spruitstuk maken

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

wat is het voordeel dan van zon koop spaghettiespruitstuk?


Zon spruitstuk wordt in een fabriek gemaakt, daarbij is aangetoond dat je ax meer vermogen krijgt en je weet zeker dat t past en dat t goed gemaakt is.... dat zijn 3 dingen die je niet weet als je t zelf doet.

De diameters van de buizen, de wanddikte, de bochten (hoeveel graden etc) en t ziet er super netjes uit en gewoon hittebestendig lakken dat staal...
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Fabrieksspruitstukken kloppen ook van geen kant. Je hebt hetzelfde spruitstuk voor alle types 1.1 1.3 1.4 en 1.6 Daar kan een spruitstuk nooit voor gemaakt worden. De twee buizen zouden eigenlijk onder de pook pas bij elkaar moeten komen maar doen dit al onder de motor. Het werkt overigens wel met een 4-2-1 heb je merkbaar meer koppel onderin.

Je kan rustig gaan kloten Als de weerstand al minder is als het standaard systeem en je de lengtes en diameter ongeveer goed hebt dan zou het misschien wel kunnen werken. Tis iig een leuk project. Je moet alleen even kijken wat je wilt koppel onderin is 4-2-1 vermogen bovenin is 4-1
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Saxo.VTS.16v
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 254
Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
Location: Berkel en Rodenrijs
Contact:

Post by Saxo.VTS.16v »

Sander wrote:Fabrieksspruitstukken kloppen ook van geen kant. Je hebt hetzelfde spruitstuk voor alle types 1.1 1.3 1.4 en 1.6 Daar kan een spruitstuk nooit voor gemaakt worden. De twee buizen zouden eigenlijk onder de pook pas bij elkaar moeten komen maar doen dit al onder de motor.


Klopt. Je kunt het spruitstuk tunen naar een gewenst toerental door de lengte van de buizen te berekenen. Dit zal echter maar een "aardig in de buurt" berekening zijn. Om het onderste uit de kan te halen moet je op een rollenbank met de lengte en diameters van de buizen gaan spelen. Maar of je nou op die paar extra pk's die je laat liggen zit te wachten voor zoveel tijd en moeite. :roll:
Last edited by Saxo.VTS.16v on FriMar04, 2005 10:47:50 PM, edited 1 time in total.
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94

Saxo.VTS.16v
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 254
Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
Location: Berkel en Rodenrijs
Contact:

Post by Saxo.VTS.16v »

Je kunt beter eerst ervaring opdoen met een beproefd concept. Als je het dan leuk vind kun je altijd nog iets zelf cre?ren.

www.burnsstainless.com heeft nuttige tips en info.
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

leuke link
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

tank_driver
AX Master
AX Master
Posts: 1501
Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
Location: Eindhoven

Post by tank_driver »

jahaaa erg leuke link
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

Post Reply