van elke boerenlul.
zojuist even met een revisiebedrijf hier uit de buurt gebeld,
die kreeg volgens mij spontaan tranen in zijn ogen toen ik vertelde dat ik drijfstanglagers voor een TU5J2 nodig heb...
hij wist me te vertellen dat er zelfs bij dezelfde motorcodes nog verschillende lagers gebruikt zijn door Citroën en dat het dus erg van belang is dat ik de motorcode goed kan aangeven (als Citroën het al door elkaar gebruikt, kan het vast geen kwaad.. maar toch
)
Mijn voorstel om morgen maar even met de lagers er naartoe te gaan werd zeer gewaardeerd, dus dat gaan we dan maar doen he...
setje gaat 23,- ex btw kosten, dus dat is het geld niet gelukkig
die kreeg volgens mij spontaan tranen in zijn ogen toen ik vertelde dat ik drijfstanglagers voor een TU5J2 nodig heb...
hij wist me te vertellen dat er zelfs bij dezelfde motorcodes nog verschillende lagers gebruikt zijn door Citroën en dat het dus erg van belang is dat ik de motorcode goed kan aangeven (als Citroën het al door elkaar gebruikt, kan het vast geen kwaad.. maar toch

Mijn voorstel om morgen maar even met de lagers er naartoe te gaan werd zeer gewaardeerd, dus dat gaan we dan maar doen he...
setje gaat 23,- ex btw kosten, dus dat is het geld niet gelukkig

-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
grumble grumble, dr mag toch wel iets heel blijven?
gister op de terugweg naar huis af en toe (vooral in scherpte bochten) een rare tik uit de motor..
vanmorgen met aanremmen en scherpe bochten daarbij ook een brandendolie lampje en het lampje van mn KVS..
nu doen die lampjes dat wel vaker, zonder echte aanleiding (niveau's zijn goed) dus misschien is dat gewoon een draadbreuk oid die contact maakt in bepaalde bochten of met remmen, maar die tik n de motor is toch wel raar!
gister op de terugweg naar huis af en toe (vooral in scherpte bochten) een rare tik uit de motor..
vanmorgen met aanremmen en scherpe bochten daarbij ook een brandendolie lampje en het lampje van mn KVS..
nu doen die lampjes dat wel vaker, zonder echte aanleiding (niveau's zijn goed) dus misschien is dat gewoon een draadbreuk oid die contact maakt in bepaalde bochten of met remmen, maar die tik n de motor is toch wel raar!

