Spaghetti Spruitstuk (Vermogen winst of Verlies)
Moderators: denny, vtspower, webmasters
bz10 wrote:Check deze eens, redelijk heldere uitleg verteld ook dat 1.3 blok 8 mm korter is...[/url]
Daar wordt wel aardig wat in uitgelegd ja. Dat het bij een standaard AX 3 tot 4 pk scheelt. Thx!
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Even over uitlaatspruitstukken.
Dat ding moet zo min mogelijk tegendruk hebben. Het gaat niet om de weerstand maar om de drukpulsen die er door een uitlaat lopen.Op het moment dat een uitlaatklep opent moet er aan de uitlaatzijde een vacuum zijn zodat de cilinder leeggetrokken wordt.
Het idee dat er vlak voor het sluiten van de uitlaatklep een drukgolf nog net even wat uitlaatgas je cilinder in moet pompen slaat ook nergens op want dat zorgt er alleen maar voor dat je minder mengsel in je cilinder krijgt. En je motor onnodig heet wordt.
Ik zou nu gaan voor een RVS 4-1 spruitstuk en het liefst nog omwikkellen met isolatie
Dat ding moet zo min mogelijk tegendruk hebben. Het gaat niet om de weerstand maar om de drukpulsen die er door een uitlaat lopen.Op het moment dat een uitlaatklep opent moet er aan de uitlaatzijde een vacuum zijn zodat de cilinder leeggetrokken wordt.
Het idee dat er vlak voor het sluiten van de uitlaatklep een drukgolf nog net even wat uitlaatgas je cilinder in moet pompen slaat ook nergens op want dat zorgt er alleen maar voor dat je minder mengsel in je cilinder krijgt. En je motor onnodig heet wordt.
Ik zou nu gaan voor een RVS 4-1 spruitstuk en het liefst nog omwikkellen met isolatie
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.