Voor zover ik weet zijn lampen zonder kapjes sowieso illegaal, ook als het halogeenlampen betreft.AlexanderB wrote:het ergste zijn die (*&T%^&&*()_'s die hun auto ombouwen met niet-reflector xenons, hoe laag je de reflector ook instelt, het licht dat direct uit de lamp zelf komt is nogsteeds superverblindend en straat wel alle kanten op.. (dr zijn namelijk ook xenonlampen met een punt van reflecterend materiaal dr op, zodat al het licht via de reflector dr uit gaat, net als bij een gewone halogeenlamp dus.
Ditzelfde speelde toen de halogeenlamp pas op de markt was en men halogeenlampen ging monteren in armaturen voor gewone gloeilampen.
Alleen is het met xenonlampen nog een paar graadjes erger.
Ik begrijp niet dat de politie hier niet tegen optreedt, want het is gemakkelijk te constateren, of je door verblinding het verkeer in gevaar brengt (hetgeen verboden is).
Ik vind overigens zelfs de UV-achtige legale lampen zeer hinderlijk.
Saab, BMW, Mercedes begon daarmee een paar jaar geleden.