Peter (GT 1.6 16v + BMW E30 325i cabrio)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Tijd voor een update :)

Vanmorgen in alle vroegte (6 uur!!!) opgestaan om voor de warmte aan nog wat te kunnen doen.

De motortakel die ik voor ?58,- op de kop heb kunnen tikken:

Image

Voor het passend maken van de motorsteun hebben we een flex moeten gebruiken. Aangezien er nu een hoek uit is en dus de kracht ook gaan we hem aan de onderkant verstevigen.

Image

Morgen komt er een nieuwe distributieriem om en dan gaan we de motor erin hangen om te passen.

De oude AX heeft het spaghettispruitstuk, de Green openluchtfilter en het rode kleppendeksel van de blauwe GT gekregen

Image

Aangezien het nu te warm begint te worden gaan we morgen verder :)
Image

ZX-Cruiser
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 483
Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by ZX-Cruiser »

Klinkt goed, pics werken alleen niet :(
AX GT 16V '87 | AX GTi '91 | C5 Exlusive '05

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Goed bezig Peter :)

eindelijk toch wat schot in de zaak he :D
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Hoe staat het? Ik ben heel erg benieuwd.... Er zijn 2 mensen binnen de club bezig met een 16v conversie, maar hoor van allebei weinig meer :(
Freude am Fahren.

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

ok, het verhaal zoals het er nu voorstaat:

In de afgelopen week heb ik de brandstofpomp van een 1.6 ingebouwd en een motorsteun gehaald bij de sloop. Deze motorsteun wordt in stukken geslepen en het materiaal wordt gebruikt om de originele motorsteun (waar een hoek uit is) te verstevigen. De maat die me helpt kent via via iemand die dat kan en wil doen, en dat zal ergens in de komende week gaan gebeuren. Verder wordt er as. zaterdag een CO2-lasapparaat geregeld en zal de motorruimte doorgelast gaan worden. Dit houd in dat niet dit weekend maar het weekend daarop de motor in de auto gehangen kan worden.
Daarna is de electronica aan de beurt, maar aangezien ik een pasgemaakte kabelboom heb verwacht ik daarbij niet heel veel problemen, hooguit een startblokkering in de computer.

Zoals het nu lijkt, en als het allemaal een beetje mee zit hoop ik dat de auto over 3 a 4 weken weer rijd.

Helaas gaat het niet sneller, ik had het mezelf ook allemaal wat anders voorgesteld, maar als je erg weinig tijd hebt, en afhankelijk bent van iemand die nog minder tijd heeft, dan vliegen de weken voorbij, zonder dat er eigenlijk veel gebeurd.

Maar het komt allemaal wel goed hoor! :)
Last edited by peter on MonAug08, 2005 12:33:31 PM, edited 1 time in total.
Image

ZX-Cruiser
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 483
Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by ZX-Cruiser »

master-arnie wrote:Hoe staat het? Ik ben heel erg benieuwd.... Er zijn 2 mensen binnen de club bezig met een 16v conversie, maar hoor van allebei weinig meer :(

Tja bij ons moet er nog meer gebeuren dan alleen 16v conversie... hele auto gaat opgeknapt worden :)
AX GT 16V '87 | AX GTi '91 | C5 Exlusive '05

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

wel vet een GT 1990 :wink: :roll:


het komt vast goed peter!

haha heb je streeftijd voor 24/25 september :lol:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

haha, dadelijk al drie '90-er GT's binnen de club met meer dan een 1.4 voorin ;)

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Joost wrote:wel vet een GT 1990 :wink: :roll:


het komt vast goed peter!

haha heb je streeftijd voor 24/25 september :lol:

Zou wel leuke primeur zijn op Full Speed Zwolle idd haha :lol: Heeeeeeeel erg veel succes nog Peter :!:
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Voor Zwolle moet het toch wel klaar zijn hoor! Ik weet alleen nog niet of ik wel zin heb om daar weer een hele dag te staan, maar dat zien we dan wel weer :?
Image

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Bij deze kan ik melden dat de motorruimte van de ax doorgelast en in de verf is gezet, en dat de motorsteun ook gelast is. De motorsteun zie ik zaterdag pas, maar daar zal ik een paar foto's van maken en online gooien :)

De jongen die me helpt baalde er ook van dat het allemaal zolang duurt, en daarom wordt er komend weekend volop aan de ax gewerkt. In ieder geval zal de motor er in gehangen worden en zullen we alles zoveel mogelijk weer aansluiten/inbouwen enz. Het koelsysteem blijft voorlopig origineel, en het is dus ff afwachten of de slangen gaan passen. Wat de electronica betreft gaat het wel goed komen aangezien ik een pasklaar gemaakte kabelboom erbij heb. Als het allemaal een beetje meezit kan er over een week (of 2) weer mee gereden worden.

1 aandachtspuntje is nog de ECU, en dan doel ik op de startblokkering, maar dat zien we dan wel weer.
Image

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Joehoe gaaf man :D
Hopen dat t lukt allemaal!!
Ben straks 2 weken op vakantie en hebt nu nog ff druk met werk enzo..mischien dat ik na me vakantie kom ! als ie dan niet al af is :P
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

1 aandachtspuntje is nog de ECU, en dan doel ik op de startblokkering, maar dat zien we dan wel weer.


denk dat er via de dealer ofzo toch wel de code te achterhalen moet zijn? dan misschien gewoon zo'n ding uit een XM slopen ofzo?

heeft chippen anders geen zin? of zit dat buiten het chipje zelf bij zo'n Saxo? lijkt me niet - de chips vervangen = het makkelijkste om unieke codes te geven nl.

en anders zou je natuurlijk gewoon voor een set vette webers kunnen gaan... of eens winkelen bij Jenvey + PMS ;) dan blijft ie redelijk zuinig ?n wordt ie verdomd snel.

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

chippen is een optie waar ik serieus aan denk, maar verder ga ik voorlopig ook niet. Ax16v heeft bijvoorbeeld ook een chip en een airbox, en die heeft daarmee 131 pk aan de wielen. Dit lijkt me voorlopig genoeg, zeker als ik naar het financiele plaatje kijk....

enneh kevin, de bovengenoemde eigenaar van een 16v zit in 7 a 7,5 sec op de 100, beneden de 7 seconden is haast niet te doen....ik verwacht dat die van Sander de sprint in ongeveer 8 seconden doet.
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

peter wrote:chippen is een optie waar ik serieus aan denk, maar verder ga ik voorlopig ook niet. Ax16v heeft bijvoorbeeld ook een chip en een airbox, en die heeft daarmee 131 pk aan de wielen. Dit lijkt me voorlopig genoeg, zeker als ik naar het financiele plaatje kijk....

enneh kevin, de bovengenoemde eigenaar van een 16v zit in 7 a 7,5 sec op de 100, beneden de 7 seconden is haast niet te doen....ik verwacht dat die van Sander de sprint in ongeveer 8 seconden doet.


hmm, lekker vermogen! denk idd dat je vooral problemen met grip krijgt. denk echter bij nader inzien niet dat je sander op de 0-100 echt heel ver voor kan blijven... lijkt me dat een 16V pas echt laat zien wat ie waard is op de 100 - 200... of zie ik dat verkeerd?

>> filmpje van Sander al gezien?

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

kakanox wrote:>> filmpje van Sander al gezien?


Filmpje van Ax16v gezien? http://polog40.web1000.com/MVI_0793.avi
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

peter wrote:
kakanox wrote:>> filmpje van Sander al gezien?


Filmpje van Ax16v gezien? http://polog40.web1000.com/MVI_0793.avi


nee, want hij doet het niet....

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Goed nieuws joh Peter :!: Leuk dat het nu allemaal wel weer een beetje wil vlotten.
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Foto's van de afgelopen dag:

de aangepaste steun, deze is aan alle kanten doorgelast:

Image

hulptroepen zijn aanwezig :)

Image

Wat gaat het allemaal krap worden:

Image

Zoals jullie zien zit de motor op z'n plek. Morgen komt de versnellingsbak er aan te zitten, en kunnen de houtblokken er onder vandaan.

En met dank aan Atmozz voor het setje Morettes, deze zullen gecombineerd gaan worden met de gelaste booskijkers :)

Image


Verder zit ik te overwegen om het kleppendeksel en de veerpootbrug te laten verchromen, iemand die een idee heeft van de kosten, en of een tip waar dit te laten doen?
Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Geweldig eindelijk al foto's met blauw erop!

Ik hoop dat je hulptroepen veel werk hebben kunnen verzetten.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Post Reply