Collin aka 2Black : Bam Bam! En Mini Van restauratie
Moderator: webmasters
Vanmorgen op bezoek geweest bij Bert "the Man", die Witje aan het lassen is.
Heb ook foto's gemaakt maar of ik die binnenkort ga uploaden weet ik nog niet.
Voor diegenen onder ons (en die zijn er) die ooit de aanschaf van een CX gaan overwegen wil ik graag meegeven dat CX'en qua roest wonderbaarlijke auto's zijn.
Het zit echt overal en je ziet er, in het geval van Witje, eigenlijk helemaal niets van.
Afgelopen jaar, na aanschaf Witje, wist ik al dat er binnen niet al te lange tijd e.e.a. aan groot carrosserie/chassis onderhoud moest gaan gebeuren wilden we Witje voor lange tijd (en dat is wel de bedoeling) in rijdend bezit houden.
Dus het project "lassen of nathouden" is iets dat we al vanaf begin dit jaar aan het plannen zijn.
Bert is de man die voor Renard (mijn Citroën specialist) veel sloop/demontage klussen doet en tevens de kanarie-gele CX Ambulance service wagen gebruiksklaar heeft gemaakt. Hij had dus al enige CX-las ervaring.
Witje staat nu al een maand bij Bert thuis en hij werkt eraan als hij tijd heeft, dat maakt het tevens wat goedkoper voor ons.
Vandaag dus voor het eerst het "work in progress" gezien.
Ongelooflijk...
Halve wielkast rechtvoor herbouwd, beide achterwielkasten dichtgemaakt, panelen achter de achterlichten hersteld, compleet vernieuwde dakrand boven de achterklep, accubak helemaal gereconstrueerd, chassisbalk onder luchtfilter gereconstrueerd, plaat in de voetenbak, onderzijde bij kriksteun helemaal opnieuw opgebouwd..... en zo nog een hele rits dingetjes. Allemaal gaten waar we geen idee van hadden, meestal echte doorgeroeste plekken van zo'n 15 cm in diameter.
En als je dan nagaat dat Witje er volgens Bert in menig opzicht zelfs beter aan toe was dan de Ambulance van Renard die er op zijn beurt v??r al het laswerk puntgaaf uitzag...
Nu, terwijl Bert nog even doorwerkt moet ik op zoek naar stallingruimte om Witje de winter door te helpen.
Met de wegenbelastingpost van ?95 per maand die Witje met zich meebrengt kan ze dan al stilstaand in een schuur haar eigen spuitbeurt bij elkaar besparen.
We denken hard na over een nieuwe kleur ?n hoe we dat spuiten enigszins betaalbaar kunnen gaan houden.
Heb ook foto's gemaakt maar of ik die binnenkort ga uploaden weet ik nog niet.
Voor diegenen onder ons (en die zijn er) die ooit de aanschaf van een CX gaan overwegen wil ik graag meegeven dat CX'en qua roest wonderbaarlijke auto's zijn.
Het zit echt overal en je ziet er, in het geval van Witje, eigenlijk helemaal niets van.
Afgelopen jaar, na aanschaf Witje, wist ik al dat er binnen niet al te lange tijd e.e.a. aan groot carrosserie/chassis onderhoud moest gaan gebeuren wilden we Witje voor lange tijd (en dat is wel de bedoeling) in rijdend bezit houden.
Dus het project "lassen of nathouden" is iets dat we al vanaf begin dit jaar aan het plannen zijn.
Bert is de man die voor Renard (mijn Citroën specialist) veel sloop/demontage klussen doet en tevens de kanarie-gele CX Ambulance service wagen gebruiksklaar heeft gemaakt. Hij had dus al enige CX-las ervaring.
Witje staat nu al een maand bij Bert thuis en hij werkt eraan als hij tijd heeft, dat maakt het tevens wat goedkoper voor ons.
Vandaag dus voor het eerst het "work in progress" gezien.
Ongelooflijk...
Halve wielkast rechtvoor herbouwd, beide achterwielkasten dichtgemaakt, panelen achter de achterlichten hersteld, compleet vernieuwde dakrand boven de achterklep, accubak helemaal gereconstrueerd, chassisbalk onder luchtfilter gereconstrueerd, plaat in de voetenbak, onderzijde bij kriksteun helemaal opnieuw opgebouwd..... en zo nog een hele rits dingetjes. Allemaal gaten waar we geen idee van hadden, meestal echte doorgeroeste plekken van zo'n 15 cm in diameter.
En als je dan nagaat dat Witje er volgens Bert in menig opzicht zelfs beter aan toe was dan de Ambulance van Renard die er op zijn beurt v??r al het laswerk puntgaaf uitzag...
Nu, terwijl Bert nog even doorwerkt moet ik op zoek naar stallingruimte om Witje de winter door te helpen.
Met de wegenbelastingpost van ?95 per maand die Witje met zich meebrengt kan ze dan al stilstaand in een schuur haar eigen spuitbeurt bij elkaar besparen.
We denken hard na over een nieuwe kleur ?n hoe we dat spuiten enigszins betaalbaar kunnen gaan houden.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Joost wrote:ik zeg bekijk de regenboog en denk er nog zwart en wit bij en maak je mooiste keuze
Ons uitgangspunt bij de kleur voor de toekomst is "cassis nacr?", een originele CX-kleur uit de jaren 80.
Dat is een soort donkerpaars, afhankelijk van de lichtinval tegen het zwart aan.
Maar het kan ook knalrood worden natuurlijk...
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
IceByte wrote:sjiek kleurtje
Als die kleur Cassis Nacr? is... dan is dat h??l chique ja...
Velen vinden dat de allermooiste CX kleur, hoewel ikzelf nog steeds geen originele cassis nacr? CX gezien heb.
Afgelopen jaar wel eentje die, volgens de eigenaar, in die kleur gespoten was maar kon me haast niet voorstellen dat de kleur van die auto helemaal ok? was... was wel heel erg paars.
Overigens is Witje natuurlijk een Break, dat ziet er weer heel anders uit.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Vanmiddag telefoontje van Bert gekregen en Witje is klaar!
Althans Witje is gelast en heeft waar nodig een laag menie of andere verf.
Dus voor het luttele bedrag van ?1600 is Witje veranderd van een optisch prima CX-break in een optisch overduidelijk restauratie-project
Dat bedrag is dus even schrikken...., over 3 weken gaat Sophi? ook nog voor ?1800 in onderhoud en dat betekend dat we nu echt straatarm zijn.
Gelukkig hebben we zometeen alleen nog rijdende auto's over... en kan Roosje echt de verkoop in...
Doorsparen voor Witje's spuitproject!
Althans Witje is gelast en heeft waar nodig een laag menie of andere verf.
Dus voor het luttele bedrag van ?1600 is Witje veranderd van een optisch prima CX-break in een optisch overduidelijk restauratie-project
Dat bedrag is dus even schrikken...., over 3 weken gaat Sophi? ook nog voor ?1800 in onderhoud en dat betekend dat we nu echt straatarm zijn.
Gelukkig hebben we zometeen alleen nog rijdende auto's over... en kan Roosje echt de verkoop in...
Doorsparen voor Witje's spuitproject!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- AX liefhebber
- Posts: 499
- Joined: SatSep03, 2005 4:14:17 PM
- Location: 040-079-073
-
- AX Master
- Posts: 1501
- Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
- Location: Eindhoven
Nou ja... ... Witje is eigenlijk dus klaar voor optisch opknappen...
Heb al wel foto's maar niet online.
Ben zojuist begonnen aan een poging om de Movabletype installatie van onze website(s) dusdanig aan te passen dat ik eindelijk m'n gewenste foto-gallerie kan gaan maken.
Maar dat heeft, vrees ik, alle mogelijke technische voeten in aarde die ik maar kon vermoeden.
Ik mag dan een internet-veteraan (vroeger noemde men me zelfs een internet-guru) zijn maar aan programmeren en dingen in elkaar knopen die eigenlijk niet voor elkaar bestemd zijn heb ik een broertje dood.
Het is niet voor niets dat ik, inmiddels bijna 2 jaar geleden, voor een MovableType installatie koos toen nog weinigen van het blog-gebeuren kaas hadden gegeten. Had ik eindelijk een kant-en-klaar-oplossing voor web-publicatie en moet ik dus toch voor stomme fototjes gaan zitten klussen.
Maar dat terzijde....
We gaan ergens deze week Witje ophalen.
Maar ze ziet er niet uit nu, overal menie, blanke grondverf, zwarte anti-roesttroep, half afgemonteerd.....
Ok?... ze is zeer roestarm nu....
Eerst opzoek naar echt goed droge stalling voor de herfst/winter en doorwerken aan de uiteindelijk restauratie cq. hergeboorte van een gepimpte Witje.... ik heb al h??l foute velgen
Heb al wel foto's maar niet online.
Ben zojuist begonnen aan een poging om de Movabletype installatie van onze website(s) dusdanig aan te passen dat ik eindelijk m'n gewenste foto-gallerie kan gaan maken.
Maar dat heeft, vrees ik, alle mogelijke technische voeten in aarde die ik maar kon vermoeden.
Ik mag dan een internet-veteraan (vroeger noemde men me zelfs een internet-guru) zijn maar aan programmeren en dingen in elkaar knopen die eigenlijk niet voor elkaar bestemd zijn heb ik een broertje dood.
Het is niet voor niets dat ik, inmiddels bijna 2 jaar geleden, voor een MovableType installatie koos toen nog weinigen van het blog-gebeuren kaas hadden gegeten. Had ik eindelijk een kant-en-klaar-oplossing voor web-publicatie en moet ik dus toch voor stomme fototjes gaan zitten klussen.
Maar dat terzijde....
We gaan ergens deze week Witje ophalen.
Maar ze ziet er niet uit nu, overal menie, blanke grondverf, zwarte anti-roesttroep, half afgemonteerd.....
Ok?... ze is zeer roestarm nu....
Eerst opzoek naar echt goed droge stalling voor de herfst/winter en doorwerken aan de uiteindelijk restauratie cq. hergeboorte van een gepimpte Witje.... ik heb al h??l foute velgen
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Na ongeveer een dag lezen, backuppen, aanpassen en trial-and-error heb ik eerst Realisatie.net ge-upgrade (wat haat ik het als engelse woorden vernederlandst worden en de nederlandse vervoeging eigenlijk heel anders is dan de engelse) - opgewaardeerd (upgraded) - naar MovableType 3.31 en daarna getracht om de oorspronkelijk door mijn webdesign-guruontwikkelde PhotoGallery Templateserin ge?nstalleerd (installed) en geconfigureerd (configured) te krijgen.
Maar in ieder geval.... het begin is gemaakt.
Dus, for your Citroën viewing pleasure het voorlopig resultaat te vinden via deze link: Citroën Realisatie fotogalleries
Maar in ieder geval.... het begin is gemaakt.
Dus, for your Citroën viewing pleasure het voorlopig resultaat te vinden via deze link: Citroën Realisatie fotogalleries
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Ga zo beginnen aan het plaatsen van de foto's van een AX-Club (Nieuwegein) meeting van vorig jaar....
Long Time Ago
Long Time Ago
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
H? toch...
zijn zomaar al m'n updates van de laatste weken weg!
Had ik eindelijk wat te vertellen...
Blijkt dat ik zelfs op een niet bestaande meeting ben geweest waar ik 52 niet bestaande foto's heb gemaakt.
Dan zal m'n fotowebsite er ook wel niet zijn....
zijn zomaar al m'n updates van de laatste weken weg!
Had ik eindelijk wat te vertellen...
Blijkt dat ik zelfs op een niet bestaande meeting ben geweest waar ik 52 niet bestaande foto's heb gemaakt.
Dan zal m'n fotowebsite er ook wel niet zijn....
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Als ik een hosting provider had die niet verder kwam dan een back-up van 2 weken geleden zou die waarschijnlijk een andere baan moeten zoeken....
Maar ik weet natuurlijk niet op wiens slaapkamer pc'tje dit forum draait...
Nee hoor, ik vindt het wel grappig.... en ik geloof dat ik de eerste nieuwe post had en daar ben ik natuurlijk best trots op!
Maar ik weet natuurlijk niet op wiens slaapkamer pc'tje dit forum draait...
Nee hoor, ik vindt het wel grappig.... en ik geloof dat ik de eerste nieuwe post had en daar ben ik natuurlijk best trots op!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Vandaag op zoek gegaan naar gordels voor achterin Nigel.
Dacht eerst dat het misschien met BX gordels kon, dus op naar Renard, maar dat blijkt net anders te zitten.
Nu staat er gelukkig ook nog een platgereden Xantia Break achter bij Renard en dus keek ik daar maar eens in hoe de gordels bevestigd zitten.
Dat is dus een gelijksoortige constructie als in een AX!
Heb de gordels uit die Xantia gehaald en inderdaad.... dat past!
Probleem is namelijk de blokkering in die gordels, dat reageert op de bevestigingspositie en dat moet in het Xantia geval in een hoek van ca. 60graden staan.
Tevens even een foto van de positie die ik de tweeters in Nigel heb gegeven, heb afgelopen zaterdag namelijk de luidsprekers uit Sophi? in Nigel overgebouwd.
Natuurlijk moest daarvoor een creatieve oplossing voor de plaatsing van deze inbouw tweeters gevonden worden. Kan het aanraden, het omhoogrichten van de dingetjes zorgt voor boven verwachting goede klankspreiding en gevoel van ruimtelijkheid.
Moet alleen nog wat aan loodbitumendemping in de woofer inbouwruimte gaan stoppen, dat is niet bepaald optimaal daarachter.
Tevens foto's van de nieuwe velgen onder Nigel aan de website toegevoegd.
Dacht eerst dat het misschien met BX gordels kon, dus op naar Renard, maar dat blijkt net anders te zitten.
Nu staat er gelukkig ook nog een platgereden Xantia Break achter bij Renard en dus keek ik daar maar eens in hoe de gordels bevestigd zitten.
Dat is dus een gelijksoortige constructie als in een AX!
Heb de gordels uit die Xantia gehaald en inderdaad.... dat past!
Probleem is namelijk de blokkering in die gordels, dat reageert op de bevestigingspositie en dat moet in het Xantia geval in een hoek van ca. 60graden staan.
Tevens even een foto van de positie die ik de tweeters in Nigel heb gegeven, heb afgelopen zaterdag namelijk de luidsprekers uit Sophi? in Nigel overgebouwd.
Natuurlijk moest daarvoor een creatieve oplossing voor de plaatsing van deze inbouw tweeters gevonden worden. Kan het aanraden, het omhoogrichten van de dingetjes zorgt voor boven verwachting goede klankspreiding en gevoel van ruimtelijkheid.
Moet alleen nog wat aan loodbitumendemping in de woofer inbouwruimte gaan stoppen, dat is niet bepaald optimaal daarachter.
Tevens foto's van de nieuwe velgen onder Nigel aan de website toegevoegd.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh