Eric aka DuFF - Peugeot 206 2.0hdi-foto's pag.40 enz.
Moderator: webmasters
Als bouwko ben ik zelf meer van het meten is weten.
We kijken zaterdag wel even.
En pik onderweg even een nieuwe thermosstaat op zou ik zeggen.
Het was toch juist dat een lekke koppakking druk in het systeem opbouwd?
We kijken zaterdag wel even.
En pik onderweg even een nieuwe thermosstaat op zou ik zeggen.
Het was toch juist dat een lekke koppakking druk in het systeem opbouwd?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
DuFF wrote:ja, en nu is er geen druk, ik snap er geen smurf van.....*schrijft op dat ie nieuwe thermostaat moet halen.*
kijk even wat die dingen kosten. ik geloof dat ik er rond de 6 euro voor betaal. anders pik ik er wel een op
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Denny, ik schrok van de prijs, ze willen er hier 16 euro voor...denny wrote:DuFF wrote:ja, en nu is er geen druk, ik snap er geen smurf van.....*schrijft op dat ie nieuwe thermostaat moet halen.*
kijk even wat die dingen kosten. ik geloof dat ik er rond de 6 euro voor betaal. anders pik ik er wel een op
is het nu te laat? of kun je die 6-euro variant ook nog op zaterdag halen?
ik hoor het graag,
ps, ik stuur ook een pb'tje.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
na de apk+beurt+aandrijfas bij de garage was ook koelvloeistof bijgevuld enzo, en had ik weer een tijd geen problemen met warmlopen,
nu is het echter wel weer zover, en ik vermoed dat er lucht in het systeem zit, en het systeem niet volledig afsluit, ik vermoed 2 lekken.
de 1e is het dopje linksboven naast de veerpoot, waar het fietsventieldopje op zit, hier zag ik druppeltjes langs, en er is al is een nieuw dopje op gegaan, dus mischien is het schroefdraad op dat gedeelte niet goed meer.
de 2e is de dikke koelslang die op mijn thermostaathuis zit, hierlangs zie ik wit/groene aanslag, precies hetgeen als er ergens koelvloeistof lekt op een heet oppervlak.
volgende stap word dus wat dingen vernieuwen en ontluchten met de tip van Bas_S, namelijk de auto vooraan een beetje opkrikken zodat de ontluchtingspunten wat hoger komen en veranderen, want de auto is tenslotte verlaagd, en iets zegt me dat dat ook ervoor zorgt dat het ontluchten al voor de zoveelste keer niet geslaagd is.
en nog een storing verholpen,
het lampje dat de linker helft van mijn kilometerteller verlicht, stopte er mee, 1 mep op het tellerhuis en hij ging weer aan, dus die mogen binnekort ook allemaal is vervangen worden .
nu is het echter wel weer zover, en ik vermoed dat er lucht in het systeem zit, en het systeem niet volledig afsluit, ik vermoed 2 lekken.
de 1e is het dopje linksboven naast de veerpoot, waar het fietsventieldopje op zit, hier zag ik druppeltjes langs, en er is al is een nieuw dopje op gegaan, dus mischien is het schroefdraad op dat gedeelte niet goed meer.
de 2e is de dikke koelslang die op mijn thermostaathuis zit, hierlangs zie ik wit/groene aanslag, precies hetgeen als er ergens koelvloeistof lekt op een heet oppervlak.
volgende stap word dus wat dingen vernieuwen en ontluchten met de tip van Bas_S, namelijk de auto vooraan een beetje opkrikken zodat de ontluchtingspunten wat hoger komen en veranderen, want de auto is tenslotte verlaagd, en iets zegt me dat dat ook ervoor zorgt dat het ontluchten al voor de zoveelste keer niet geslaagd is.
en nog een storing verholpen,
het lampje dat de linker helft van mijn kilometerteller verlicht, stopte er mee, 1 mep op het tellerhuis en hij ging weer aan, dus die mogen binnekort ook allemaal is vervangen worden .
Spreken is goud, Ductape is zilver.
HOLY SHIT ^^ me wie=wie op pagina 2
dat kan toch zeker niet.
nou vandaag ook weer wat speciaals meegemaakt.
nou had ik al wat gekke dingen waar ik al maanden mee rondreed:
-subwoofer die het niet deed, alleen bij het stoplicht als ik afremde deed de sub het soms wel.
(ik dacht een slecht contact)
-me temperatuurmeter gaf aan dat m'n ax dik 110/115 graden werd, maar hij liep wel netjes terug naar de 90, en de fan sloeg ook gewoon aan, maar ook weer vrij snel uit.
-wat koelvloeistoflekkage, druppeltjes langs thermostaathuis enzo.
ben ik opweg naar clublid Grietje voor de motorblokwissel bij te wonen,
en 2 handen te lenen bij het blok op de juiste plek te manouvreren..
begint het op de snelweg wel erg naar rotte eieren te ruiken, temperatuurmeter gaf rond de 105 a 110 graden aan.
en ook nog is in de file, toen en de lucht was ECHT niet meer te harden en volgens mij zwaar giftig, hierop maar snel de parkeerplaats van tankstation Blommendaal bij Meerkerk opgereden en anwb gebeld.
motorkapje opengedaan en boel goed laten afkoelen en luchten.
oorzaak?
spanningsregelaar dood.
schade? overgekookte bolstaande accu, dode spanningsregelaar.
anwb heeft nieuwe accu en spanningsregelaar geplaatst en :
binnenverlichting brand weer normaal, subwoofer doet het weer, fan slaat normaal aan bij warmte, EN HIJ LOOPT WEER PRECIES 90 GRADEN !
me accu laadde dus op met meer dan 16V. ipv 12, hierdoor ging de beveiliging van de subwoofer erop, en me binnenverlichting ging gek doen, vandaar ook me lampjes in me tellerhuis die stuk zijn..
nu is dus vrijwel alles opgelost.
nu staan voor de volgende sleutelactie de volgende dingen op het lijstje:
nieuwe dynamo.
nieuwe thermostaat.
nieuw ontluchtingspunt bij veerpoot linksboven.
ik ben echt zo blij en tevens verbaast dat al die storingen door de spanningsregelaar kwamen...
en dikke toppie voor de anwb monteur die erg chill was.
dat kan toch zeker niet.
nou vandaag ook weer wat speciaals meegemaakt.
nou had ik al wat gekke dingen waar ik al maanden mee rondreed:
-subwoofer die het niet deed, alleen bij het stoplicht als ik afremde deed de sub het soms wel.
(ik dacht een slecht contact)
-me temperatuurmeter gaf aan dat m'n ax dik 110/115 graden werd, maar hij liep wel netjes terug naar de 90, en de fan sloeg ook gewoon aan, maar ook weer vrij snel uit.
-wat koelvloeistoflekkage, druppeltjes langs thermostaathuis enzo.
ben ik opweg naar clublid Grietje voor de motorblokwissel bij te wonen,
en 2 handen te lenen bij het blok op de juiste plek te manouvreren..
begint het op de snelweg wel erg naar rotte eieren te ruiken, temperatuurmeter gaf rond de 105 a 110 graden aan.
en ook nog is in de file, toen en de lucht was ECHT niet meer te harden en volgens mij zwaar giftig, hierop maar snel de parkeerplaats van tankstation Blommendaal bij Meerkerk opgereden en anwb gebeld.
motorkapje opengedaan en boel goed laten afkoelen en luchten.
oorzaak?
spanningsregelaar dood.
schade? overgekookte bolstaande accu, dode spanningsregelaar.
anwb heeft nieuwe accu en spanningsregelaar geplaatst en :
binnenverlichting brand weer normaal, subwoofer doet het weer, fan slaat normaal aan bij warmte, EN HIJ LOOPT WEER PRECIES 90 GRADEN !
me accu laadde dus op met meer dan 16V. ipv 12, hierdoor ging de beveiliging van de subwoofer erop, en me binnenverlichting ging gek doen, vandaar ook me lampjes in me tellerhuis die stuk zijn..
nu is dus vrijwel alles opgelost.
nu staan voor de volgende sleutelactie de volgende dingen op het lijstje:
nieuwe dynamo.
nieuwe thermostaat.
nieuw ontluchtingspunt bij veerpoot linksboven.
ik ben echt zo blij en tevens verbaast dat al die storingen door de spanningsregelaar kwamen...
en dikke toppie voor de anwb monteur die erg chill was.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
telefoontje sochtends ' ja mn accu staat bol en stinkt, dat hoort vast niet he'
Ach, gelukkig wel een goede ANWB meneer, en dan ook meteen de andere problemen opgelost haha! veel vliegen in 1 klap
Ach, gelukkig wel een goede ANWB meneer, en dan ook meteen de andere problemen opgelost haha! veel vliegen in 1 klap
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Haha... tijden rondgereden zonder spanningsregelaar.. durf te wedden dat jij vaak lampjes hebt mogen vervangen (m.a.w.: wees blij dat je Xenon voor hebt, dergelijk setje kan vaak prima met overspanning omgaan)
En duur geintje? Bij meer spanning stijgt ook de stroom. Wees blij dat je kabelboom nog niet doorgefikt is en het kachelhuis en andere elektrische apparatuur nog heel zijn, want anders was het geintje nog veel duurder geworden.
En duur geintje? Bij meer spanning stijgt ook de stroom. Wees blij dat je kabelboom nog niet doorgefikt is en het kachelhuis en andere elektrische apparatuur nog heel zijn, want anders was het geintje nog veel duurder geworden.
Wow, dat klinkt best eng.
Niet toevallig een foto van je oude accu gemaakt?
Een accu van de anwb zal niet de goedkoopste zijn, maar de schade had veel groter kunnen zijn. Hopen dat het hierbij gebleven is!
Eventueel heb ik nog wel een 70A dynamo liggen... wel in losse onderdelen
Niet toevallig een foto van je oude accu gemaakt?
Een accu van de anwb zal niet de goedkoopste zijn, maar de schade had veel groter kunnen zijn. Hopen dat het hierbij gebleven is!
Eventueel heb ik nog wel een 70A dynamo liggen... wel in losse onderdelen
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
analoge spanningsmeter ? rond de 20 euro.
digitale spanningsmeter ? rond de 50 á 70 euro.
en ik heb nu een digitale voor 20 euro, doe ik toch weer goed.
om te kunnen zien wat mijn accu voor hoeveelheid voltage levert.:
KLIK
ben er blij mee, en hij zal tzt op de plek komen van mijn asbak, die gebruik ik toch niet, en er kan een mooi plankje op die plek komen zoals ik in mijn Volcane ook had .
digitale spanningsmeter ? rond de 50 á 70 euro.
en ik heb nu een digitale voor 20 euro, doe ik toch weer goed.
om te kunnen zien wat mijn accu voor hoeveelheid voltage levert.:
KLIK
ben er blij mee, en hij zal tzt op de plek komen van mijn asbak, die gebruik ik toch niet, en er kan een mooi plankje op die plek komen zoals ik in mijn Volcane ook had .
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM