Laurent (AX 1.1 Volcane) Lengte aandrijfassen?

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Laurent (AX 1.1I Volcane 1994) Jaheur. Mistlampen geplaa

Post by Losroyos »

Waar ben je ongv in de achterhoek geweest dan. denk dat ik daar ook een keer heen moet.

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Laurent (AX 1.1I Volcane 1994) Jaheur. Mistlampen geplaa

Post by Laurent »

Winterswijk. Daar hebben we een huisje staan en dat is altijd leuk :) Navi die zegt: "Navigeer offroad".
AX 1.1i Volcane Rood

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Laurent (AX 1.1I Volcane 1994) Jaheur. Mistlampen geplaa

Post by Losroyos »

Ow das wel lekker in de buurt als je een keer iets nodig hebt moet je even afrit zevenaar pakken op de A12 ;)

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Laurent (AX 1.1I Volcane 1994) Jaheur. Mistlampen geplaa

Post by Laurent »

Winterswijk is ook wel leuk hoor. Zit zo'n crossgebeuren. En verder is de A18 een geniaal stuk snelweg, ik was donderdag even naar Emmerich op en neer geweest (ja, ik ben ook into the trains ;) ) en op de terugweg, uurtje of 6 a 7 's avonds, hele stukken 140 tot 150 gereden met groot licht en mistlicht (alles aan FTW!) en niemand tegengekomen. :)
AX 1.1i Volcane Rood

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Laurent (AX 1.1I Volcane 1994) Jaheur. Mistlampen geplaa

Post by Losroyos »

haha ja dat klopt heerlijk stuk asvalt heb je er niet veel van in nederland. ben toen een keer in ongv binne het half uur van varseveld naar zevenaar en weer terug gereden met de GTI. ook via de A18.

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Laurent (AX 1.1I Volcane 1994) Jaheur. Mistlampen geplaa

Post by Laurent »

Met de prut uit de ahcterhoek nog op de skirts is de wagen weggezet en niet meer gebruikt, en dus ingesneeuwd. Maar inmiddels doet de zon aardig haar best de auto sneeuwvrij te krijgen. Omdat ik er zondag mee mijn oma weg moet brengen en mijn ouders zaterdagochtend gaan rijden naar Frankrijk, vandaag ff gestart en ff een en weer gereden op de parking om te kijken of er niets vast zit, nu kan je er nog wat aan doen als iets niet wilt. Dit was gelukkig niet het geval, behalve de achterklep die in 3 cm dik ijs zit. Wordt dus vooraf de heteluchtkachel in de wagen plaatsen en hopen dat ie goed warm wordt. Verder loopt het gewoon lekker, 3x tikken en aanslaan.

Image

En ja, mistlampjes blijven leuk.
Image

Laurent
AX 1.1i Volcane Rood

cedderzz
Kroonsteenpiraat
Kroonsteenpiraat
Posts: 662
Joined: WedOct14, 2009 6:06:14 PM
Location: Middelburg (Zeeland)

Re: Laurent (AX 1.1I Volcane 1994) Jaheur. Mistlampen geplaa

Post by cedderzz »

nu de hele auto nog een cm of wat naar beneden en je bent klaar ;)


ziet er goed uit
DuFF: "ceddric de kroonsteen-piraat."

Image Image

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Laurent (AX 1.1I Volcane 1994) Jaheur. Mistlampen geplaa

Post by Laurent »

Weet je hoe makkelijk dit is als je ergens bij moet van onderen? Je zet hem op straat en kruipt eronder. :D
AX 1.1i Volcane Rood

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Laurent (AX 1.1I Volcane 1994) Jaheur. Mistlampen geplaa

Post by Mastenhose »

Laurent wrote:...Wordt dus vooraf de heteluchtkachel in de wagen plaatsen en hopen dat ie goed warm wordt. Verder loopt het gewoon lekker, 3x tikken en aanslaan.
Je kunt je AX nu natuurlijk ook alvast starten, dan istie warm genoeg tegen de tijd dat je wilt vertrekken... ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Laurent (AX 1.1I Volcane 1994) Jaheur. Mistlampen geplaa

Post by Laurent »

Ja, kan. Maar mijn ouders zijn er niet, mijn oma moet naar het vliegveld (ook naar mijn ouders in Frankrijk) en je voelt je knap lullig als ie het inene niet doet. En zo lang er hier firugen door de straat komen die het nodig vinden om, wanneer je klaar staat voor vertrek met auto+sleurhut, nog even op de voorruit, achterruit en achterruit caravan te roggelen... Lijkt het mij geen slim idee hem te laten draaien. :roll: :lol:
AX 1.1i Volcane Rood

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Laurent (AX 1.1I Volcane 1994) Jaheur. Mistlampen geplaa

Post by Mastenhose »

Lekker buurtje woon je dan! ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Laurent (AX 1.1I Volcane 1994) Jaheur. Mistlampen geplaa

Post by Laurent »

Buurtje zelf valt wel mee. Maar voor voetgangers een doorgaande route, komt dus nogal veel volk door. Sommige figuren zijn wat triester. Maar ach, we gaan verhuizen (500m verderop, tuin a 32m, me gusta) en de garage naast het huis is al ingewijd (met Alexander, haha!).
AX 1.1i Volcane Rood

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Laurent (AX 1.1I Volcane 1994) Jaheur. Mistlampen geplaa

Post by Terminal »

Heb je geen reserve sleutel? Auto lekker warm draaien en op slot zetten met je reserve sleutel :)
Scheelt een hoop gekrab, alleen nadeel met een hand choke is dat die wel heel hoog toerig en rijk gaat lopen als die warm is na 10/15min draaien :P
AX 11TRE 1988

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Laurent (AX 1.1I Volcane 1994) Jaheur. Mistlampen geplaa

Post by Laurent »

Ja, reservesleutel aanwezig. Ja, blowertje ook aanwezig. Nee, geen handchoke aanwezig :P. Inmiddels is ie leeg gemaakt, hij moest een plekkie opschuiven (oldtimer daar neergezet, auto voor de deur.
AX 1.1i Volcane Rood

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Laurent (AX 1.1I Volcane 1994) Jaheur. Mistlampen geplaa

Post by Laurent »

Hij heeft de laatste dagen ook laten merken dat ie het koud heeft. Duurt even voordat ie aanslaat (beetje gas erbij geven lijkt wel te werken). Waarschijnlijk mede doordat er een aantal korte kutstukkies mee gereden waren (kilometer, 2 kilometer). Zaterdagavond 30 km gereden en zondagmiddag ging het aanzienelijk beter. Zondag op en neer Schiphol geweest (ca. 100 km retour) en benieuwd hoe dat gaat. Zou ook de kou kunnen zijn, want zaterdag na een meter of 700 (supermarkt) stoppen en weer starten sloeg ie wel in een keer aan. Wss net dat beetje extra warmte dat hem goed doet.
Ach, verder blij dat ik in de middag naar Schiphol moest, bij de tunnels van het Noordzeekanaal, waar ik langs moet, zijn in de avond flinke ongelukken gebeurt vanwege gladheid.
Nog een vraag: Had de ruitensproeier bijgevuld, maar is het dan normaal dat je een behoorlijke tijd moet pompen voordat er iets uitkomt? Ik werd al bang (omdat de auto vanaf de sneeuwvrijdag tot zaterdag jl. stilgestaan heeft) dat het allemaal bevroren was. Zit een mengeling van -20 en -25 in en het is hier best heel koud geweest.
AX 1.1i Volcane Rood

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Laurent (AX 1.1 Volcane) Bumper, slaolie en poetsdoek Fo

Post by Laurent »

Rood... Het ziet er leuk uit, maar verder is en blijft het een rotkleur, altijd maar werk. Meermaals per jaar in de was zetten, goed wassen, verschiet als een gek. Nee, bah. Dan hebben we nog de bumpers, bij de AX wel bekend vanwege het babyroze karakter. Toevallig las ik op een ander forum de tip lijnolie te gebruiken. Leuk, dacht ik, maar dat heeft de supermarkt om de hoek niet. Ander goedkoop natuurlijk spulletje gehaald, slaolie. Hieronder een foto van slaolie, een bumper en 10 minuten werk met een poetsdoek. Alleen de volgende keer eerst de bumper schoonmaken, nu is mijn poetsdoek zwart. Maar de bumper is weer rood. Natuurlijk gaan we dit nog even aankijken, hoe staat het er morgen bij, hoe smoelt het volgende week, wat doet het met regen, maar het begin is al leuk.

Image
AX 1.1i Volcane Rood

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Re: Laurent (AX 1.1 Volcane) Bumper, slaolie en poetsdoek Fo

Post by DuFF »

Sla olie is voor culinaire toepassingen, of fietskettingen, maar dat is een verhaal apart.
Het wondermiddeltje is lijnzaadolie en gewoon te koop bij de Gaxis, Kamma of Prarwei. (of andere bouwmarkten, en het staat bij de flessen wasbenzine/zoutzuur/terpentine etc, zit ook vaak in zo'n fles.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Laurent (AX 1.1 Volcane) Bumper, slaolie en poetsdoek Fo

Post by Laurent »

Ik heb hem net gewassen en het zit er nog op, dus ik ben voorlopig tevreden... :)
AX 1.1i Volcane Rood

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Laurent (AX 1.1 Volcane) Bumper, slaolie en poetsdoek Fo

Post by Laurent »

Gister nog maar 2 fotos gemaakt, op verschillende locaties, nadat de wagen zaterdagavond weer geheel rood geworden was:

Image

Image

Laurent
AX 1.1i Volcane Rood

TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 588
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: Laurent (AX 1.1 Volcane) Bumper, slaolie en poetsdoek Fo

Post by TvL »

Kijk, da's beter! 8)
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08

Post Reply