jij hebt een combinatie, de slang en radiateur komen van een oude ax af,
preciese functie weet ik niet, maar het zorg er wel voor dat het koelsysteem bij de thermostaat automatisch ontlucht word.
FoxHunter wrote:betekend dat ik dan alle koelvloeistof weer moet aftappen ?? Of is een klein beetje (litertje) al voldoende
tap het nou maar af.. en als je dat netjes in een schone emmer doet kan je het er daarna gewoon weer ingooien..
maar als je niet aftapt kan je straks zwemmen in je auto.. en dat wil je ECHT niet.. dat stinkt, is vies, laat vlekken achter en uiteindelijk gaat je bodem vanzelf rotten..
Kan iemand mij vertellen waar de kachelradiateur ongeveer zit?? Kleppen werken allemaal goed, luchtaanvoer ook prima.. Reservoir (de gele) wordt aardig warm, zit dus warm koelvloeistof in maar kon zo snel nie zien waar de radiateur achter zit....
Dit is de ventilator (aanblazen van de lucht)
Reservoir?
Echt een zeik dag.. Doe mijn deur dicht, flikkert mijn skirt eraf Maar goed, mocht iemand weten waar die zit voordat ik de boel sloop!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link! Klik Hier!!
a man het moet toch makkelijker kunnen dan hieronder??
AX type 2..... Hier is de ontwerper van dit systeem waarschijnlijk de dag ervoor zich te buiten gegaan aan veel te veel wijn en franse kaas om vervolgens met z'n dronken kop een systeem te ontwerpen waar zelfs een paar stoned marsmannetjes nog niet op zouden gekomen zijn. Wat is er veranderd, nou ze hebben de aansluitingen van het kachelblok niet in het interieur maar door het schutbord naar de motorruimte gevoerd. Prachtig natuurlijk want zo kan lekkage bij de aansluitingen niet meer het interieur van een ongewenst zwembad voorzien. Inderdaad, alleen als je kachelblok zelf een lekkage vertoont begint de ellende. Want dat kachelblok krijg je er met geen mogelijkheid uit zonder het complete dashboard te demonteren. En de aansluitingen vormen ??n geheel met het kachelblok. Oplossing: zaag de aansluitingen in het interieur met ijzerzaagje door (het is vrij stevig plastic) zo dicht mogelijk tegen het schutbord. Hierdoor kun je het kachelblok eruit schuiven. Dan zit je nog met het probleem om de zaak weer te monteren. Dat gaat dus niet zonder een paar truuken. Voor het monteren zaag je de aansluitingen van je nieuwe kachelblok af op de maat van de oude afgezaagde aansluitingen. Nu kun je het kachelblok er wel inschuiven maar zit je nog met de slangen die aan de andere kant van het schutbord hangen en te kort zijn. Daar moet je dan een stel nieuwe voor kopen (niet bij de Citroën want dan krijg je dezelfden die te kort zijn!) bij een goede automaterialen-zaak zodat je voldoende lengte hebt om ze door het schutbord te voeren. Zorg ervoor dat de aansluitingen opgeruwd zijn zodat de slangen er onder druk niet afschieten. Vastzetten met inox-slangklemmen van goede kwaliteit (ivm de sterkte).
Dit alles heeft mij zo'n 2 a 3 dagen en een hele hoop hoofdpijn gekost om uit te zoeken en te realizeren. Voornamelijk omdat er geen voldoende documentatie hierover is. En dat alles omdat ik dus een zwembad van 5 liter koelvloeistof binnen had. Enfin, al doende leert men.
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link! Klik Hier!!